آموزشی

چگونه ریمل خشک شده را ترمیم کنیم؟

چگونه ریمل خشک شده را ترمیم کنیم؟

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر بانوان رخ میدهد، خشک شدن ریمل است حتی زمانی که محصول تاریخ انقضا دارد ممکن است این اتفاق بیافتد. در این مقاله قصد داریم روش های ترمیم ریمل خشک شده را توضیح دهیم.

ریمل در واقع یکی از محبوب ترین ابزار های آرایشی می باشد که به تنهایی نیز می تواند جذابیت چهره شما را چندین برابر کند.

ریمل ها می توانند حالت مژه را به زیباترین شکل ممکن آرایش کنند و جلوه ای بی نظیر به چشمان شما ببخشند.

انواع ریمل

ریمل ها امروزه انواع بسیار متفاوتی دارند که بر اساس شکل برس آنها و یا کاربرد شان دسته بندی می شوند. اما به طور کلی می توان آن ها را در سه دسته ریمل حجم دهنده، ریمل بلند کننده و ریمل حالت دهنده جای داد.

ریمل های حجم دهنده برسی با خرده مژه بسیار زیاد دارد که می تواند حجم مژه ها را تا چند برابر بیشتر کند و باعث می شود که چشمان گیرا و فریبنده داشته باشید.

ریمل حالت دهنده برای افرادی مناسب است که مژه هایی صاف دارند. این ریمل به مژه ها حالت می دهد و باعث می گردد که چشمان شما، زیبایی واقعی خود را به نمایش بگذارند.

اما اگر مژه هایی کوتاه دارید باید از ریمل های بلند کننده استفاده کنید. این محصولات قادر هستند که اندازه مژه شما را بزرگتر نشان دهند و این امر به درشت تر نشان دادن چشم نیز کمک می کند.

چرا ریمل خشک می شود؟

برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که ریمل ما به سرعت خشک می گردد، اما چرا؟ یکی از دلایل خشک شدن ریمل، چند بار فرو بردن اپلیکاتور درون مخزن، به صورت پشت سر هم (اصطلاحا پمپاژ پشت سر هم) می باشد. این کار باعث می شود که هوا وارد ریمل گردد و به سرعت خشک شود.

قرار ندادن اپلیکاتور بلافاصله اپلیکاتور در مخزن نیز یکی از علت های خشک شدن ریمل است. باید بلافاصله بعد از استفاده اپلیکاتور را درون مخزن قرار داده و درب آن را به خوبی ببندید.

استفاده از محصولات نامرغوب نیز یکی از مسائلی است که باعث خشک شدن ریمل می گردد. برای خرید ریمل های با کیفیت و مرغوب می توانید به فروشگاه اینترنتی پوست من مراجعه کنید.

روش های ترمیم ریمل خشک شده

روش های ترمیم ریمل خشک شده

اما نگران نباشید، اگر ریمل شما خشک شده است می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم، آن را بازسازی کنید و مجددا احیا کنید.

۱ – استفاده از آب داغ

برای این روش باید اجازه دهید آب در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد چند دقیقه بجوشد تا میکروارگانیسم های بیماری زا موجود در آن از بین بروند و سپس چند قطره از آن را درون ریمل ریخته و درب آن را به سرعت ببنید.

۲- استفاده از قطره چشمی

قطره های چشمی معمولا به صورت استریل شده می باشند. می توانید چند قطره از آن را درون ریمل ریخته و به خوبی تکان دهید، خواهید دید که ریمل شما مثل روز اول شده است.

بازسازی ریمل های خشک شده

۳- استفاده از روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین علاوه بر این که به باسازی ریمل خشک شده کمک می کند. رطوبت رسان نیز می باشد و از خشکی مژه ها جلوگیری می کند. همچنین تقویت کننده بوده و از ریزش مژه ها جلوگیری می نماید. برای این امر ۳ تا ۴ قطره روغن را درون مخزن ریمل ریخته و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

۴- استفاده از مایع لنز

مایع لنز نیز جزو محصولات استریلی می باشد که برای مراقبت از چشم ها ساخته می شود. برای احیای ریمل خود به وسیله مایع لنز، ابتدا مخزن را درون یک فنجان آب داغ قرار داده و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند.

سپس چند قطره از مایع لنز را درون ریمل ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه به خوبی تکان دهید تا ریمل شما مجددا قابل استفاده گردد.

۵- استفاده از گلاب

گلاب نیز جزو ترکیباتی است که علاوه بر ترمیم ریمل خشک شده، مژه ها را نیز آبرسانی می کند. چند قطره گلاب را درون ریمل خود ریخته و به خوبی تکان دهید. خواهید دید که ریمل شما حتی از روز اول نیز روان تر شده است.

ریمل خشک شده را چگونه ترمیم کنیم؟ -

دقت داشته باشید از زمانی که درب ریمل خود را باز می کنید فقط ۴ ماه فرصت دارید که از آن استفاده کنید. حتی اگر در طی این ۴ ماه ریمل شما خشک نشده باشد نیز، نباید از آن استفاده کرد زیرا باعث آسیب به مژه ها می گردد.

برای نگهداری ریمل و جلوگیری از خشک شدن آن، باید ریمل را در یخچال و در طبقات بالایی نگه داری کنید.

و همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ریمل یک وسیله آرایشی شخصی می باشد و نباید به صورت مشترک استفاده  گردد.

2 دیدگاه در “چگونه ریمل خشک شده را ترمیم کنیم؟

  1. سارا سمیعی گفت:

    به چشم آسیب نمیزنه؟

    1. پوست من گفت:

      تمامی مواد توصیه شده در این روش سازگار با چشم بوده و باعث ایجاد آسیب به چشم نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *