مراقبت از پوست

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد، لوسیون بدن را محصولی فانتزی و بدون تاثیر بدانید. اما لازم است بدانید که خشکی پوست بدن می تواند تاثیر بسیار مخربی روی پوست داشته باشد، به ویژه اگر پوشت ما خشک باشد. به همین خاطر امروز قصد داریم بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک را معرفی کنیم و در مورد لزوم استفاده از لوسیون بدن صحبت کنیم.

چرا پوست خشک می شود؟

خشکی پوست عوامل بسیار متعددی دارد از تاثیرات ژنتیکی گرفته تا میزان خشکی و نوع آب و هوای منطقه محل زندگی! اما یکی از اصلی ترین و شایع ترین عوامل خشکی پوست بدن، استفاده از شوینده ها می باشد.

اغلب شوینده های بدن به خصوص صابون ها حاوی ترکیبات سولفاته و صابونی می باشند تا قدرت پاک کنندگی لازم را داشته باشند. همین امر باعث می گردد که لایه سطحی روی پوست که از چربی تشکیل شده است از بین برود. این تغییر در فلور طبیعی پوست باعث از دست رفتن رطوبت پوست نیز می گردد و به این ترتیب پوست شما خشک و زبر خواهد شد. اگر پوست شما خشک و حساس باشد، این خشکی تشدید می یابد و ممکن است باعث قرمزی، التهاب و بروز اگزما گردد.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

روش های جلوگیری از خشکی پوست

برای جلوگیری از خشکی پوست بدن در درجه اول لازم است به طور مرتب از مرطوب کننده های بدن استفاده نمایید. بهترین نوع مرطوب کننده ها، لوسیون بدن می باشند. اگر پوست شما خشک است توصیه پوست من این می باشد که از لوسیون بدن های تخصصی مانند لوسیون بدن پوست خشک استفاده نمایید.

دومین کاری که جهت جلوگیری از خشکی پوست بدن می توانید انجام دهید، عدم استفاده از صابون در درجه اول، و استفاده نکردن از شامپو بدن های حاوی سولفات در درجه دوم می باشد. به خصوص اگر پوست خشک و یا حساسی دارید بهتر است از شوینده های ملایم فاقد سولفات و ترکیبات صابونی استفاده نمایید.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

لوسیون بدن اوره ثمین

این لوسیون بدن ایرانی به طور اختصاصی برای افرادی که پوست خیلی خشکی دارند فرموله شده است. در فرمولاسیون این محصول از اوره استفاده شده است. اوره خاصیت لایه برداری ملایمی دارد که به حذف سلول های مرده از روی پوست و روشن تر و شفاف شدن پوست کمک می کند.

علاوه بر این اوره یک رطوبت رسان فوق العاده قوی بوده که پوست را به طور کامل و موثری آبرسانی کرده و از خشکی و دهیدراته شدن پوست و همچنین ایجاد سفیدک و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می کند.

لوسیون بدن ثمین نفش موثری در رفع خشکی، زبری و ضخیم شدگی پوست بدن دارد و می توانید از آن برای درمان هر گونه خشکی متوسط تا شدید  استفاده کنید.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک
لوسیون بدن آلوئه ورا وازلین

این محصول نیز به طور اختصاصی برای افرادی فرموله شده است که دارای پوست های خشک و معمولی می باشند. این محصول به علت دارا بودن عصاره آلوئه ورا رطوبت رسانی فوق العاده برای پوست بدن است و از خشکی و کم آبی پوست جلوگیری می کند.

علاوه بر این لوسیون بدن وازلین آرامش بخش و ضد التهاب می باشد. در فرمولاسیون این محصول از پارابن و ترکیبات آسیب رسان استفاده نشده است و باعث بروز حساسیت های پوستی نمی گردد.

لوسیون بدن وازلین ماندگاری بسیار بالایی داشته و می تواند مدت زمان ۴۸ ساعت پوست را مرطوب و شاداب نگه دارد.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک
لوسیون بدن آرگان نئودرم

در فرمولاسیون این لوسیون بدن ایرانی از روغن آرگان استفاده شده است. این روغن علاوه بر این که تغذیه کننده ای فوق العاده برای پوست می باشد، ترمیم کننده و التیام بخش نیز است.

لوسیون بدن نئودرم برای پوست های خشک فرموله شده است. وجود ترکیبات رطوبت رسان قوی در فرمولاسیون این محصول، به تامین رطوبت مورد نیاز پوست بعد از استحمام کمک کرده و مانع از خشکی، زبری و ایجاد احساس کشیدگی روی پوست می گردد.

در فرمولاسیون این لوسیون بدن ایرانی از ترکیبات مضر و آسیب رسان استفاده نشده است و به همین خاطر باعث بروز التهاب و حساسیت های پوستی نمی گردد. همچنین این محصول نقش موثری در تنظیم اسیدیته پوست و حفظ فلور طبیعی آن دارد.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک
لوسیون بدن ژوت مدل ماندارین

لوسیون بدنی که دارای رایحه ای بسیار دل انگیز بوده و به خوشبو شدن پوست بدن کمک می نماید. این محصول که به طور اختصاصی برای افراد دارای پوست های خشک، حساس و ملتهب فرموله شده است، فاقد ترکیبات مضر می باشد و باعث بروز حساسیت های پوستی نمی گردد.

لوسیون بدن ژوت قدرت رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد و پوست را به طور عمقی آبرسانی می کند. این محصول علاوه بر این که از خشکی پوست بدن و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند، نقش موثری در نرمی و لطافت آن نیز دارد.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک
ژل کرم بدن نوتروژینا مدل Hydro

این ژل کرم بدن با این که برای انواع پوست مناسب می باشد اما قدرت رطوبت رسانی فوق العاده بالای آن باعث شده که در درسته لوسیون بدن های پوست خشک قرار گیرد.

لوسیون بدن نوتروژینا نرم کننده و لطافت بخش پوست است. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات آسیب رسان بوده و باعث بروز التهاب و قرمزی پوست نمی گردد.

بافت این لوسیون بدن فرانسوی بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست می گردد. همچنین بعد از استفاده نیز باعث ایجاد احساس چربی و سنگینی روی پوست بدن نمی گردد. از جمله مهم ترین ترکیبات این لوسیون بدن می توان به هیالورنیک اسید اشاره داشت.

معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

سخن پایانی...

فرقی نمی کند که چه نوع پوستی دارید، استفاده از لوسیون بدن نیز همانند آبرسان برای پوست بدن امری ضروری است. مهم ترین نکته در استفاده از لوسیون بدن، انتخاب محصول مناسب نوع پوست است که اگر شما پوست خشک و یا حساس داشته باشید با استفاده راهنمایی مقاله “معرفی بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک” می توانید انتخابی صحیح داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *