دسته‌بندی نشده

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است؟

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است

پرایمر از جمله محصولاتی نسبتا جدیدی می باشد که کاربردی بسیار خاص دارد و می تواند نقشی تاثیر گذار در میکاپ شما داشته باشد. در این بین افرادی می باشند که با نحوه استفاده از پرایمر کمتر آشنا هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با این محصول محبوب و روش استفاده از آن بیشتر آشنا سازیم.

پرایمر چیست؟

در وهله اول لازم است بدانیم که پرایمر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد. پرایمر را می توان یک محصول جادویی نام نهاد که راز یک میکاپ حرفه ای و با ماندگاری بالا در آن نهفته است. این محصول در وهله اول از تعریق پوست شما جلوگیری می کند و با جلوگیری از تعریق، ماندگاری میکاپ را نیز افزایش می دهد. اگر پوست چربی دارید، پرایمر ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و هم پوست و ظاهر آرایش شما را مات می کند و هم باعث افزایش ماندگاری میکاپ می گردد.

از دیگر کاربردهای پرایمر بستن منافذ پوست است. این محصول با بستن منافذ پوست، سطح یکدستی را ایجاد می کند که باعث می شود اصطلاحا کرم پودر به خوبی روی پوست بنشیند و کیکی یا پرتقالی نشود. بعضی از پرایمرها قادر می باشند که خطوط پوست را نیز پر کننده و ظاهری جوان و زیبا را برای شما به ارمغان آورند.

علاوه بر این پرایمر ها محافظ بسیار خوبی برای پوست می باشند که از آن در برابر آلاینده های روزمره، گرد و غبار و … محافظت می کنند. اغلب این محصولات حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که پوست را آبرسانی می کنند و باعث شادابی و طراوت چهره می شوند.

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است

انواع پرایمر کدام است؟

پرایمر ها انواع بسیار متفاوتی دارند که می توان آن ها را در گروه های مختلفی جای داد. اما این محصولات را می توان به طور کلی در سه گروه قرار داد که شامل موارد زیر می باشند:

پرایمر مات کننده

برای پوست‌های چرب و مستعد جوش مناسب است. این نوع پرایمر ها کنترل کننده ترشح چربی در پوست بوده و ظاهر آن را مات و مخملی می کنند. همچنین از براق شدن پوست در طول روز جلوگیری می کنند.

پرایمر صاف کننده

اگر پوست شما دارای منافذ باز می باشد و یا ان که خطوط و چروک های ریز و  کم عمق دارید این محصولات گزینه ای مناس برای شما می باشند. این پرایمر ها خطوط و منافذ پوست را پر می کنند و باعث صاف و یکدست شدن سطح پوست می شوند.

پرایمر آبرسان

این محصولات همان طور که از نامش نیز پیداست برای افرادی که پوست خشک دارند، مناسب می باشد. در فرمولاسیون این پرایمر از ترکیبات رطوبت رسان استفاده می شود که از خشکی و دهیدراته شدن پوست و همچنین پوسته پوسته شدن کرم پودر روی پوست جلوگیری می کند.

پرایمر رنگی

این پرایمر در واقع نوعی کالر کورکتور هستند که برای اصلاح رنگ پوست و پوشاندن لک‌ها و تیرگی‌های پوست به کار می‌رود. پرایمر های رنگی دارای رنگ های مختلفی می باشند که در ادامه کاربرد آن ها را به طور مختصر بیان خواهیم کرد.

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است

پرایمر بنفش: رنگ بنفش برای خنثی کردن رنگ زرد بهترین گزینه است. اگر پوست شما تناژ های زرد دارد و یا این که خسته و بیمار به نظر می رسید. این پرایمر بهترین انتخاب برای خنثی کردن زردی پوست است. و به درخشان تر شدن و جوان تر دیده شدن رنگ پوست کمک می کند.

پرایمر طلایی: از این پرایمر می توانید برای خنثی کردن رنگ های تیره و خاکستری استفاده کنید. این رنگ بهترین انتخاب برای پوشاندن های جوش های سرسیاه بوده و به یکدست و یک رنگ شدن پوست کمک بسیار زیادی می نماید.

پرایمر صورتی: بهترین انتخاب برای محو کردن خستگی و تیرگی پوست، پرایمر صورتی می باشد. این پرایمر با تیرگی و کبودی های سطح پوست مقابله می کند و به شما در داشتن پوستی زیبا و شاداب کمک بسیار زیادی می نماید.

پرایمر سبز: رنگ سبز خنثی کننده قرمزی است. اگر پوست شما قرمز می باشد و یا این که جوش و جای جوش روی پوست خود دارید، پرایمر سبز استفاده کنید. این پرایمر ها باعث می شوند که رنگ پوست شما یکدست باشد.

 

نکات استفاده از پرایمر

اما چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟ در مرحله اول لازم است که پوست خود را کاملا تمیز کنید. بهترین انتخاب، استفاده از شوینده مناسب نوع پوست است. با استفاده از یک ژل شستشو یا فوم شستشوی صورت، پوست خود را کاملا تمیز کنید.

در مرحله دوم از یک تونر استفاده نمایید. تونرها PH پوست را تنظیم می کنند و باعث آبرسانی بیشتر به پوست می شوند. بعد از هر بار استفاده از شوینده، لازم است که از تونر مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

مرحله سوم، نوبت به کرم مرطوب کننده و یا آبرسان می باشد. هیچ محصولی نمی تواند جایگزین کامل کرم مرطوب کننده و آبرسان باشد. پس بعد از هر بار شستشو، استفاده از آبرسان را فراموش نکنید. آبرسان ها به بهبود کیفیت میکاپ شما نیز کمک می نماید.

در نهایت و در مرحله آخر می توانید از پرایمر استفاده کنید. مقداری از پرایمر را روی پوست خود قرار دهید و به خوبی پخش کنید. سعی کنید در نقاطی که منافذ باز دارید، حتما از پرایمر استفاده کنید تا میکاپی حرفه ای تر داشته باشد. بعد از استفاده از پرایمر کمی صبر کنید و سپس  از کرم پودر استفاده کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد تصور می کنند که میکاپ می تواند باعث آسیب به پوست شود. اما لازم است بدانید که این تصور، اشتباه است. اگر درست و به صورت اصولی از محصولات آرایشی استفاده کنید و محصولات انتخاب شده شما، کیفیت لازم را داشته باشند. میکاپ هیچ گونه آسیبی به پوست شما نخواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *