مراقبت از پوست

معرفی ۵ ضد آفتاب خارجی

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی

ضد آفتاب از جمله محصولات آرایشی می باشد که نیاز ضروری هر پوستی می باشد. استفاده از ضد آفتاب به قدری ضروری می باشد که فرقی نمی کند هوا آفتابی باشد یا ابری، شما باید از ضد آفتاب استفاده نمایید. امروزه برندها و شرکت های ایرانی مختلفی ضد آفتاب تولید می کنند، اما کماکان بعضی افراد ضد آفتاب خارجی را ترجیح می دهند. در ادامه ۵ ضد آفتاب خارجی برتر در بازار ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

چرا استفاده از ضد آفتاب برای پوست مهم است؟

پرتوهای فرابنفش نور خورشید از سه پرتو UVA – UVB – UVC تشکیل می گردند. UVC به طور کلی وارد جو زمین نمی گردد. اما دو پرتو UVA – UVB  وارد جو می شوند و می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای پوست به وجود آورند.

پرتو UVB طول موج بلندی دارد. این پرتو به عمق پوست شما نفوذ نمی کند اما عامل اصلی ایجاد لک و کک مک روی پوست می باشد. اما پرتو UVA طول موج پرتو  کوتاهتر بوده و انرژی آن نیز بیشتر است. این پرتو به راحتی درون پوست و به خصوص لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و باعث ایجاد چین و چروک می گردد. اما بیشترین آسیبی که این پرتو وارد می کند این است که امکان ابتلا به سرطان های پوستی را افزایش می دهد.

ضد آفتاب ها علاوه بر این که از پوست شما در برابر این دو پرتو خطرناک نور خورشید محافظت می کند. به واسطه ترکیباتی که دارند می توانند رطوبت رسان، روشن کننده، ضد جوش، کنترل کننده چربی و … نیز باشند.

چگونه باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی

بسیاری از افراد روش درست  استفاده از ضد آفتاب را نمی دانند و به همین خاطر، استفاده از ضد آفتاب باعث محافظت از پوست آن ها نمی گردد. در ادامه روش درست استفاده از ضد آفتاب را مرور خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید که ضد آفتاب باید روی پوست تمیز استفاده گردد. پس لازم است در ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب تمیز کرده و از کرم آبرسان نیز استفاده نمایید.

ضد آفتاب را باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گیری در معرض نور خورشید استفاده کنید تا بتواند اثر گذاری لازم را روی پوست داشته باشد.

اگر از ضد آفتاب های کرمی استفاده می کنید. ۲.۵ بند انگشت از ضد آفتاب را روی پوست خود قرار داده و پخش کنید. اگر گردن شما در معرض نور خورشید می باشد، ۳ بند انگشت ضد آفتاب برای صورت و گردن و زیر چانه استفاده کنید.

افرادی که از ضد آفتاب های فلوئیدی استفاده می کنند، به خاطر بافت سبک و رقیق تر این ضد آفتاب ها لازم است، دو برابر ضد آفتاب کرمی از این ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنند.

همچنین دقت داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب را باید هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار تمدید کنید.

معرفی ۵ ضد آفتاب برتر خارجی

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی
ضد آفتاب ایزدین پرو مدل فیوژن واتر

این ضد آفتاب به فرم فلوئید بوده و بر پایه آب است. و برای انواع پوست نیز قابل استفاده می باشد. ضد آفتاب ایزدین بدون رنگ بوده و بعد از استفاده باعث ایجاد سفیدک روی پوست نمی گردد.

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین از پوست در برابر دو پرتو UVA – UVB به طور کامل محافظت می کند. این محصول دارای بافتی بسیار سبک بوده و به سرعت جذب پوست می گردد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضر مانند الکل و پارابن استفاده نشده است و به واسطه دارا بودن هیالورونیک اسید، یک رطوبت رسان فوق العاده برای پوست است.

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی
ضد آفتاب فتو-۳ رنگی سین بیونیم

این ضد آفتاب فرانسوی از نوع رنگی بوده و باعث می شود هنگام استفاده پوستی یکنواخت داشته باشید. SPF این محصول ۵۰ بوده و از پوست در برابر بیش از ۹۸ درصد از ترکیبات مضر نور خورشید از جمله پرتوهای UVA و UVB محافظت می کند.

در فرمولاسیون ضد آفتاب فتو – ۳ سین بیونیم از ترکیب انحصاری برند سین بیونیم یعنی پرو – بی ۳ استفاده شده است که تقویت کننده سد دفاعی پوست بوده و به بهبود بافت آن کمک بسیار زیادی می نماید. همچنین این محصول حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده و مانع از خشکی پوست شما می گردد.

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی
لوسیون ضد آفتاب اسکین کد

این لوسیون ضد آفتاب دارای درجه محافظتی بسیار بالا و کاملی از پوست بوده و برا انواع پوست نیز قابل استفاده می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضر مانند پارابن و … استفاده نشده است و باعث بروز التهاب و حساسیت های پوستی نیز نمی گردد.

لوسیون ضد آفتاب اسکین کد ترمیم کننده و احیا کننده پوست است. این محصول خاصیت ضد التهابی قوی داشته و از قرمزی و التهابات پوستی جلوگیری می کند. همچنین فاقد چربی بوده و برای افرادی که پوست چرب و مختلط دارند نیز قابل استفاده می باشد.

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی
کرم ضد آفتاب رنگی ژیل بوته مدل Solactive

درجه محافظتی این ضد آفتاب فرانسوی بسیار بالا بوده و از پوست شما در برابر ۹۸ درصد از پرتوهای مضر نور خورشید از جمله UVA و UVB محافظت می کند. همچنین ساختاری بسیار سبک داشته و باعث ایجاد احساس چربی و سنگینی روی پوست نمی گردد.

ضد آفتاب ژیل بوته برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. این ضد آفتاب از نوع رنگی بوده و دارای دو رنگ زیبا و طبیعی می باشد که به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک بسیار زیادی می کند. در فرمولاسیون این محصول از عصاره گل ختمی استفاده شده است که خاصیت ضد التهابی بسیار بالایی دارد.

معرفی 5 ضد آفتاب خارجی
ضد آفتاب گینو مدل نیووایت یووی شیلد

یکی از خاص ترین ویژگی های این ضد آفتاب فرانسوی، ضد لک بودن آن است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد لک، به رفع لک های پوستی و تیرگی آن نیز کمک می کند.

ضد آفتاب گینو از نوع رنگی بوده و پوشش سبک و ملایمی روی پوست ایجاد می کند. این محصول محافظ پوست در برابر پرتوهای UVA – UVB می باشد و به واسطه دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی از پیری زود رس پوست نیز جلوگیری می کند.

این ضد آفتاب، فاقد پارابن و ترکیبات مضر می باشد و برای انواع پوست قابل استفاده است. علاوه بر این سرشار از ترکیبات رطوبت رسان می باشد که به شادابی و طراوت پوست کمک بسیار زیادی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *