مراقبت از پوست

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

امروزه برای شست و شو و تمیز کردن پوست، محصولات متفاوتی پوستی و پاک کننده تولید می گردد و انتخاب را برای اغلب افراد مشکل می سازد. ژل و فوم شست و شو دو محصولی  هستند که کارکرد بسیار مشابهی دارند و انتخاب یکی از آن ها دشوار می باشد. به همین خاطر است که اغلب افراد با این سوال مواجه می شوند، که ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

ژل شستشو و مزایا و معایب استفاده از آن

ژل شست و شو صورت غلظت بیشتری نسبت به فوم های شست و شو دارند. این محصولات از قدرت پاک کنندگی خوبی بهره می برند و برای انواع پوست نیز قابل استفاده می باشند. از جمله ویژگی های ژل های شست و شو، عدم خشکی بیش از اندازه پوست و ایجاد احساس کشیدگی در پوست بعد از شست و شو می باشد. این محصولات کف کمی ایجاد می کنند اما تمیز کنندگی آن ها خوب می باشد. ژل ها بافت بسیار سبکی دارند و باعث تحریک و سوزش پوست نیز نمی گردند.

 

مزایای استفاده از ژل شستشو

  • آبرسانی به پوست در حین شست و شو
  • مناسب برای پوست های نرمال، خشک و حساس
  • تنظیم کننده PH پوست
  •  

معایب استفاده از ژل شستشو

  • پاکسازی کمتر نسبت به فوم شست و شو
  • نامناسب برای پوست های چرب و مختلط و دارای جوش
  • شست و شوی سخت تر از روی پوست
  • ایجاد کف کمتر نسبت به فوم ها

معرفی بهترین ژل شست و شو ایرانی

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

ژل شست و شو نئودرم

این محصول برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات رطوبت رسان قوی استفاده شده که از خشکی و ایجاد احساس کشیدگی در پوست بعد از شست و شو جلوگیری می کند.

ژل نئودرم دارای قدرت پاک کنندگی مناسبی بوده و آلودگی های روزمره را از روی پوست حذف می کند. این محصول ضد التهاب و ضد حساسیت می باشد. و تسکین دهنده و التیام بخش پوست می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات پروبیوتیک استفاده شده است که به حفظ فلور طبیعی پوست و تقویت سیستم دفاعی آن کمک بسیار زیادی می نمایند.

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

ژل شست و شو بایومارین

این ژل برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند مناسب می باشد. علی رغم این که به فرم ژل می باشد اما از قدرت پاک کنندگی مناسبی بهره می برد و تمامی مواد آلاینده و چربی های اضافی را از روی پوست حذف می کند.

ژل پوست چرب بایومارین فاقد ترکیبات صابونی می باشد و به همین خاطر به حفظ PH و میکروبیوتای طبیعی پوست کمک بسیار زیادی می نمایند. علاوه بر این کنترل کننده ترشح چربی می بادش و از چرب شدن بیش از حد پوست و ایجاد جوش و آکنه های پوستی نیز جلوگیری می کند.

فوم شستشو و مزایا و معایب استفاده از آن

شوینده ای کفی می باشد که در دسته پاک کننده های بسیار قوی قرار می گیرد. فوم شست و شو، مواد زائد را به طور کامل از روی پوست حذف می کند. این شوینده، منافذ پوست را پاکسازی می کند و چربی ها را نیز از روی پوست حذف می کند.

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

اغلب فوم های حاوی ترکیبات سولفاته یا SLS می باشند و به همین خاطر افراد دارای پوست حساس نباید از آن ها استفاده نمایند. این محصولات گزینه ای ایده آل برای پوست های چرب و مختلط و دارای جوش می باشند.

 

مزایا استفاده از فوم شست و شو

  • قدرت پاک کنندگی بسیار بالا
  • مناسب پوست های چرب و جوش دار
  • حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی
  • حذف کامل چربی های اضافی پوست
  • تمیز شدن آسان از روی پوست

 

معایب استفاده از فوم شست و شو

  • حاوی سدیم لوریل سولفات یا SLS
  • نامناسب برای پوست های حساس و خشک

معرفی بهترین فوم شست و شو ایرانی

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

فوم روشن کننده ویتالایر مدل وایت ویت

این فوم برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. قدرت پاک کنندگی آن مناسب بوده اما به علت دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان باعث خشکی و ایجاد احساس کشیدگی در پوست نمی گردد.

فوم ویتالایر حاوی ترکیبات روشن کننده ای چون ویتامین سی و آربوتین می باشد که نقش موثری در کم رنگ شدن و رفع لک های پوستی دارند. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات صابونی می باشد و استفاده از آن باعث آسیب به فلور طبیعی پوست نمی گردد.

ژل یا فوم شستشو، کدام بهتر است؟

فوم شست و شو بایومارین

این محصول برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند مناسب می باشد. این فوم دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی می باشد به طوری که تمامی آلودگی ها و چربی ها را از روی پوست و منافذ آن حذف می کند.

فوم پوست چرب بایومارین فاقد ترکیبات صابونی می باشد و به همین خاطر باعث از بین رفتن میکروبیوتای طبیعی پوست نمی گردد. ترکیبات این محصول مانند سایر محصولات بایومارین، دارای منشا دریایی بوده و در فرمولاسیون آن نیز از عصاره جلبک دریایی استفاده شده است که خواص آنتی اکسیدانی و رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد و مانع از خشکی پوست بعد از شست و شو می گردد.

کلام آخر ...

حال که با فوم و ژل شست و شو بیشتر و بهتر آشنا شدیم، پاسخ به این سوال که ژل یا فوم شست شو، کدام بهتر است؟ ساده تر گشته است. اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد و فارغ از انتخاب ژل یا فوم شست و شو می باشد؛ شست و شو و تمیز کردن پوست دو نوبت در طول روز است که نباید هرگز فراموش گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *