مراقبت از پوست

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

انتخاب شوینده صورت برای پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به ویژه اگر پوست خشکی دارید لازم است که از شوینده های تخصصی استفاده کنید، اما چه شوینده ای برای پوست شما مناسب می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با با ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک آشنا سازیم.

مهمترین ویژگی های شوینده پوست خشک چیست؟

به طور کلی شوینده های پوست خشک را می توان در دو گروه فوم شستشوی صورت و ژل شستشوی صورت جای داد، اما ویژگی های شوینده پوست خشک برای هر دو مشترک می باشد.

فرمولاسیونی ملایم داشته باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های یک شوینده پوست خشک، دارا بودن فرمولاسیونی ملایم است که در آن از ترکیبات خشن پاک کننده و همچنین ترکیبات صابونی استفاده نشده است. ترکیبات صابونی باعث از بین رفتن میکروبیوتای طبیعی پوست شده و با تغییر PH پوست، تعادل میکروبی آن را از بین می برند. همچنین این ترکیبات تخریب کنند سد رطوبتی آن می باشند. و استفاده از آن ها باعث ایجاد پوستی خشک تر و خشن تر است.

حاوی ترکیبات رطوبت رسان باشد.

دومین ویژگی مهم این شوینده ها، وجود ترکیبات رطوبت رسان است. زیرا پوست های خشک نیاز بیشتر به رطوبت رسان دارند و وجود ترکیباتی مانند گلیسیرین، شی باتر، سرامید، آلوئه ورا و … به تامین نیاز رطوبتی پوست در حین شست و شو کمک کرده و به همین خاطر از خشکی پوست، زبری آن، ایجاد سفیدک و احساس کشیدگی روی پوست جلوگیری می کند. این ترکیبات همچنین ترمیم کننده سد رطوبتی پوست می باشند و پوست را نرم، لطیف، هیدراته و شاداب می کنند.

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

وجود ترکیبات طبیعی و گیاهی

وجود ترکیبات مغذی و گیاهی مانند روغن جوجوبا، ماکادمیا، آرگان، بابونه، ویتامین های B5، C و E  در فرمولاسیون محصولات پاک کننده، یک مزیت می باشد. این ترکیبات به تغذیه پوست کمک بسیار زیادی می کنند. پوست را نرم و لطیف کرده و به بهبود استحکام آن نیز کمک می کنند. علاوه بر این به علت دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی غنی، از پیری زود رس پوست نیز جلوگیری می کنند.

فاقد الکل و ترکیبات مضر باشد.

یکی از اصلی ترین دلایل خشکی پوست، وجود ترکیبات حاوی الکل می باشد که خشکی پوست را تشدید می کند. به همین خاطر افرادی که دارای پوست خشک می باشند. باید از استفاده از محصولات حاوی الکل، خودداری کنند. علاوه بر این اگر پوست شما خشک و حساس می باشد. توصیه می کنیم که از مصحولات حاوی عطر نیز استفاده نکنید، زیرا باعث تشدید حساسیت شما، التهاب و قرمزی پوست می گردد.

 

معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

فوم پوست خشک رزالیا مدل رزا سنس

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

 

این فوم شستشوی صورت ایرانی دارای فرمولاسیونی بسیار ملایم و فاقد ترکیبات صابونی است، اما در عین حال از قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر برای استفاده روزانه انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

فوم پوست خشک رزالیا حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که از مانع از خشکی پوست و ایجاد احساس کشیدگی روی پوست می شوند. علاوه بر این به علت دارا بودن ترکیباتی مانند روغن آرگان تغذیه کننده و نرم کننده ای فوق العاده برای پوست است.

 

فوم شست و شوی صورت ویتالایر مدل هیدرا ویت

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

 

محصولی که به طور تخصصی برای پوست های خشک فرموله شده است و به واسطه فرمولاسیون خاص و فیس براشی که دارد از قدرت پاک کنندگی فوق العاده ای بهره می برد. این محصول فاقد پارابن و الکل و است و باعث بروز التهاب، قرمزی و یا حساسیت نمی گردد.

فوم شست و شوی صورت ویتالیر به علت دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان، در حین شست و شو، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از خشکی و ایجاد احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می کند. این محصول همچنین تغذیه کننده و استحکام بخش پوست بوده و به روشن تر شدن رنگ پوست نیز کمک می نماید.

 

ژل شستشو آبرسان سیمپل مدل Moisturizing

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

یکی از بهترین محصولاتی که می توانید برای شستشوی روزانه پوست های خشک استفاده کنید، این محصول می باشد. این ژل شستشوی فاقد ترکیبات صابونی و شوینده خشن می باشد. به همین خاطر باعث آسیب به پوست و تخریب سد دفاعی آن نمی گردد.

ژل شستشو آبرسان سیمپل از قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی بهره می برد. این محصول همچنین حاوی ترکیبات رطوبت رسان می باشد که از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این در فرمولاسیون این شوینده از الکل، پارابن و سایر ترکیبات حساسیت زا استفاده نشده است و باعث بروز التهابات پوستی نیز نمی شود.

ژل شستشوی هیدراسل لایسل

ویژگی بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

 

در فرمولاسیون این ژل شستشو از ترکیبات صابونی، پارابن، الکل و سایر ترکیبات حساسیت زا استفاده نشده است و به همین خاطر باعث آسیب به پوست و بروز التهاب و یا حساسیت های پوستی نمی گردد. این محصول همچنین به علت دارا بودن عصاره بابونه، تسکین دهنده و التیام بخش پوست نیز می باشد.

ژل شستشو هیدراسل لایسل دارای قدرت پاک کنندگی خوبی بوده و برای استفاده روزانه پوست های نرمال تا خشک مناسب می باشد. این محصو ل حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که از خشکی و ایجاد احساس کشیدگی در پوست ، بعد از شست و شو جلوگیری کرده و نرم کننده و لطافت بخش پوست می باشد.

 

سخن پایانی

پوست نیاز دارد که به صورت مرتب و دو بار در طول روز با یک شوینده مناسب تمیز شود. پس لازم است که هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید. از طرف دیگر باید شستشوی روزانه پوست را در اولویت قرار داده و حتی در زمان های خستگی نیز، نسبت به روتین خود پایبند باشید تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *