مراقبت از مو

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

افرادی دارای موهای چرب عموما با معضلات و مشکلات بسیار زیادی از جمله به هم چسبیدن موها، ظاهر نامرتب و براق مو، عدم حالت پذیری مو، شوره سر و … روبرو می باشند. یکی از راه های کاهش و رفع این مشکلات استفاده از شوینده های تخصصی موی چرب می باشد، به همین خاطر در این مقاله تصمیم داریم بهترین شامپو را برای موهای چرب معرفی نماییم.

چرا موها چرب می شوند؟

موها در اثر عوامل بسیار زیادی می توانند چرب شوند که به طور مختصر به برخی از شایع ترین آن ها اشاره می کنیم.

شست و شوی زیاد موها

شست و شوی زیاد و بیش از حد مو باعث خشکی بیش از اندازه پوست کف سر می گردد. این امر باعث می گردد که پوست سر تحریک شده و سبوم بیشتری برای کاهش خشکی پوست کف سر تولید کند. به این ترتیب باعث چرب شدن موها می گردد.

عوامل هورمونی

ترشح چربی در پوست سر توسط هورمونی به نام آندروژن کنترل می کند. وقتی تعادل هورمونی فرد به هم بخورد در نتیجه ترشح چربی در پوست سر نیز افزایش پیدا می کند. به طور معمول در دوران بلوغ، حاملگی، یائسگی و … این اتفاق رخ می دهد.

ژنتیک

چرب شدن بیش از حد موها می تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد. برخی افراد این مشکل را از والدین خود به ارث می برند.

شانه زدن و بازی کردن بیش از حد با موها

شانه زدن و یا بازی کردن با موها نیز باعث تحریک غدد سبابه پوست سر می گردد و این امر پوست را تحریک به تولید چربی و سبوم بیشتر می کند و به این ترتیب موها و پوست سر چرب خواهید داشت.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

ترکیبات مهم در کنترل چربی پوست سر

همان طور که گفته شد، یکی از راحت ترین و موثرترین راه کنترل چربی پوست سر، استفاده از شامپو موی چرب می باشد. این شامپو به علت دارا بودن ترکیبات کنترل کننده چربی، به کاهش و کنترل چربی پوست کف سر کمک کرده و مشکلات ناشی از چربی مو را برطرف می کنند.

ترکیباتی مانند عصاره چای سبز، سبومین، سابال (نخل اره ای)، سیر، سالیسیلیک اسید و … مهم ترین و پر کاربردترین ترکیبات کنترل کننده چربی سر می باشند. این ترکیبات در رفع شوره سر نیز موثر می باشند. همچنین نقش موثری در درمان جوش پوست کف سر دارند.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو موهای چرب تگودر

این شامپو به طور تخصصی برای افراد دارای موهای چرب فرموله شده است. شامپو تگودر حاوی ترکیباتی چون عصاره سیر، لیمو و بره بوم بوده که ترشح چربی را در پوست سر کاهش داده و کنترل می کنند.

شامپو موی چرب تگودر فاقد سولفات و ترکیبات آسیب رسان می باشد. این شامپو گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و نق موثری نیز در جلوگیری از ریزش مو دارد.

علاوه بر این خاصیت آنتی باکتریالی داشته و مانع از ابتلا به شوره سر می گردد. این شامپو همچنین از مو خوره و وزی موها جلوگیری می کند و خارش پوست کف سر را نیز تسکین می بخشد.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو موهای چرب کامان

در فرمولاسیون این شامپو از سولفات و ترکیبات آسیب رسان استفاه نشده است. همچنین این شامپو حاوی ترکیبات رطوبت رسان قوی بوده که با تامین رطوبت مورد نیاز موها و پوست کف سر مانع از خشکی آن ها می گردد.

شامپو موی چرب کامان حاوی عصاره چای سبز، روغن آرگان و انار می باشد. این شامپو ترشح چربی را در پوست کف سر کنترل کرده و مانع از چرب شدن بیش از اندازه مو م یگردد. همچنین نقش موثری نیز در درمان شوره سر و کاهش ریزش موها دارد.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو موی چرب فولیکا

یکی از تخصصی ترین شامپوها در زمینه کنترل چربی مو، شامپو فولیکا می باشد. این شامپو ترشح چربی را در پوست سر کنترل می کند و با کاهش آن از چرب شدن بیش از اندازه موها جلوگیری می کند.

شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی می باشد که پوست کف سر را ضد عفونی کرده و شوره سر را درمان می کند. این شامپو حاوی سالیسیلیک اسید و سبومین می باشد. از پوسته ریزی پوست کف سر جلوگیری کرده و با تامین رطوبت مورد نیاز موها مانع از خشکی آن ها می گردد.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو مینوتا سریتا مخصوص موهای چرب

این شامپو ترشح چربی را در پوست سر کنترل می کند و مانع از برق افتادن موها در اثر چربی می گردد. علاوه بر این تسکین دهنده و التیام بخش پوست کف سر می باشد و باعث تسکین خارش پوست کف سر می گردد.

شامپو مینوتا سریتا گردش خون مویرگی را در پوست سر افزایش داده و علاوه بر کنترل چربی، با تنظیم چرخه رشد مو، از ریزش مو نیز جلوگیری می کند. این شامپو حجم دهنده به موها می باشد و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان از خشکی و شکنندگی تارهای مو نیز جلوگیری می کند.

سخن پایانی

شاید انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب از بین این همه محصول تولیدی امر مشکل به نظر برسد. اما کافی است که هنگام خرید به توضیحات محصولات توجه کنید و از راهنمای ترکیبات گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

2 دیدگاه در “معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

  1. Mariya گفت:

    سلام ،برای ریزش موی هورمونی و کف سر چرب شامپو سریتا سبز رنگ را استفاده میکنم وهفته ای ۲ الی ۳ بار حمام طبیعی هستش؟یاباید محصول رو تغییربدم؟

    1. پوست من گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      اگر که کف سرتون چرب هست ، گزینه مناسبی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *