مراقبت از پوست

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

جوش معضلی است که اغلب افراد دارای پوست های چرب با آن مواجه می گردند. و به خاطر شیوع بسیار زیاد آن محصولات متفاوتی برای درمان جوش تولید می گردد که ماسک های صورت نیز جزو آن ها می باشند. پوست من در این مقاله قصد دارد بهترین ماسک صورت برای جوش را معرفی نماید. پس با ما همراه باشید.

ویژگی ها و ترکیبات مهم ماسک صورت برای جوش

در درجه اول بهتر است با مهم ترین ترکیباتی که در درمان جوش موثر می باشند، آشنا شوید. در این صورت می توانید به راحتی تشخیص دهید که چه محصولی می تواند در درمان جوش موثر باشد.

ترکیبات آنتی باکتریالی

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین عوامل جوش نوعی باکتری می باشد. به همین خاطر از جمله اصلی ترین ترکیبات هر محصول ضد جوش، ترکیبات آنتی باکتریالی می باشند. این ترکیبات پوست را به طور کامل ضد عفونی می کنند و مانع از رشد و نمو این باکتری های می گردند. از جمله ترکیبات آنتی باکتریالی می توان به روغن درخت چای، آزلائیک اسید، عصاره چای سبز و آلوئه ورا اشاره داشت.

ترکیبات کنترل کننده چربی

چربی بیش از اندازه پوست نیز جزو اصلی ترین دلایل ایجاد جوش است و لازم است در هر محصول ضد جوشی از ترکیبات کنترل کننده چربی نیز استفاده گردد. تا از چرب شدن بیش از اندازه پوست، انسداد منافذ، برق افتادن پوست و … جلوگیری شود. برخی از این ترکیبات عبارتند از گوگرد، بنزوئیل پراکسید، رتینوئید و انواع خاک رس.

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

ترکیبات لایه بردار

گرفتگی و انسداد منافذ پوست نیز جزو عوامل اصلی ایجاد جوش می باشند. استفاده از ترکیبات لایه بردار ملایم، با حذف سلول های مرده و پاکسازی منافذ پوستی، علاوه بر این که از ایجاد جوش جلوگیری می کنند، به روشن تر شدن و شفاف تر شدن پوست نیز کمک می نمایند. از جمله این ترکیبات می توان به سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسیدها، آزلائیک اسید و لیمو اشاره کرد.

معرفی بهترین ماسک های ضد جوش خانگی

ماسک زرد چوبه و عسل

زرد چوبه یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد و به تسکین پوست کمک بسیار زیادی می نماید. علاوه بر این خاصیت آنتی باکتریالی نیز دارد. و عسل نیز یک آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار قوی است که از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. این ماسک باعث افزایش مقاومت طبیعی پوست در برابر جوش و آکنه می گردد.

برای تهیه این ماسک، نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید.

ماسک آلوئه ورا و چای سبز

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و همچنین یک رطوبت رسان بی نظیر است. این گیاه فوق العاده خاصیت آنتی باکتریالی قوی دارد و ضد جوش می باشد. علاوه بر این تسکین دهنده و التیام پوست نیز می باشد. و چای سبز نیز آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده پوست بوده و ترشح چربی را در پوست کنترل می کند.

برای تهیه این ماسک، ۲ تا ۳ قطره عصاره چای سبز را با ۲ قاشق ژل آلوئه ورا به خوبی مخلوط کرده تا حالتی روان پیدا کند. ماسک را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید.

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک آووکادو و لیمو

آووکادو سرشار از ترکیبات تغذیه کننده است که پوست را تقویت می کنند. علاوه بر این نرم کننده نیز می باشد و به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کرده که این امر از پیری پوست جلوگیری می کند. لیمو نیز آنتی باکتریال و لایه بردار بوده و به روشن شدن پوست، پاکسازی منافذ، رفع جوش های سرسیاه، ضد عفونی کردن پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک می نماید.

یک برش آووکادو را با یک قاشق غذا خوری مخلوط کرده و آب نصف یک لیموی تازه را نیز به آن اضافه کنید و به خوبی ترکیب نمایید. مخلوط به دست آمده را ۶ تا ۸ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک خاک رس و گلاب

خاک رس خاصیت قابض کنندگی دارد و به کوچک شدن و بستن منافذ پوست کمک بسیار زیادی می کند. همچنین ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه پوست نیز جلوگیری می کند. گلاب نیز یک آبرسان و آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده که از پیری پوست جلوگیری می کند.

یک یا دو قاشق غذا خوری خاک رس را با مقدار مناسبی گلاب مخلوط کرده و به روی پوست خود قرار دهید تا خشک گردد. سپس پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید.

معرفی بهترین ماسک های ضد جوش

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت لیمو و نعناع وارمی

این ماسک برای افراد دارای پوست های چرب فرموله شده است. ترشح چربی را در پوست صورت کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند.

ماسک لیمو و نعناع وارمی آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده پوست بوده و نقش موثری در رفع جوش های سرسیاه دارد. این محصول پوست را پاکسازی می کند و با رطوبت رسانی به آن، باعث شادابی و طراوت پوست می گردد.

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت درخت چای دیگنیتی

در فرمولاسیون این ماسک صورت از روغن درخت چای استفاده است که یک آنتی باکتریال قوی بوده و از رشد و نمو باکتری عامل جلوگیری می نماید.

همچنین این ماسک حاوی ویتامین سی است که به بهبود کلاژن در پوست کمک کرده و سرعت بازسازی سلول را در پوست افزایش می دهد. ماسک صورت دیگنیتی مناسب افراد دارای پوست های جوش دار می باشد. این مجصول رطوبت رسان نیز می باشد.

معرفی بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک ضد جوش آردن سبوما

این ماسک مناسب افراد دارای پوست های چرب و جوش دار است. ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه پوست و انسداد منافذ پوستی در اثر چربی جلوگیری می کند.

ماسک ضد جوش آردن به رفع جوش های سر سیاه و سر سفید کمک کرده و کوچک کننده اندازه منافذ باز پوستی است. همچنین به واسطه دارا بودن ترکیباتی چون سالیسیلیک اسید لایه بردار بوده و سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند.

کلام آخر ...

استفاده از ماسک های ضد جوش تا حدودی می تواند به کاهش جوش و آکنه های پوستی کمک نماید. اما در درجه اول لازم است که از یک شوینده مناسب و یک آبرسان خوب، برای پوست خود استفاده نمایید. و در کنار روتین پوستی خود، از کرم ها و لوسیون های ضد جوش نیز کمک بگیرید تا سریع تر به نتیجه دلخواه دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *