مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست چرب

نکات مراقبت از پوست چرب.

زیبایی، جوانی و سلامتی پوست به راحتی به دست نمی آید و قطعا نیاز به مراقبت دارد، افرادی که پوست چرب دارند عموما با جوش های پوستی نیز درگیر می باشند و این امر مراقبت از پوست را برای آن ها کمی دشوار می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین و کاربردی ترین نکات مراقبت از پوست چرب را مرور کنیم.

چه پوست هایی چرب هستند؟

سبوم روغن طبیعی است که از پوست و بدن ترشح می شود و باعث حفظ انعطاف پذیری پوست، جلوگیری از پیری زود رس پوست و پیشگیری از خشکی آن می گردد.

در افراد دارای پوست های چرب ترشح این روغن بسیار زیاد است. بنابراین پوست آن ها ظاهری براق دارد. به طوری که اگر صبح پوست خود را شسته باشید، ظهر نیز احساس می کنید که پوست نیاز به شستشو مجدد دارد.

به علت ترشح چربی بسیار زیاد در این نوع پوست ها، ماندگاری آرایش روی پوست های چرب بسیار کم است.

 علاوه بر این اندازه منافذ در افرادی که پوست چرب دارند بسیار زیاد است و پوست ظاهری یکدست ندارد.

جوش های سر سیاه، کدری پوست و آکنه های پوستی نیز یکی دیگر از ویژگی های پوست های چرب است.

در صورت عدم مراقبت صحیح از پوست های چرب، اندازه های منافذ بزرگتر خواهند شد. و انباشته شدن سلول های مرده، باعث ایجاد ظاهری کدر روی پوست می گردد. و جوش و آکنه مهمان دائمی پوست خواهند شد.

نکات مراقبت از پوست چرب

نکات مراقبت از پوست چرب

۱ – از پاک کننده ی مناسب استفاده کنید.

پوست های چرب بیش از سایر پوست نیاز به شست و شوی روزانه دارند. باید دو نوبت در طول روز پوست خود را شست و شو دهید.

پاک کننده مناسبی انتخاب کنید. اغلب محصولات پوست چرب، بعد از شستشو باعث خشکی شدید پوست می گردند که این امر منجر به تشدید ترشح چربی در پوست می گردد. پس محصولی را انتخاب کنید که حاوی هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، گلیسیرین و … باشد.

وجود ترکیباتی چون روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید، نیاسینامید و … باعث می شوند که ترشح چربی در پوست کنترل شود و خاصیت آنتی باکتریالی آن ها نیز پوست را ضد عفونی می کند. این ترکیبات از ایجاد جوش نیز جلوگیری می کنند.

فوم پوست چرب ژنوبایوتیک

این فوم دارای آلوئه ورا می باشد که در حین شستشو پوست را آبرسانی می کند و مانع از احساس خشکی و کشیدگی بعد از شست و شو می گردد.

در فرمولاسیون آن از سولفات، پارابن و ترکیبات صابونی استفاده نشده است. دارای pH سازگار با پوست می باشد و باعث از بین رفتن میکروبیوتای طبیعی پوست شما نمی گردد.

اما به واسطه دارا بودن عصاره چای سبز، آنتی باکتریال است و از رشد باکتری عامل جوش جلوگیری می کند. همچنین کنترل کننده ترشح چربی بوده و برای رفع انواع جوش موثر می باشد.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ژل شستشوی پوست چرب ویتالایر

ژل ویتالایر نیز یک شوینده ضد جوش قوی است. این ژل حاوی سالیسیلیک اسید، آزلائیک اسید، روغن درخت چای و آلوئه ورا می باشد.

خاصیت آنتی باکتریالی بالایی دارد، پوست را ضد عفونی می کند. اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این در فرمولاسیون آن از ترکیبات صابونی و آسیب رسان استفاده نشده است.

از خشکی و احساس کشیدگی در پوست بعد از شست و شو جلوگیری می کند و ترشح چربی را نیز در پوست کنترل می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

۲- تونر گام دوم مراقبت از پوست چرب است.

تونر منافذ پوست را کوچک می کند. باقی مانده مواد شوینده را از روی پوست حذف می کند. و پوست را آماده پذیرش محصولات مراقبتی می کند.

علاوه بر این تونر می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و بار دیگر پوست را ضد عفونی کند تا مطمئن شوید دیگر خبری از جوش و آکنه نیست.

تونر باید فاقد ترکیبات سولفاته باشد زیرا نیازی به آبکشی ندارد. ولی استفاده از ترکیبات آنتی باکتریالی و آبرسان در فرمولاسیون آن، نشان دهنده انتخاب درست است.

نکات مراقبت از پوست چرب.

 تونر پوست چرب اشااونی



هم اندازه منافذ پوستی را کاهش می دهد و هم چربی پوست را کنترل می کند. تونر اشااونی حاوی روغن  درخت چای، عصاره بابونه و آلوئه ورا می باشد.

این تونر خاصیت ضد التهابی دارد و از قرمزی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این آبرسان و تسکین دهنده پوست است.

pH پوست را تنظیم می کند. اثرات شوینده را از بین می برد و از ایجاد جوش و آکنه های پوستی نیز جلوگیری می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

تونر انگور گارنیه



این محصول حاوی ترکیبات تغذیه کننده است و پوست را تقویت می کند. خاصیت ضد پیری دارد و البته آبرسان بسیار خوبی نیز برای پوست می باشد.

تونر انگور گارنیه حاوی سالیسیلیک اسید می باشد که هم خاصیت لایه برداری ملایمی دارد و هم آنتی باکتریال است و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

۳- هرگز استفاده از آبرسان را فراموش نکنید.

شاید فکر کنید که پوست های چرب، نیازی به استفاده از آبرسان ندارند. اما این بدترین اشتباهی است که ممکن است مرتکب شوید.

لازم است بدانید که در صورتی که آب مورد نیاز پوست تامین نگردد، پوست چربی بیشتر ترشح خواهد کرد و این یعنی چرب تر و چرب تر شدن پوست!!!

آبرسانی را انتخاب کنید که فرم فلوئیدی داشته باشد. این محصولات عموما فاقد چربی هستند و فقط نیاز رطوبتی پوست را تامین می کند.

فلوئید ها بافت بسیار سبکی دارند و به راحتی جذب پوست می گردند. بهتر است که محصول انتخابی حاوی ترکیبات آنتی باکتریال یا ضد جوش نیز باشد.

فلوئید آبرسان درماتیپیک


این آبرسان به طور اختصاصی برای افرادی که پوست چرب دارند فرموله شده است.  از براق شدن پوست صورت جلوگیری می کند و نقش موثری نیز در جمع کردن منافذ باز پوستی دارد.

آبرسان درماتیپیک قدرت رطوبت رسانی بی نظیری دارد. علاوه بر این لایه دفاعی پوست را تقویت کرده و تنظیم کننده ترشح چربی در پوست می باشد.

در فرمولاسیون این آبرسان ایرانی از عصاره جلبک، آلوئه ورا  استفاده شده است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری نیز دارند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ژل کرم مرطوب کننده آکنس ساین اسکین


این محصول نیز بافتی بسیار سبک دارد و به سرعت جذب پوست می گردد. پوست را به طور کامل آبرسانی کرده و مانع از ترشح بیش از حد چربی می گردد.

ژل کرم ساین اسکین خاصیت آنتی باکتریالی بسیار قوی دارد و از ایجاد جوش و آکنه های پوستی جلوگیری می کند.

علاوه بر این تغذیه کننده پوست بوده و آن را التیام می بخشد. این ژل کرم حاوی عصاره آلوئه ورا و روغن جوجوبا می باشد.

نکات مراقبت از پوست چرب.

۴- ضد آفتاب جزو جدایی ناپذیر روتین پوست چرب

فرقی نمی کند که پوست شما چرب باشد یا خشک، ضد آفتاب جزو همیشگی روتین پوستی می باشد. ضد آفتاب ها از پیری زود رس پوست، ایجاد لک و خشکی پوست جلوگیری می کنند. و نقش تعیین کننده ای در سلامت و جوانی پوست دارند.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، باید بتواند پوست را رطوبت رسانی کند، SPF 50 داشته باشید، از پوست در برابر هر دو اشعه  UV نیز محافظت کند و مانع از چرب شدن بیش از اندازه پوست گردد.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ضد آفتاب پوست چرب پرودرما


این ضد آفتاب، در دو نوع رنگی و بی رنگ تولید می شود و  می توانید با توجه به سلیقه خود، یکی از آن ها را استفاده کنید.

ضد آفتاب پرودرما از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کرده و دارای SPF 50 می باشد.

این محصول فاقد چربی بوده و از چرب شدن پوست جلوگیری می کند. حاوی پوست درخت بید است که منبع اصلی سالیسیلیک اسید می باشد. خاصیت آنتی باکتریالی دارد و از ایجاد جوش و آکنه های پوستی نیز جلوگیری می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ضد آفتاب لایت مداکنیل سین بیونیم


محصولی بسیار تخصصی که از پوست در برابر UVA و UVB  محافظت بسیار کاملی دارد. این محصول فاقد چرب است و مانع چرب شدن بیش از اندازه پوست می گردد.

ضد آفتاب سین بیونیم از ترکیب تخصصی این برند یعنی کمپلکس پرو بی ۳ بهره می برد و سیستم دفاعی پوست را تقویت می کند.

این محصول حاوی عصاره چای سبز می باشد منافذ پوست را کوچک کرده و ترشح چربی را در پوست کنترل می کند. علاوه بر این آبرسان است و از ایجاد جوش و آکنه نیز جلوگیری می نماید.

۵- معجزه ضد جوش ها را باور کنید.

یکی از رازهای مراقبت از پوست چرب، استفاده از محصولات ضد جوش است که به رفع جوش های موجود روی سطح پوست کمک می نمایند.

این محصولات ترشح چربی را در پوست کاهش داده و کنترل می کنند. اندازه منافذ پوستی را کاهش می دهند و دارای خاصیت آنتی باکتریالی می باشند.

از ایجاد انواع جوش روی پوست جلوگیری می کنند. و به رفع جوش های قدیمی نیز کمک می کنند. از این محصولات می توانید به جای کرم پودر روزانه نیز استفاده کنید.

کرم ضد جوش درماتیپیک


یکی از بهترین محصولات ضد جوش می باشد. این کرم حاوی عصاره یاس بنفش، سیلیمارین و آلوئه ورا می باشد و پوست را رطوبت رسانی می کند.

ضد جوش درماتیپیک  چربی پوست را به طور کامل کنترل می کند. حاوی سالیسیلیک اسید است که خاصیت آنتی باکتریالی بسیار قوی دارد و سلول های مرده را نیز از روی پوست حذف می کند.

این کرم منافذ پوست را بهبود می بخشد و بدون رنگ است. هم از ایجاد جوش جدید جلوگیری می کند و هم جوش های قدیمی را از روی پوست حذف می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ضد جوش رنگی ژیناژن

 

دارای دو رنگ با پوشش فوق العاده است که می تواند جایگزین کرم پودر گردد. این محصول پوست را به طور کامل از سلول های مرده پاکسازی می کند.

ضد جوش ژیناژن خاصیت ضدالتهابی دارد. روشن کننده پوست بوده و به رفع جای جوش نیز کمک می کند.

این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل می نماید و مانع از چرب تر شدن پوست می گردد. آنتی باکتریال بوده و پوست را ضد عفونی می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

۶- اسکراب بهترین راه حل سلول های مرده

یکی از بخش های فراموش شده روتین پوستی پوست های چرب، استفاده از محصولات اسکراب است. این محصولات سلول های مرده را به طور کامل از روی پوست حذف می کنند و با پاکسازی منافذ پوست، باعث روشنی و شفاف شدن پوست صورت می گردند.

اسکراب ها، پوست را لایه برداری می کنند، آن را تغذیه کرده و چربی پوست را نیز متعادل می کنند. البته در صورتی که به صورت درست و مداوم استفاده شوند. دقت داشته باشید که اسکراب ها را باید ۲ تا ۳ نوبت در طول هفته استفاده کنید.

نکات مراقبت از پوست چرب.

اسکراب ضد جوش رینوزیت


این محصول از بین برنده جای جوش می باشد. پوست را به طور کامل از هر گونه آلودگی و به خصوص سلول های مرده پاکسازی می کند.

منافذ پوست را تخلیه کرده و چربی ترشح شده در پوست را نیز کنترل می کند. اسکراب رینوزیت حاوی دو ترکیب روغن درخت چای و سالیسیلیک اسید می باشد.

این اسکراب رنگ پوست را شفاف می کند. جوش ها به خصوص جوش های سرسیاه را از بین می برد و از ایجاد جوش جدید نیز جلوگیری می کند.

نکات مراقبت از پوست چرب.

اسکراب صورت فریمن

حاوی عصاره گریپ فورت است که یکی از منابع اصلی ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد. این محصول پوست را لایه برداری می کند و باعث حذف سلول های مرده از روی پوست می گردد.

اسکراب فریمن خاصیت ضد التهابی دارد و به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. علاوه بر این حاوی آلوئه ورا بوده که به آبرسانی پوست کمک می نماید.

این محصول از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می کند و برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.

۷- و در آخر التیام بخشی پوست با ماسک صورت

بعد از استفاده از اسکراب و انجام لایه برداری نوبت به آخرین گام مراقبت از پوست چرب، یعنی استفاده از ماسک صورت می رسد. تا پوست تسکین یابد.

ماسک ها پوست شما را آبرسانی می کنند. منافذ پوست را می بندد و روشن کننده رنگ پوست می باشند. این محصولات نیز در صورت استفاده مداوم اثر گذار می باشند و مانند اسکراب باید دو بار در طول هفته استفاده شوند.

ماسک آووکادو وارمی


محصولی که به طور تخصصی برای پوست های چرب فرموله شده است. این ماسک ایرانی روشن کننده رنگ پوست می باشد.

ماسک صورت وارمی به حذف جای جوش روی پوست کمک می کند. حاوی خاک رس است که خاصیت قابض کننده دارد و منافذ پوست را می بندد.

علاوه بر این پوست را آبرسانی می کند و جوش های سر سیاه را نیز از روی آن حذف می کند. همچنین مانع از چرب تر شدن پوست شده و آن را تسکین می بخشد.

نکات مراقبت از پوست چرب.

ماسک نقابی شکوفه گیلاس گارنیه


این ماسک جزو آخرین مراحل روتین پوستی است. پوست را به طور کامل آبرسانی می کند و باعث شاداب شدن پوست می گردد.

ماسک نقابی گارنیه حاوی شیرین بیان، جنسینگ، شکوفه گیلاس و سدیم هیالورونات است. و به روشن شدن پوست کمک می نماید.

التیام بخش و تسکین دهنده پوست صورت می باشد. التهابات پوستی را کاهش می دهد. و برای انواع پوست مناسب است.

نکات مراقبت از پوست چرب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *