دسته‌بندی نشده

پوست بعد از اصلاح به چه مراقبت های نیاز دارد؟

مراقبت پوست بعد از اصلاح

مراقبت پوست بعد از اصلاح، امری بسیار مهم و ضروری می باشد که برخی از افراد آن را به فراموشی می سپارند. پوست من امروز قصد  دارد، راهنمای بسیار کاملی از مراقبت بعد از اصلاح را بررسی نمایید. پس با ما همراه باشید.

گام اول: تمیز کردن پوست

بعد از انجام عمل شیو و اصلاح لازم است که پوست را از هر گونه باکتری تجمع یافته و موی زائد روی آن تمیز کنید. به همین خاطر در اولین مرحله باید پوست خود را با آب ولرم تمیز کنید. سپس از یک پاک کننده بسیار ملایم و فاقد ترکیبات صابونی استفاده نمایید تا تمامی آلودگی های به جا مانده از اصلاح را از روی پوست حذف کند.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

بهتر است محصولی که استفاده می نماید، متناسب با پوست شما باشد و مهم است که این پاک کننده فاقد ترکیبات صابونی و حاوی ترکیبات رطوبت رسانی چون آلوئه ورا، سرامید، هیالورونیک اسید و … باشد. برای مثال، دو پاک کننده معرفی شده در زیر گزینه مناسبی می باشند.

کرم ژل پاک کننده لامینین

این پاک کننده ایرانی فاقد ترکیبات صابونی و پارابن می باشد و به همین خاطر باعث بروز التهابات پوستی نمی گردد و میکروبیوتای طبیعی پوست را نیز از بین نمی برد.

کرم ژل لامینین برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط فرموله شده است. حاوی اوره و پروتئین هیدرولیز شده گندم می باشد. که علاوه بر آبرسانی به پوست مانع  از خشکی آن نیز می گردند.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

ژل شست و شوی صورت آقایان آردن

این ژل شست و شو نیز فاقد ترکیبات صابونی بوده و به حفظ میکروبیوتای طبیعی پوست کمک بسیار زیادی می نماید. علاوه بر این حاوی ترکیباتی چون جلبک دریایی و لیمو بوده که به آبرسانی و تقویت پوست کمک می نماید.

ژل شستشوی آردن تسکین دهنده و التیام بخش پوست می باشد. این محصول برای انواع پوست مناسب می باشد و سرشار از ترکیبات آنتی اسکیدانی بوده که از پوست در برابر اثر مخرب رادیکال های آزاد محافظت می نمایند.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

گام دوم: ضد عفونی کردن پوست

اگر پوستی چرب دارید و یا این که پوست شما مستعد جوش و آکنه می باشد. لازم است که بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست، از محلول های ضد جوش استفاده نمایید. محصولات حاوی روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید و … گزینه ای مناسب می باشند.

این محصولات، پوست شما را به طور کامل ضد عفونی می کنند و از رشد و نمو میکرو ارگانیسم های عامل جوش روی پوست جلوگیری می نمایند. از جمله محصولات موثری که می تواند به شما کمک نمایند، لوسیون ضد جوش ویتالایر و سرم تی تری دکتر سی تونا می باشند.

لوسیون ضد جوش ویتالایر

این لوسیون ضد جوش ایرانی برای افراد دارای پوست های چرب و مستعد جوش فرموله شده است. در فرمولاسیون آن از ترکیبات آنتی باکتریالی قوی چون سالیسیلیک اسید و روغن درخت چای استفاده شده است که مانع از ایجاد جوش می گردد.

لوسیون ضد جوش ویتالایر، علاوه بر درمان جوش، از ایجاد مجدد جوش نیز جلوگیری کرده و به واسطه دارا بودن ترکیبات ضد التهابی، از قرمزی پوست نیز جلوگیری می کند

مراقبت پوست بعد از اصلاح

سرم تی تری دکتر سی تونا

این سرم نیز برای افراد دارای پوست های چرب و مستعد جوش فرموله شده است. این سرم به درمان سریع جوش های کمک می نماید.

سرم دکتر سی تونا از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کند. ترشح چربی را در پوست شما کنترل می کند و مانع از انسداد منافذ پوستی می گردد. این محصول فاقد الکل، پارابن و ترکیبات آسیب رسان می باشد.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

گام سوم: از افتر شیوهای بدون الکل استفاده نمایید.

به طور کلی شیو و استفاده از تیغ در اصلاح باعث از بین رفتن لایه اولیه پوست و گاهی حتی خراشیدگی پوست می گردد. همچنین به خاطر از بین رفتن چربی های مفید روی سطح پوست، امکان بروز خشکی، بعد از اصلاح بسیار زیاد می باشد و پوست بسیاری از افراد نیز قرمز و ملتهب می گردد. افتر شیو ها محصولاتی می باشند که برای رفع و جلوگیری از این مشکلات تولید می گردند.

این محصولات عموما حاوی ترکیبات التیام بخش و تکسین دهنده می باشند که از پوست را ترمیم کرده و از التهابات پوستی جلوگیری می کند. همچنین وجود ترکیبات رطوبت رسان در فرمولاسیون آن ها، از خشکی پوست بعد از اصلاح جلوگیری می نماید. فرقی نمی کند که پوست شما خشک، چرب و یا حساس می شود، متخصصین همواره توصیه می کنند که بعد از اصلاح، از افتر شیو های مناسب نوع پوست خود استفاده نمایید تا مشکلات پوستی بعد از اصلاح، کاهش پیدا کند.

افتر شیو خنک کننده کامان

این افترشیو برای انواع پوست مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات آبرسان استفاده شده است که بعد از اصلاح از خشکی پوست جلوگیری می نماید.

علاوه بر این نرم کننده و احیا کننده پوست می باشد. از التهابات پوستی جلوگیری کرده و آن را تسکین و التیام می بخشد. افتر شیو کامان حاوی روغن جوانه گندم می باشد و به تقویت پوست نیز کمک می نماید.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

لوسیون بعد از اصلاح آقایان هرمودر

لوسیون بعد از اصلاح نیز عملکردی مانند افتر شیو دارد. این محصول برای انواع پوست قابل استفاده می باشد و یک رطوبت رسان بسیار قوی است.

لوسیون هرمودر خنک کننده و التیام بخش پوست می باشد. التهابات پوست را تسکین بخشیده و از قرمزی و سوزش پوست بعد از اصلاح جلوگیری می نماید. همچنین حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین E بوده که یکی از منابع غنی آنتی اکسیدانی هستند.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

گام چهارم: استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

در آخرین گام مراقبت پوست بعد از اصلاح  باید از ضد آفتاب استفاده نمایید. بعد از شیو و حذف موهای زائد از روی پوست، علاوه بر این که پوست حساس تر و آسیب پذیر تر می گردد، به دلیل حذف موها، پوست پوشش خود را نیز از دست می دهد و بیش از گذشته نیاز به مراقبت دارد. و از جمله مهم ترین مراقبت های پوست، محافظت از آن در برابر آفتاب و پرتوهای فرابنفش آن می باشد و تنها راه این محافظت، استفاده از ضد آفتاب می باشد.

ضد آفتاب آقایان ساین اسکین SPF 50

این ضد آفتاب که به طور تخصصی برای آقایان فرموله شده است، فاقد رنگ بوده و باعث ایجاد سفیدک روی پوست نیز نمی گردد.

ضد آفتاب ساین اسکین محافظت بیسیار کاملی در برابر پرتوهای UV دارد و بعد از استفاده نیز باعث برق افتادن پوست نمی گردد. این ضد آفتاب ایرانی بافتی بسیار سبک دارد و بعد از استفاده باعث ایجاد احساس سنگینی روی پوست نمی گردد.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

کرم ضد آفتاب آقایان سینره SPF 40

در فرمولاسیون این ضد آفتاب هم از فیلترهای فیزیکی ضد آفتاب استفاده شده است و هم از فیلترهای شیمایی، اما بدون رنگ می باشد و باعث ایجاد سفیدک روی پوست نمی گردد.

ضد آفتاب سینره از پوست در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB و همچنین آلودگی هوا محافظت کرده و در برابر آب و تعریق نیز مقاوم می باشد. ضمنا این ضد آفتاب روی پوست ظاهری مات داشته و باعث برق افتادن آن نمی گردد.

مراقبت پوست بعد از اصلاح

سخن پایانی ...

علاوه بر مراقبت های اصلی ذکر شده در بالا، رعایت بسیار از نکات بهداشتی، مانند عدم استفاده از محصولات شخصی به صورت مشترک، تعویض مرتب تیغ اصلاح، داشتن صبوری و حوصله در انجام عمل اصلاح، انجام عمل اصلاح به صورت منظم و … نیز جزو مراقبت های بعد از اصلاح می باشد که لازم است به آن ها توجه نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *