مراقبت از پوست

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب ها امروزه در انواع بسیار زیادی و توسط برندهای مختلفی تولید می گردند. این اتفاق اغلب باعث گمراهی و سردرگمی افراد برای خرید ضد آفتاب می گردد. به همین خاطر پوست من قصد دارد امروز بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب را معرفی نماید، اگر پوست شما نیز چرب یا مختلط است با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم ضد آفتاب پوست چرب چیست؟

فاقد چربی باشد (Oil Free)

در فرمولاسیون ضد آفتاب مناسب پوست چرب نباید از روغن های سنگین مانند روغن نارگیل و یا ترکیباتی که باعث چرب تر شدن پوست می گردند، استفاده شود. به همین خاطر هنگام خرید دقت داشته باشید محصولی را انتخاب نمایید که روی آن عبارت فاقد چربی یا Oil Free نوشته شده باشد.

فرمولاسیون غیر کومدوژنیک داشته باشد.

غیر کومدوژنیک یا غیر جوش زا! اگر پوست شما جوش دارد و یا مستعد جوش می باشد، لازم است از ضد آفتابی استفاده کنید که باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست نگردد. عموما در ویژگی های ضد آفتاب غیر کومدوژنیک بودن ذکر می گردد. البته وجود ترکیبات آنتی باکتریالی مانند روغن درخت چای یا سالیسیلیک اسید در فرمولاسیون ضد آفتاب نیز می تواند نقش موثری در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه داشته باشد.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

SPF مناسب داشته باشد

SPF یا میزان حفاظت ضد آفتاب از پوست  در برابر نور خورشید! کارشناسان توصیه می کنند از ضد آفتاب های دارای SPF 50 یا SPF 50+ برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده کنید. این ضد آفتاب ها محافظت بیش از ۹۸ درصدی از پوست دارند.

در برابر پرتوهای UV محافظت کامل داشته باشد.

به طور کلی دو پرتو UV وارد جو می گردد، پرتوهای UVA و UVB. این دو پرتو در واقع عامل اصلی ایجاد لک و آفتاب سوختگی و همچنین پیری زود رس پوست می باشند. هنگام خرید ضد آفتاب دقت داشته باشید که از پوست در برابر هر دو پرتو UV محافظت کند. البته ضد آفتاب های دارای فاکتور+++PA محافظت بسیار کاملی در برابر  پرتو های مضر UVA دارند.

ترکیبات مهم ضد آفتاب پوست چرب

ترکیبات رطوبت رسان

وجود ترکیبات رطوبت رسان در فرمولاسیون ضد آفتاب از پوست در برابر خشک شدن و دهیدراته شدن در اثر نور خورشید جلوگیری می کند. ترکیبات طبیعی چون عصاره آلوئه ورا، سرامید، هیالورونیک اسید و … همگی رطوبت رسان های فوق العاده ای می باشند.

ترکیبات کنترل کننده چربی

همان طور که می دانید ترشح چربی در افراد دارای پوست های چرب بیش از دیگران می باشد و به همین خاطر لازم است که در ضد آفتاب های پوست چرب از ترکیبات کنترل کننده چربی مانند روغن درخت چای استفاده گردد. دقت داشته باشید که ضد آفتاب انتخابی شما نباید حاوی روغن های سنگین مانند روغن نارگیل باشد.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ترکیبات آنتی باکتریال

وجود ترکیبات آنتی باکتریالی در فرمولاسیون این ضد آفتاب ها، از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می کند. ترکیباتی مانند عصاره یا روغن چای سبز، سالیسیلیک اسید، آویشن، مریم گلی و … آنتی باکتریال می باشند.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب بی رنگ پوست چربی سینره

ضد آفتاب بی رنگ سینره یک محصول فوق العاده سبک و فاقد چربی مناسب برای افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه می باشد.
هنگام استفاده از این ضد آفتاب احساس سنگینی و چربی بر روی پوست نخواهید داشت و با اس پی اف ۵۰ پلاس محافظتی کامل در برابر اشعه آفتاب خواهد داشت.

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین پرو

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین پرو

برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط فرموله شده است. این ضد آفتاب فاکتورهای حفاظتی بسیار کاملی داشته و از پوست در براب هر دو پرتو مضر UV محافظت می کند.

میزان SPF  ضد آفتاب ایزدین پرو ۵۰ بوده که محافظت ۹۸ درصدی را از پوست دارد. این ضد آفتاب ایرانی فاقد  رنگ و چربی می باشد و بعد از استفاده باعث ایجاد سفیدک و  برق افتادن پوست نمی گردد.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب رزالیا SPF 50

در فرمولاسیون این ضد آفتاب از ترکیبات کنترل کننده چربی و آنتی باکتریالی استفاده شده است و به همین خاطر باعث چرب شدن پوست و یا ایجاد جوش و آکنه نمی گردد.

ضد آفتاب رزالیا رنگی بوده و پوشش بسیار خوبی روی پوست ایجاد می کند. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات آسیب رسان می باشد و از پوست در برابر هر دو پرتو UVAو UVB محافظت می نماید.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب پرودرما SPF 50

این ضد آفتاب نیز فاقد چربی بوده و برای افراد دارای پوست های چرب مناسب می باشد. علاوه بر این در دو نوع رنگی و بی رنگ  تولید شده که می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی را انتخاب نمایید.

ضد آفتاب پرودرما از پوست در برابر هر دو اشعه UV محافظت کرده و بعد از استفاده باعث برق افتادن پوست نمی گردد. علاوه بر این حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی می باشد که از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می نمایند.

کلام آخر …

شاید انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و مختلط امری مشکل به نظر برسد، اما با توجه به فاکتورهایی که در بالا گفته شده می توانید انتخابی مناسب داشته باشید.

استفاده از ضد آفتاب امری مهم و ضروری می باشد. لازم است در هر دور استفاده میزان مناسبی از ضد آفتاب (۲.۵ بند انگشت) را استفاده نمایید تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد. همچنین لازم است که ضد آفتاب را هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار تمدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *