مراقبت از مو

نکات مهم درمان خشکی مو

نکات مهم درمان خشکی مو

خشکی و به دنبال آن شکنندگی تارهای مو می توانند تحت تاثیر عوامل مختلف و بسیار زیادی رخ دهند. درمان این مسئله قطعا دغدغه بسیاری از افرادی می باشد که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می دهد. به همین خاطر پوست من قصد دارد تا امروز نکات مهم درمان خشکی مو با بیان کند،  پس با ما همراه باشید.

چرا موها خشک می شوند؟

در گام اول باید بدانیم که چرا موها خشک می شوند؟ این مورد به ما در جلوگیری از خشکی موها کمک می نماید.

اولین دلیلی که به ذهن هر فردی ممکن است خطور کند، رنگ و دکلره می باشد! بله یکی از اصلی ترین دلایل خشکی مو استفاده از رنگ مو و دکلره و مواد شیمایی مضر و آسیب رسان می باشد.

قرار دادن بیش از حد موها در برابر نور خورشید نیز می تواند از دیگر دلایل خشکی موها باشد. داشتن تغذیه نامناسب و شست و شوی بیش از اندازه مو به خصوص با استفاده از شوینده های نا مناسب نیز جزو دلایلی دیگر خشکی موها می باشند.

علاوه بر این یکی از دلایل عمده خشکی مو، استفاده از دستگاه های حرارتی مو مانند سشوار، اتو مو، حالت دهنده ها و … می باشند.

نکات مهم درمان خشکی مو

به تغذیه موهای خود توجه کنید.

نکات مهم درمان خشکی مو

تغذیه موها جزو نکات مهمی است که هم در رفع خشکی مو و هم در بهبود سلامت موها مهم است. علاوه بر این تغذیه نقش موثری نیز در افزایش استحکام تارهای مو دارد. استفاده از کپسول های مولتی ویتامین شامل ویتامین های A، بیوتین، زینک، آهن و … به بهبود سلامت مو کمک بسیار زیادی می نماید.

علاوه بر این سعی کنید در رژیم غذایی خود از مواد غذایی حاوی امگا ۳ و آنتی اکسیدان بیشتر استفاده نمایید. مواد غذایی مانند گردو، گوجه، پرتقال، ماهی، لوبیا قرمز و …

هر روز موها را نشویید

نکات مهم درمان خشکی مو

شست و شوی روزانه مو به خصوص با استفاده از شوینده های حاوی سولفات، یکی از اصلی ترین دلایل خشکی مو می باشد. علاوه بر این شست و شو موها با آب حاوی کلر و استفاده مرتب از استخر نیز می تواند باعث خشکی مو و پوست شما گردد.

سعی کنید به طور روزانه موها را نشویید. و به طور کلی برای شست و شوی موهای خود از شامپو های تخصصی موهای خود یا شامپوهای حاوی ترکیبات رطوبت رسان استفاده نمایید. همچنین لازم است که دقت داشته باشید شوینده انتخابی شما، با پوست سر سازگار باشد.

در صورت استفاده از رنگ و دکلره، مراقبت درستی از موها داشته باشید.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ و دکلره استفاده نکنید. و یا این که به جای استفاده از رنگ های شیمایی، از رنگ موهای طبیعی استفاده نمایید. اما در صورت استفاده باید مراقبت بسیار دقیقی از موها عمل  آورید.

ابتدا باید از شوینده های تخصصی موهای رنگ شده استفاده نمایید. علاوه بر این لازم است که بعد از استفاده از شوینده از ماسک مو موهای رنگ شده استفاده کنید.

بعد از استحمام نیز استفاده از اسپری مو، کرم مو و روغن مو ضروری می باشد و تا جایی که امکان دارد نیز نباید از سشوار و سایر وسایل حرارتی مو استفاده نمایید.

استفاده از روغن های گیاهی را جدی بگیرید

نکات مهم درمان خشکی مو

روغن درمانی موها را به دو شکل باید انجام دهید. ابتدا دو بار در طول هفته تمام موهای خود را به روغن های گیاهی و طبیعی آغشته کنید به طوری که موها کاملا چرب شده و براق شوند. اجازه دهید روغن ۲ الی ۴ ساعت روی موها بماند و سپس آن ها را بشویید.

مرحله دوم روغن درمانی بعد از هر بار استحمام باید صورت گیرد. برای این مرحله بهتر است از روغن آرگان استفاده نمایید. بعد از استحمام و قبل از استفاده از سشوار، چند قطره روغن آرگان را کف دست خود قرار داده و آن را گرم کنید. سپس ساقه مو به خصوص بخش انتهایی موهای خود را ماساژ دهید.

از وسایل حرارتی استفاده نکنید.

نکات مهم درمان خشکی مو

وسایل حرارتی مو به علت این که در کمترین زمان ممکن آب موها را از بین می برند، باعث خشکی شدید موها  و شکنندگی آن ها می گردند. علاوه بر این، از جمله مهم ترین دلایل ایجاد مو خوره نیز می باشند.

اگر موهای بلندی دارید و نیاز دارید که مرتب از سشوار استفاده نمایید. بهتر است آن را روی باد سرد قرار داده و از فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر روی موهای خود استفاده کنید. علاوه بر این لازم است که قبل از استفاده از سشوار از محصولات محافظت از حرارت مو استفاده نمایید تا موها آسیب کمتری ببینند.

سخن پایانی ...

درمان خشکی مو امری زمان بر است و نیاز به وقت و هزینه بسیاری دارد. در درجه اول توصیه می گردد که از خشکی موهای خود جلوگیری کنید. اما در صورت خشک شدن مو، لازم است که مراقبت های توصیه شده را جدی گرفته و به طور منظم انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *