مراقبت از پوست

معرفی بهترین سرم ضد جوش

معرفی بهترین سرم ضد جوش

جوش و آکنه از جمله رایج ترین معضلات پوستی می باشند که تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی ایجاد می شوند. امروزه محصولات متفاوتی برای درمان جوش و آکنه تولید می شود که از بین سرم ها تاثیر بسیار زیادی دارند. به همین خاطر امروز قصد داریم ۵ تا از بهترین سرم ضد جوش را معرفی و بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مهم ترین ترکیبات ضد جوش

در درجه اول لازم است که ابتدا با ترکیبات ضد جوش بیشتر آشنا شوید تا تشخیص بهترین سرم ضد جوش برای شما راحت تر باشد.

نیاسینامید

نیاسینامید با کاهش تولید سبوم (چربی) توسط غدد چربی پوست، به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. این امر برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند مفید است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی، تورم و تحریک پوست کمک کند. علاوه بر این نیاسینامید با تقویت سد محافظتی پوست، به کاهش اندازه منافذ پوستی کمک می نماید. نیاسینامید برای انواع پوست مناسب است، اما برای افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند، انتخابی ایده‌آل است. این ماده می‌تواند به بهبود سلامت و ظاهر پوست کمک کند و به افراد در داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید یک لایه بردار ملایم است که می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند. این امر می‌تواند به بهبود ظاهر پوست، کاهش منافذ و کاهش بروز آکنه کمک کند. علاوه بر این دارای خاصیت ضد التهابی نیز می باشد که نقشی موثر در کاهش قرمزی و التهاب پوست دارد. همچنین سالیسیلیک اسید دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند به کاهش رشد باکتری‌های مسبب آکنه کمک کند.

معرفی بهترین سرم ضد جوش

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن گیاهی است که از برگ‌های درخت چای Melaleuca alternifolia استخراج می‌شود. این روغن  دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که می‌تواند به کاهش رشد باکتری‌های مسبب آکنه کمک کند. این باکتری‌ها، به ویژه پروپیونی باکتریوم آکنه، منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند. علاوه بر این دارای خاصیت ضد التهابی بوده که از قرمزی پوست جلوگیری می کند.

آلفا هیدروکسی اسید

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) یک گروه از اسیدهای طبیعی هستند که از میوه‌ها، سبزیجات و شیر گرفته می‌شوند. این اسیدها دارای خاصیت لایه برداری بوده و سلول های مرده را از روی پوست حذف می کنند که به روشن تر شدن پوست، بهبود ظاهر آن و کاهش اندازه منافذ پوستی کمک می کنند.

علاوه بر این از انسداد منافذ باز پوست در اثر تجمع سلول های مرده جلوگیری کرده و مانع از ایجاد جوش و آکنه می گردد. همچنین این اسیدها نقش موثری در افزایش سنتز کلاژن در پوست و بهبود استحکام آن دارند.

معرفی بهترین سرم ضد جوش

سرم نیاسینامید ویتالایر مدل اکتی ویت

یکی از مهم ترین ترکیبات استفاده شده در این سرم پوستی، نیاسینامید می باشد و همان طور که قبلا هم گفتیم نیاسینامید کنترل کننده ترشح چربی بوده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. علاوه بر این کاهش دهنده اندازه منافذ باز پوست نیز می باشد و به بهبود بافت آن نیز کمک می نماید.

سرم نیاسینامید ویتالایر برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط انتخاب مناسبی می باشد. این سرم ضد جوش روشن کننده و شفاف کننده پوست بوده و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسانی مانند سدیم هیالورونات و عصاره برگ آلوئه ورا رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می کند.

معرفی بهترین سرم ضد جوش

سرم سالیسیلیک اسید درمالاین

اصلی ترین ترکیب استفاده شده در این سرم، سالیسیلیک ۵% می باشد.

سالیسیلیک اسید یک ترکیب مؤثر در مبارزه با جوش‌ها است. این ترکیب به دقت به منافذ پوستی نفوذ کرده و از تراکم چربی جلوگیری می‌کند. همچنین، از ترکیبات ضد التهابی برخوردار بوده و به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند.

سرم سالیسیلیک اسید درمالاین یک محصول تخصصی در زمینه برطرف کردن جوش و جای جوش می باشد.

سالیسیلیک اسید درمالاین

سرم نیاسین آمید درمالاین

اصلی ترین ترکیب این سرم نیز نیاسینامید می باشد که ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این خاصیت روشن کنندگی بسیار بالایی داشته و نقش موثری در رفع جای جوش و لک دارد.

سرم نیاسین آمید درمالاین حاوی عصاره آلوئه ورا نیز می باشد که تسکین دهنده و التیام بخش پوست بوده و با تامین رطوبت مورد نیاز آن از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. این سرم همچنین نقش موثری در کوچک شدن اندازه منافذ باز پوست دارد.

معرفی بهترین سرم ضد جوش

سرم متعادل کننده ترشح چربی بایومارین

این سرم ضد جوش بر پایه ترکیبات دریایی فرموله شده است و به همین خاطر نقش موثری در بهبود بافت پوست و استحکام آن دارد. علاوه بر این ترشح چربی را در پوست کاهش داده و کنترل می کند و از چرب شدن بیش از حد پوست و انسداد منافذ آن در اثر چربی جلوگیری می کند.

سرم ضد جوش بایومارین حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی نیز می باشد و با ضد عفونی کردن پوست از رشد و نمو باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند. این محصول تسکین دهنده و التیام بخش پوست بوده و نقش موثری در تامین رطوبت مورد نیاز آن دارد.

معرفی بهترین سرم ضد جوش

کلام آخر ...

اگر پوست حساسی دارید، مهم است که از یک سرم ضد جوش ملایم استفاده کنید که حاوی مواد تحریک کننده نباشد.

 همچنین مهم است که قبل از استفاده از هر محصول جدید مراقبت از پوست، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند.

دقت داشته باشید که اگر جوش‌های شما شدید است یا پس از چند هفته استفاده از سرم ضد جوش بهبود نمی‌یابد، باید با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *