آرایشی

معرفی انواع سبک های آرایش

معرفی انواع سبک های آرایش

آرایش در لغت به معنای آراستن و اضافه کردن است. و به منظور پوشاندن عیوب چهره و زیباتر شدن انجام می گردد. آرایش همواره در بین بانوان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و به همین خاطر سبک های آرایش متفاوتی پدید آمد.

آرایش تاریخچه ای بسیار قدیمی دارد؛ اولین کسانی که آرایش کردند زنان مصری بودند. آن ها از چوب سوخته به عنوان سرمه و جهت آرایش چشم استفاده می کردند و توت را نیز برای قرمزی لب های خود استفاده می نمودند.

اما امروزه آرایش بسیار گسترده تر و پیچیده تر از مصر باستان گشته است. امروزه به وسیله آرایش، می توان چهره را متعادل ساخت، و حتی می توان با رنگ های گوناگون، چهره فرد را به طور کلی تغییر داد.

معرفی انواع سبک های آرایش



آرایش متالیک

که به آن آرایش براق نیز گفته می شود. و همان طور که متوجه شده اید. در این نوع آرایش تمرکز بر استفاده از رنگ های شاین و براق است.

در این مدل آرایش از هایلایتر و به طور کلی رنگ های شاین و براق برای شاداب و سر زنده نشان دادن چهره استفاده می گردد.  استفاده از خط چشم های رنگی نیز در این سبک، بسیار پر کاربرد است.

چشم ها مرکز اصلی توجه در این نوع آرایش ها می باشند. و در واقع آرایش اصلی روی چشم ها انجام می گردد و به تبع آن سایه نقش بسیار زیادی در این نوع آرایش دارد.

اگر علاقمند به آرایش متالیک هستید می توانید از پالت سایه متالیک فلورمار برای این کار استفاده نمایید.

معرفی انواع سبک های آرایش



آرایش نود

آرایشی که در دهه  اخیر پر طرفدار است و از سبک مینیمال الهام گرفته شده است. تمرکز اصلی در این نوع آرایش بر استفاده از رنگ های بسیار ملایم (رنگ هایی که پایه کرمی و یا بژ دارند) است.

این نوع آرایش ها مات و طبیعی می باشند و ظاهر چهره را تغییز نمی دهند. در واقع در آرایش نود اصل بر پاکیزگی، سلامت و مرتب بودن پوست است. و قانون اصلی نیز استفاده کمتر از رنگ می باشد.

سبک نود در دنیای مد و فشن ، طراحی داخلی و … بسیار پرطرفدار است.

معرفی انواع سبک های آرایش


آرایش اسموکی

اسموک در زبان انگلیسی به معنای دود است. آرایش اسموکی نیز به علت استفاده از رنگ های تیره به این نام شناخته می شود.  در این آرایش نیز تمرکز اصلی بر روی چشم است.

این آرایش به زیباتر شدن و فریبنده تر شدن چشم کمک بسیار زیادی می نماید. آرایش اسموکی بسیار انعطاف پذیر است و برای انواع چشم قابل استفاده می باشد.

در این آرایش، برای چهره از رنگ های مات استفاده می گردد. همچنین از هایلایتر و دیگر وسایلی که تمرکز آرایش را از چشم ها بگیرید کمتر استفاده می شود.

البته می توانید در آرایش چشم از رنگ هایی مانند آبی تیره و سبز تیره نیز استفاده کنید. ولی بهترین کار داشتن یک پالت سایه مناسب آرایش اسموکی است.

معرفی انواع سبک های آرایش




آرایش کلاسیک

رژ لب قرمز، خط چشم دنباله دار مشکی و پوست مات! اصلی ترین شاخصه های آرایش کلاسیک است. این آرایش به شما کمک می کند که چهره ای معصومانه و عروسکی داشته باشید؛ خواسته ای که بسیاری از خانم در آرایش دارند.

هیچ گونه طراحی در این آرایش وجود ندارد از سایه و هایلایتر کمتر استفاده می شود. رژ گونه باید رنگی طبیعی و مات داشته باشد.

این آرایش را می توان هم برای شب انجام داد و هم برای روز! هم می توانید در مهمانی های دوستانه از این سبک استفاده کنید و هم برای مهمانی های رسمی!! در واقع آرایش کلاسیک هیچ گونه محدودیتی ندارد.

معرفی انواع سبک های آرایش




آرایش لایت

لایت یا اروپایی در واقع همان آرایش طبیعی و دخترانه است. در این سبک به نقاط قوت چهره بیشتر توجه می شود و اصل بر نمایش زیباترین حالت چهره  بصورت کاملا طبیعی است. به همین خاطر آرایش مورد علاقه خانواده های سلطنتی می باشد.

رنگ های روشن پایه اصلی این آرایش است. رنگ هایی مانند صورتی، کرم و … که به رنگ های طبیعی چهره نزدیک تر می باشد.

در این سبک آرایش خبری از مژه مصنوعی، کرم پودر زیاد، رژ لب پر رنگ و تیره و یا آرایش چشم بسیار تیره و یا بسیار شاین و درخشان نیست.

این آرایش برای تمامی فصول مناسب است و امروزه بسیار مورد توجه بانوان جوان می باشد.

معرفی انواع سبک های آرایش





آرایش عربی یا خلیجی

آرایش بسیار غلیظ که در آن از چند لایه سایه چشم و خط چشم استفاده می گردد. در این آرایش که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار پرطرفدار است. تمرکز اصلی بر چشم بوده و به درشت تر و بزرگ تر نشان دادن چشم ها توجه خاصی می گردد.

البته آرایش عربی با آرایش خلیجی متفاوت است. در آرایش عربی از سایه های تیره و تقریبا مات استفاده می شود. ولی در آرایش های خلیجی سایه ها روشن و درخشان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *