تندرستی و سلامت, سبک زندگی

معرفی بهترین ژل شستشوی بانوان

معرفی بهترین ژل شستشوی بانوان

ناحیه واژینال را می توان حساس ترین نقطه در بدن بانوان دانست و همین امر باعث شده است که کارشناسان و متخصصان به طور مرتب توصیه به مراقبت درست از این ناحیه داشته باشند. عدم مراقبت صحیح از ناحیه واژینال عموما باعث بروز بیماری ها و عفونت های مختلف و حتی بسیار خطرناکی می گردد. استفاده از ژل شستشوی بانوان یکی از بهترین گزینه ها برای مراقبت روتین این ناحیه حساس می باشد.

ژل بهداشتی بانوان چه کاری انجام می دهد؟

این ژل های بهداشتی عموما حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی می باشند که ناحیه تناسلی را ضد عفونی می کنند و از رشد و نمو میکرو ارگانیسم های بیماری زا در این ناحیه جلوگیری می کنند.
علاوه بر این اسیدیته آن ها باید با ناحیه تناسلی در تعادل باشد. PH ناحیه تناسلی اسیدی تر از پوست بدن می باشد و به همین خاطر نمی توان از هر شوینده ای برای شست و شوی این ناحیه استفاده کرد.
در فرمولاسیون ژل بهداشتی بانوان از ترکیبات ضد التهابی چون عصاره بابونه، آلوئه ورا، گل همیشه بهار، آلانتوئین و … استفاده می شود که به کاهش التهابات ناحیه واژینال کمک می کنند. از خارش، سوزش، درد و قرمزی در این ناحیه ممانعت به عمل می آورند.

معرفی بهترین ژل شستشوی بانوان

رطوبت رسانی نیز امری مهم می باشد. ترکیبات رطوبت رسان باید بتوانند این ناحیه در حد متعادلی مرطوب نگه دارند و از خشکی ناحیه مخاطی جلوگیری کنند.

معرفی انواع ژل شستشوی بانوان

امروزه ژل های بهداشتی در انواع متفاوت و بسیار تخصصی تولید می گردد که به طور کلی می توان آن ها را در سه دسته قرار داد.

ژل بهداشتی دوشیزگان
این نوع محصولات برای بانوان مجردی که رابطه جنسی نداشته اند فرموله شده است. PH این ژل بهداشتی کمتر از ژل بهداشتی بانوان می باشد، زیرا محیط ناحیه واژینال در این افراد اسیدی تر می باشد. ولی از نظر فرمولاسیون کاملا مشابه ژل بهداشتی بانوان می باشند.

ژل بهداشتی بانوان
PH ناحیه واژینال بانوان به خصوص در سنین باروری باید کمتر از ۴.۵ باشد. و فرمولاسیون این محصول به گونه ای می باشد که PH این ناحیه را در این حدود نگه دارد.

ژل بهداشتی بانوان یائسه
در این دوران به علت این که تغییرات شدید هورمونی اتفاق می افتد، ترشحات ناحیه واژینال نیز به طور کلی تغییر پیدا می کند. همچنین PH ناحیه واژینال به بیش از ۴.۵ می رسد و همین امر باعث می شود که بافت ناحیه واژن نازک تر و خشک تر گردد. فرمولاسیون این ژل بهداشتی به طور کلی با ژل بهداشتی بانوان و دوشیزگان متفاوت می باشد.

نکات مهم در خرید ژل شستشوی بانوان

هنگام خرید باید به چند نکته توجه داشته باشد.
در درجه اول لازم است نوع محصول خود را مشخص کنید، همان طور که در بالا ذکر شد، ژل های بهداشتی از لحاظ فرمولاسیون و اسیدیته و مصرف کننده باهم متفاوت می باشند.
به طور کلی اسیدیته ناحیه واژینال بین ۳.۸ تا ۴.۵ متغیر می باشد، پس محصولی را انتخاب نمایید که PH آن در این ناحیه باشد.
نکته بعدی، آنتی باکتریال بودن محصول می باشد. ناحیه واژینال عموما در معرض انواع بیماری ها میکروبی و قارچی می باشد و لازم است که هنگام شست و شو ضد عفونی گردد تا از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری شود.

معرفی بهترین ژل شستشوی بانوان

وجود ترکیبات ضد التهابی نیز به کاهش التهاباتی نظیر خارش، سوزش و درد در ناحیه تناسلی کمک بسیار زیادی می نماید.
دقت داشته باشید که محصول انتخابی شما باید فاقد ترکیبات مضر و صابونی باشد. علاوه بر این وجود ترکیبات رطوبت رسان، جزو الزامات ژل های بهداشتی می باشد.

معرفی بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت

ژل بهداشتی بانوان لایسل مناسب پوست های حساس

ژل بهداشتی لایسل مناسب برای پوست های حساس بوده و از سوزش و خارش در ناحیه تناسلی جلوگیری می کند.

این محصول با ضد عفونی کردن این ناحیه از عفونت و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کرده و به حفظ سلامت ناحیه تناسلی شما کمک می کند.

 

ژل بهداشتی بانوان هیدرودرم لیدی

این ژل بهداشتی آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده و از عفونت در ناحیه تناسلی پیشگیری می کند.
ژل بانوان هیدرودرم  با باکتری های مفید ناحیه واژینال سازگار بوده و از خشکی ناحیه مخاطی جلوگیری به عمل می آورد.

از دیگر ترکیبات ژل بانوان هیدرودرم می توان به عصاره انار اشاره کرد. این عصاره سرشار از مواد مغذی از جمله الاجیک اسید، آسکوربیک اسید و مالیک اسید بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث خنثی سازی اثر رادیکال های آزاد می گردد.

یک ضد التهاب قوی بوده و به نرمی و روشنی پوست بسیار کمک می کند.

ژل بهداشتی روشن کننده هیدرودرم

در فرمولاسیون این ژل بهداشتی از ترکیبات روشن کننده ای چون ویتامین سی و عصاره بیربری استفاده شده است که باعث روشن شدن پوست ناحیه واژینال می گردد. این ژل بهداشتی به طور اختصاصی برای بانوان فرموله شده است و مخصوص شست و شوی ناحیه خارجی واژینال می باشد..
ژل بهداشتی بانوان هیدرودرم دارای PH سازگار با ناحیه تناسلی بوده و فلور طبیعی این ناحیه را تقویت می نماید. علاوه بر این آنتی باکتریال بوده و مانع از بروز عفونت های قارچی و باکتریایی می گردد.
همچنین حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که مانع از خشکی و خارش ناحیه تناسلی می گردد. این محصول خاصیت ضد التهابی داشته و از بروز التهابات پوستی نظیر قرمزی و سوزش ناحیه واژینال جلوگیری می کند

ژل بهداشتی دوشیزگان هیدروردرم  

ژل بهداشتی دوشیزگان هیدرودرم محصولی تخصصی برای حفظ بهداشت ناحیه تناسلی در دوشیزگان و کودکان می باشد.

PH این ژل بهداشتی با ناحیه تناسلی دوشیزگان در حالت تعادل قرار دارد و باعث از بین رفتن فلور طبیعی این ناحیه نمی گردد. همچنین به علت دارا بودن ترکیبات پروبیوتیک، میکروبیوتای طبیعی این ناحیه را تقویت کرده و به بهبود سیستم ایمنی طبیعی ناحیه واژینال کمک می نماید.

در فرمولاسیون این ژل بهداشتی از ترکیبات رطوبت رسان قوی استفاده شده است که به تامین رطوبت ناحیه تناسلی کمک کرده و از خشکی این ناحیه جلوگیری می کنند.

نکته پایانی ...


توجه به سلامت ناحیه تناسلی باید بخش مهمی از روتین مراقبت هفتگی بانوان باشد و بروز هر گونه علائم متفاوتی در این ناحیه را باید جدی گرفت و به پزشک متخصص مراجعه نمود. همچنین از این محصولات باید حداقل دو نوبت در طول هفته، بعد از استفاده استخرهای عمومی و … استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *