آرایشی

نحوه استفاده از کرم پودر چگونه است؟

نحوه استفاده از کرم پودر چگونه است؟

کرم پودر جزو محصولات پرکاربردی است که غیر ممکن است، هر بانویی در کیف آرایشی خود یک یا دو عدد از آن را نداشته باشد و یا از آن استفاده نکرده باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط کرم پودر های گرانقیمت می توانند نتیجه خوبی روی پوست داشته باشند. اما لازم است که بدانید این تصور اشتباه بوده و نحوه استفاده از کرم پودر است که می تواند نتیجه آن را روی پوست تعیین کند. برای آشنایی با گام های استفاده از کرم پودر با مجله پوست من همراه باشید.

انتخاب کرم پودر مناسب

اولین و مهم ترین گام در استفاده از کرم پودر، انتخاب کرم پودر مناسب می باشد. امروزه کرم پودرها در انواع بسیار متفاوت و مختلفی تولید می شوند که هر کدام نیاز به خصوصی از پوست را برطرف می کنند. بنابراین اگر پوست شما چرب است نمی توانید از هر کرم پودری استفاده کنید. و باید از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب استفاده نمایید. این کرم پودرهای فاقد چربی بوده و از چرب شدن پوست شما جلوگیری می کنند. افرادی که پوست خشک دارند نیز لازم است که از کرم پودرهای مخصوص پوست خشک استفاده نمایند. وچود ترکیبات رطوبت رسان در این محصولات باعث می شود که اصطلاحا کرم پودر به خوبی روی پوست بنشیند و جلوه ای مخملی و فوق العاده زیبا به پوست ببخشد.

نکته مهم دیگر نوع کرم پودر است. اگر از کرم پودر به صورت روزانه استفاده می کنید، کرم پودرهای سبک بهترین انتخاب هستند. اگر برای مهمانی و یا مراسمی مهم آماده می شوید بهتر است از کرم پودر های با کاور بالا استفاده نمایید.

 

کرم پودر باید روی پوست تمیز استفاده شود.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که کرم پودر و به طور کلی هر محصول مراقبتی یا آرایشی را روی پوست تمیز استفاده کنید. زیرا وجود آلاینده های و به خصوص چربی های اضافی ترشح شده و سموم ناشی از تعریق پوست، باعث کدر شدن پوست می گردد و در نتیجه شما زیرسازی مناسبی برای کرم پودر نخواهید داشت. این کار باعث کاهش ماندگاری میکاپ شما می گردد. از طرف دیگر، میکاپ شما ظاهری نامناسب خواهد داشت و پوست کدرتر از حد معمول نشان داده خواهد شد. اگر پوست چربی دارید، عدم شستشو می تواند باعث براق شدن میکاپ در اثر چربی شود.

 

نحوه استفاده از کرم پودر چگونه است

استفاده از آبرسان را فراموش نکنید.

به طور کلی بعد از هر بار استفاده از شوینده، لازم است که از یک آبرسان مناسب استفاده کنید. عدم استفاده از آبرسان در پوست های چرب، باعث تشدید ترشح چربی می شود. و در پوست های خشک نیز باعث ایجاد احساس کشیدگی در پوست می گردد. بعد از استفاده از آبرسان مشاهده خواهید کرد که پوست شما نرم تر و شاداب تر خواهد شد. کرم پودر اصطلاحا به خوبی روی پوست شما می نشیند و به میکاپ شما ظاهری مخملی هدیه می دهد.

 

پرایمر، راز یک میکاپ حرفه ای

اگر پوست شما دارای منافذ باز می باشد. ترشح چربی و تعریق پوست زیاد است، روی پوست خود لکه های تیره دارید و یا پوست خسته است، استفاده از پرایمر را امتحان کنید. پرایمر منافذ باز پوست را می بندد و باعث مخملی شدن میکاپ می شود. همچنین ترشح چربی را کنترل می کند و از تعریق پوست نیز جلوگیری می کند و ماندگاری میکاپ شما را افزایش می دهد. برخی از پرایمرهای رنگی، نیز به پوشاندن لک، رفع خستگی و … کمک می کنند. پرایمر از کیکی شدن میکاپ و پرتقالی شدن کرم پودر روی پوست جلوگیری می کند و بهترین انتخاب برای داشتن یک میکاپ حرفه ای است.

 

پد مرطوب را امتحان کنید.

بسیاری از افراد برای پخش کردن کرم پودر روی پوست خود، از براش کمک می گیرند و برخی نیز کرم پودر را با دست روی پوست پخش می کنند. اما میکاپ آرتیست های حرفه ای از پد های آرایشی کمک می گیرند. این پد ها که بعضا آن ها را با نام پد تخم مرغی می شناسیم، بهترین روش برای استفاده از کرم پودر می باشند. ابتدا پد را با آب مرطوب کنید و تا حجم آن دو برابر گردد. سپس آب آن را بگیرید و با ضرباتی ملایم و آرام کرم پودر را رروی پوست خود پخش کنید.

 

نحوه استفاده از کرم پودر چگونه است

چند راز مهم استفاده از کرم پودر

بعد از پایان میکاپ خود، حتما از اسپری فیکس استفاده کنید، تا ماندگاری کرم پودر و میکاپ شما افزایش پیدا کند.

توصیه می شود که هفته ای دو بار از محصولات لایه بردار استفاده کنید تا از تجمع سلول های مرده روی پوست جلوگیری کنید. این امر در داشتن پوستی صاف به خصوص بعد از میکاپ و استفاده از کرم پودر، بسیار حائز اهمیت است.

بعد از شست و شوی پوست می توانید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید. این ماسک ها نقش موثری در شادابی پوست و بهبود میکاپ شما دارند.

سخن پایانی ...

دقت داشته باشید که کرم پودر تنها یک محصول آرایشی است و هیچ گاه نمی تواند جایگزین محصولاتی مانند آبرسان و یا ضد آفتاب باشد، حتی اگر دارای SPF باشد.

توصیه می شود برای استفاده روزمره از کرم پودرهای سبک استفاده کنید. و برای داشتن میکاپی فوق العاده از محصولات فاقد چربی استفاده کنید. به خصوص اگر پوست شما چرب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *