مراقبت از پوست

روتین پوست چرب و جوش دار چگونه است؟

روتین پوست چرب و جوش دار چگونه است؟

جوش های پوستی یکی از معضلاتی می باشند که بسیاری از ما با آن ها دست به گریبان می باشیم. برخی از افراد برای درمان جوش، از روش های خطرناک و تهاجمی استفاده می کنند. اما درمان جوش نیاز به صبر، زمان و یک روتین خوب دارد. در این مقاله قصد داریم روتین پوست چرب و جوش دار را بررسی کنیم.

همان طور که در مقاله راهنمای روتین پوستی بیان شد، روتین های روزانه به طور کلی به دو دسته روتین صبح و روتین شب تقسیم می شوند.

برای روتین پوستی صبح پوست های چرب نیاز به استفاده از یک شوینده مناسب، تونر، ضد جوش، آبرسان و ضد آفتاب داریم.  در روتین شب نیز می توانید از شوینده، تونر، ضد جوش، آبرسان و … استفاده کنید که در ادامه هر گروه را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

شوینده مناسب

شست و شوی روزانه پوست در پوست های چرب امری ضروری و لازم است. زیرا عدم شست و شو باعث تجمع چربی روی پوست، انسداد منافذ پوست در اثر چربی، ایجاد جوش و آکنه، کدر شدن پوست و … می گردد. به همین خاطر لازم است که برای حفظ سلامت پوست از شوینده مناسب استفاده کنید.

ژل شست و شو صورت و فوم شست و شوی صورت گزینه های مناسبی می باشند که می توانید به عنوان شوینده استفاده کنید. این شوینده ها باید به طور تخصصی برای پوست های چرب فرموله شده باشند. برای مثال شوینده های زیر گزینه های مناسبی می باشند.

ژل فوم ضد جوش ام کیو

این محصول حاووی ترکیبات کنترل کننده چربی می باشد که از چرب شدن بیش از حد پوست و انسداد منافذ در اثر چربی جلوگیری می کند. علاوه بر این آنتی باکتریالی بوده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. قدرت پاک کنندگی ژل فوم ضد جوش ام کیو بسیار بالا بوده و برای رفع آلاینده های روزمره مناسب است.

روتین پوست چرب و جوش دار

فوم شستشوی پوست چرب ویتالیر

این فوم به طور تخصصی باری پوست های چرب و مستعد جوش فرموله شده هاست. حاوی ترکیباتی چون سالیسیلیک اسید است که به درمان جوش کمک بسیار زیادی می کند. فوم شستشوی پوست چرب ویتالیر دارای فیس براش است که قدرت پاک کنندگی آن را چندین برای افزایش می دهد. این محصول دارای خاصیت ضد جوش و آکنه می باشد.

روتین پوست چرب و جوش دار

تونر

دومین گام برای پاکسازی کامل پوست از هر گونه آلاینده و آلودگی، تونر است. تونر می تواند به حفظ PH طبیعی پوست کمک کند. تعادل میکروبی آن را حفظ کند و به تامین رطوبت پوست نیز کمک نمایید. در این مرحله لازم است که از تونرهای پوست چرب استفاده نمایید.

تونر پوست چرب ژیناژن

در فرمولاسیون این تونر از ترکیبات کنترل کننده چربی استفاده شده است و به همین خاطر برای افراد دارای پوست های چرب انتخاب مناسبی می باشد. تونر پوست چرب ژیناژن تنظیم کننده اسیدیته پوست است و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان از خشکی و کم آبی پوست جلوگیری می کند.

روتین پوست چرب و جوش دار

تونر ژنوبایوتیک مناسب پوست چرب

این تونر ایرانی مات کننده و کنترل کننده ترشح سبوم در پوست است. در فرمولاسیون آن از الکل، پارابن و ترکیبات مضر استفاده نشده است و باعث آسیب به پوست نمی گردد. تونر ژنوبایوتیک مناسب پوست چرب، کوچک کننده اندازه منافذ بوده و به واسطه دارا بودن سدیم هیالورونات آبرسان پوست می باشد.

روتین پوست چرب و جوش دار

ضد جوش

امروزه محصولات ضد جوش زیادی تولید می شود. از کرم ها و ژل های ضد جوش گرفته تا سرم هایی مانند سالیسیلیک اسید و نیاسینامید که نقش موثری در درمان جوش دارند. اگر پوست شما جوش دارد و یا پوست مستعد جوش دارید. لازم است که این محصولات در روتین پوستی شما به طور منظم قرار داده شوند. یک بار در صبح و یک بار در شب باید از این محصولات استفاده کنید.

سرم نیاسینامید ویتالیر

همان طور که می دانید نیاسینامید یک ضد جوش قوی است که به کنترل ترشح چربی کمک بسیار زیادی می کند. همچنین خاصیت ضد التهابی داشته و نقش موثری نیز در درمان جوش و آکنه دارد. سرم نیاسینامید ویتالیر حاوی گلیسیرین است و به همین خاطر خاصیت رطوبت رسانی نیز دارد. این سرم نقش موثری در کوچک شدن اندازه منافذ پوست دارد.

روتین پوست چرب و جوش دار

کرم ضد جوش ژیناژن

این کرم برای درمان انواع جوش و آکنه موثر می باشد. اگر پوست شما جوش دار است این محصول انتخاب مناسبی می باشد. کرم ضد جوش ژیناژن کنترل کننده ترشح چربی می باشد. این محصول آنتی باکتریال بوده و  از رشد و نمو باکتری  عامل جوش روی پوست جلوگیری می کند. همچنین حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که مانع از خشکی پوست می گردند.

روتین پوست چرب و جوش دار

آبرسان و مرطوب کننده

استفاده از رطوبت رسان ها نقش موثری در سلامت پوست دارند. اما پوست های چرب لازم و ضروری هستند. عدم استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان باعث می شود که پوست های چرب بعد از شست و شو چربی بسیار زیادی تولید کنند و این ترشح بیش از حد چربی باعث ایجاد جوش و … می گردد. بهترین انتخاب، استفاده از محصولات آبرسان مناسب پوست چرب می باشد.

آبرسان پوست چرب و مستعد آکنه وچه

این کرم آبرسان به طور اختصاصی برای افرادی که پوست چرب و جوش دار، دارند فرموله شده است. در ترکیبات آبرسان پوست چرب وچه از ترکیبات کنترل کننده چربی استفاده شده است که مانع از چرب شدن بیش از حد پوست می گردند. اما در عین حال این کرم قدرت رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد که از خشکی پوست جلوگیری می کند.

روتین پوست چرب و جوش دار

آبرسان رزاکلین مناسب پوست چرب

این کرم هم یک آبرسان است و هم یک ضد جوش و جوان کننده ! ترکیبات رطوبت رسان قوی آبرسان پوست چرب رزاکلین، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کنند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند. همچنین وجود ترکیبات کنترل کننده چربی و ضد جوش، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کنند. این محصول حاوی کلاژن و الاستین نیز می باشد که از پیری پوست پیشگیری می کنند.

روتین پوست چرب و جوش دار

کرم دور چشم

پوست دور چشم بسیار حساس و ظریف است و به همین خاطر نیاز به مراقبت دارد. مراقبت از پوست دور چشم را باید از دهه ۲۰ آغاز کنید. ابتدا با دور چشم های آبرسان شروع کنید و در ادامه در دهه ۳۰ و ۴۰ از محصولات قوی تر مانند دور چشم های ضد چروک و … استفاده نمایید. اگر اطراف چشم شما حلقه های تیره وجود دارد و یا پف زیر چشم دارید، توصیه می شود از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده نمایید.

ژل کرم دور چشم تگودر

از این محصول می توانید برای انواع پوست استفاده کنید. کرم دور چشم تگودر حاوی ترکیبات رطوبت رسانی مانند آلوئه ورا است که از خشکی پوست جلوگیری می کند. در کنار آلوئه ورا وجود کافئین به بهبود گردش خون در پوست و رفع خستگی پوست کمک می کند. همچنین پف و حلقه ای زیر چشم را نیز کاهش می دهد.

روتین پوست چرب و جوش دار

سرم کافئین ۵ درصد اوردینری

یکی از بهترین محصولاتی که می توانید جهت رفع پف و تیرگی پوست دور چشم خود استفاده کنید. سرم کافئین اوردینری می باشد. این سرم روشن کننده پوست بوده و به بهبود بافت پوست کمک می کند. خستگی اطراف چشم را برطرف کرده و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان، پوست حساس دور چشم را آبرسانی و شاداب می کند.

روتین پوست چرب و جوش دار

ضد آفتاب

آخرین گام در روتین پوستی صبح استفاده از مصحولات ضد آفتاب است که فرقی ندارد نوع پوست شما چیست در هر صورت لازم است که از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا از پیری پوست و ایجاد لک در اثر نور خورشید در امان بمانید. برای افرادی که پوست چرب دارند، ضد آفتاب های مناسب پوست چرب توصیه می گردد.

ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب ژنوبایوتیک

این ضد آفتاب از پوست در برابر هر دو پرتو مضر نور خورشید محافظت می کند. به علاوه این که برای افراد دارای پوست چرب فرموله شده است و می تواند در کنترل چربی و جلوگیری از ایجاد جوش، نقش موثری داشته باشد. ضد آفتاب پوست چرب ژنوبایوتیک بدون رنگ است و باعث ایجاد سفیدک و برق افتادن پوست نیز نمی شود.

روتین پوست چرب و جوش دار

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب ویتالیر

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب ویتالیر محافظت بسیار کاملی از پوست در برابر نور خورشید دارد. همچنین این محصول بدون رنگ می باشد و بعد از استفاده باعث ایجاد سفیدک نمی گردد. در فرمولاسیون آن از نیاسینامید استفاده شده است که کنترل کننده ترشح چربی در پوست می باشد و مانع از ایجاد جوش و آکنه می گردد. این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد و ضد تعریق است.

روتین پوست چرب

سخن پایانی...

داشتن یک روتین منظم می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند تا پوستی سالم داشته باشید. اما لازم است دقت داشته باشید که هنگام انتخاب محصولات روتین پوستی نباید تمامی محصولاتی که قدرت بالایی دارند در روتین شما قرار گیرند. زیرا می توانند باعث آسیب به سد دفاعی پوست شما شوند. اگر از شوینده ای قوی استفاده می کند، تونر شما باید ضعیف باشد. اگر ضد جوش بسیار قوی استفاده می کنید. آبرسان ملایم تری باید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *