مراقبت از پوست

معرفی انواع سرم های پوستی

معرفی انواع سرم های پوستی

امروزه انواع متفاوتی از محصولات مراقبت از پوست تولید می گردد که هنگام خرید باعث سردرگمی بسیاری از افراد می گردد. سرم های پوستی نیز یکی از محصولات مراقبتی متعددی می باشد که برای پوست تولید می گردد. در این مقاله پوست من قصد دارد تا شما را با سرم پوستی بیشتر آشنا کند و انواع مختلف آن را نیز بررسی نماید.
سرم ها معمولا بافت بسیار سبک تری نسبت به کرم ها و سایر محصولات پوستی دارند. این محصولات عموما بر پایه آب بوده و سرعت جذب بسیار بالایی دارند. اما نکته حائز اهمیت در مورد سرم ها، غلظت مواد موثره آنان می باشد. در سرم های پوستی غلظت مواد موثر از سایر محصولات پوستی بسیار بیشتر است و به همین خاطر هم اثر گذاری سریع بسیار بالایی دارند و هم می توانید تغییرات پوست را به سرعت مشاهده کنید.
امروزه انواع متفاوتی از سرم ها تولید می گردند که هر کدام کارآیی متفاوتی دارند. در ادامه به این نوع محصولات بیشتر آشنا خواهیم شد.

سرم های حاوی ویتامین سی

این محصولات حاوی فرم پایدار ویتامین سی بوده که دارای غلظت بسیار بالایی از ویتامین سی می باشند. اثر گذاری آن ها بسیار زیاد و سریع می باشد و برای انواع پوست مناسب هستند، اما توصیه می گردد افراد دارای پوست های چرب از این محصولات استفاده نکنند.
این سرم ها عموما روشن کننده های بسیار خوبی برای پوست می باشند. به رفع لک های پوستی کمک می کنند. همچنین خاصیت ضد چروک داشته و از پیری پوست نیز جلوگیری می کنند.

سرم ویتامین سی آردن مدل C50

معرفی انواع سرم های پوستی

سرم آردن روشن کننده و ضدلک می باشد و به کاهش تیرگی های پوست کمک بسیار زیادی می نماید. این سرم حاوی رتینول می باشد که نقش موثری در یکدست شدن رنگ پوست دارد. علاوه بر این سرم آردن خاصیت ضد چروک داشته و از پیری زود رس پوست نیز جلوگیری می نماید.
این محصول حاوی هیالورونیک اسید بوده که یک آبرسان بسیار قوی می باشد و از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. در فرمولاسیون این سرم از ترکیبات ضد التهابی استفاده شده تا امکان بروز التهابات پوستی را به حداقل برساند.

سرم های ضد چروک

این نوع محصولات نیز مانند سایر سرم های پوستی سرعت اثر گذاری بسیار بالایی دارند و بر خلاف سرم های ویتامین سی، سرم های ضد چروک برای انواع پوست مناسب می باشد. این محصولات حاوی ترکیبات کلاژن ساز بوده که سرعت تولید کلاژن و پروتئین های ساختاری در پوست افزایش می دهند. این امر به کاهش خطوط و چروک های پوستی و جلوگیری از پیری پوست نیز کمک می کند.
بعضی از انواع این سرم ها خاصیت لیفتینگ داشته و برای افرادی که پوستی شل و افتاده دارند گزینه ای مناسب می باشند. این محصولات پوست را سفت کرده و قوام و استحکام می بخشند.

سرم لیفت بالانس مدل دراگون بلاد

معرفی انواع سرم های پوستی

سرم ضد چروک بالانس حاوی عصاره درخت دراگون بلاد می باشد. این عصاره التیام بخش و ترمیم کننده پوست بوده و سرعت بازسازی سلولی را در پوست افزایش می دهد. از طرف دیگر وجود ترکیبی به نام لیفتونین اکسپرس که از نوعی ریز جلبک به دست می آید، باعث شده است که سنتز پروتئین های ساختاری در پوست افزایش پیدا کند.
همین امر باعث شده است که این سرم، باعث رفع سریع چین و چروک شده و عمق خطوطی مانند اخم، خنده و پنجه کلاغی را کاهش دهد. علاوه بر این سرم بالانس لیفت کننده و سفت کننده پوست نیز می باشد و دارای فرمولاسیونی وگان و ضدالتهاب است.

سرم های ضد جوش

این سرم های پوستی به طور اختصاصی برای افراد دارای پوست های چرب و دارای آکنه فرموله می شوند. این محصولات در کمترین زمان ممکن ترشح چربی را در پوست کاهش می دهند و مانع از چرب شدن پوست می گردند. از طرف دیگر وجود ترکیبات آنتی باکتریالی قوی در فرمولاسیون آن ها از رشد و نمو باکتری عامل جوش روی پوست جلوگیری به عمل می آورد. این محصولات مانند دیگر سرم ها، سرعت اثر گذاری بالایی داشته و غلظت مواد موثره بالایی نیز دارند.

سرم تی تری دکتر سی تونا

معرفی انواع سرم های پوستی

سرم ضد جوش دکتر تونا ترشح چربی در پوست در حالت تعادل نگه می دارد و از چرب شدن پوست جلوگیری می کند. این سرم پوست همچنین از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می نماید.
سرم ضد جوش دکتر تونا در کمترین زمان ممکن جوش را از روی صورت محو می کند و از ایجاد جوش جدید نیز جلوگیری می نماید. این محصول حاوی روغن درخت چای با غلظت بالا بوده و به واسطه دارا بودن ترکیبات آنتی باکتریالی قوی پوست را ضد عفونی می کند. همچنین اندازه منافذ پوست را کاهش داده و به رفع قرمزی و التهابات ناشی از آکنه نیز کمک می نماید.

سرم های آبرسان

هر نوع پوستی که داشته باشید نیاز به رطوبت رسانی دارد. پس سرم های رطوبت رسان برای انواع پوست مناسب می باشند. این سرم ها اغلب حاوی ترکیبات رطوبت رسان قوی چون هیالورونیک اسید، سرامید، آلوئه ورا و … در غلظت های بسیار بالا می باشند.
این محصولات قادر می باشند که پوست را به طور کامل و عمیق رطوبت رسانی کنند. این امر باعث می شود که پوست مدت زمانی بیشتری هیدراته بماند و شادابی و طراوت پوست حفظ گردد.

سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری

معرفی انواع سرم های پوستی

سرم آبرسان اوردینری برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. این محصول دارای فرمولاسیونی وگان بوده که فاقد پارابن، سیلیکون، گلوتن و ترکیبات مضر می باشد. سرم اوردینری رطوبت مورد نیاز پوست را به طور کامل و عمقی تامین می کند.
این محصول خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و مانع از شلی و افتادگی پوست می گردد. همچنین نرم کننده و لطافت بخش پوست بوده و خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارد.

سرم های روشن کننده و ضد لک

این نوع سرم ها اغلب حاوی ترکیباتی چون هیدروکینون، آلفا آربوتین، عصاره شیرین بیان و … با غلظت بسیار بالایی می باشند که نوع مکانسیم اثر گذاری آن ها با توجه به نوع ترکیب استفاده شده متفاوت می باشد اما به طور کلی این ترکیبات از سنتز بیش از اندازه ملانین در پوست جلوگیری می نمایند.
سرم های روشن کننده را می توانید برای درمان انواع لک های پوستی چون لک های ملاسما، هورمونی، جای جوش، کک مک، آفتاب سوختگی و … استفاده نمایید. این محصولات برای انواع پوست مناسب می باشند.
نکته حائز اهمیت در مورد سرم های ضد لک، این است که این محصولات دارای غلظت بالا و اثر گذاری سریعی می باشند. به همین خاطر توصیه می گردد از آن ها در طول شب استفاده نمایید. و در طول دوره درمان استفاده از ضد آفتاب فراموش نکنید.

سرم روشن کننده وچه

معرفی انواع سرم های پوستی

در فرمولاسیون سرم روشن کننده وچه از آلفا آربوتین استفاده شده است. این گیاه به علف خرس مشهور است و یک ضد لک طبیعی می باشد.
این سرم پوستی برای انواع پوست مناسب می باشد. به کاهش هایپرپیگمناسیون کمک کرده و باعث یکدست شدن رنگ پوست و شفاف شدن آن می گردد. این محصول روشن کننده چوست بوده و حاوی ترکیبات رطوبت رسان می باشد که مانع از خشکی پوست می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *