مراقبت از مو

مزو تراپی مو چیست؟

مزو تراپی مو چیست؟

شاید بارها و بارها با کلمه مزو تراپی مو برخورد کرده باشید؛ اما در مورد آن اطلاعی نداشته باشید. در این مقاله قصد داریم با مزو تراپی بیشتر آشنا شویم.

مزو به معنای لایه میانی می باشد و تراپی هم که معنای درمان می باشد. مزو تراپی مو یعنی درمان مشکلات مو در لایه میانی پوست! این روش درمان غیر تهاجمی بوده که نتایج موثر و دائمی را به دنبال دارد.

در واقع مزو تراپی یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها، مواد معدنی و مخلوط اسید های آمینه مورد نیاز مو، به پوست سر؛ باعث تقویت، تغذیه و استحکام بیشتر موها می گردد.

این روش باعث می شود که مواد مغذی مستقیما جذب فولیکول و ریشه مو گردند. با این روش می توان ریزش مو را درمان کرد. زیرا قادر است موهای نازک را ضخیم تر کند و باعث درخشان تر و براق تر شدن موها نیز گردد.

همان طور که می دانید عوامل بسیار زیادی از جمله آب و هوا، استرس، مشکلات هورمونی، تاثیرات محیطی و … می توانند در ریزش موها نقش داشته باشند. این امر باعث شده است که بسیاری از افراد از موهای خود ناراضی باشند. موها همواره جزو اولین قسمت هایی هستند که تحت تاثیر تغییرات بدن قرار می گیرند. با این حال جلوگیری از بروز مشکلات مرتبط با مو همواره آسان تر از درمان آن ها می باشد. مزو تراپی راه حل مناسبی برای جلوگیری از این مشکلات می باشد.

چه کسانی می توانند از مزو تراپی مو استفاده کنند؟

همان طور که گفتیم مزو تراچی تزریق مستقیم ویتامین ها، مواد معدنی مانند کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلینیوم، آهن، پتاسیم و …، ترکیبات مرتبط با لایه کراتین پوست سر، اسید های آمینه و دیگر مواد مغذی مورد نیاز پوست سر و موها، به پوست سر می باشد.

مزو تراپی مو چیست؟

با این روش شما می توانید از مشکلاتی چون ریزش مو، شوره سر و …. رهایی پیدا کنید و فولیکول و پیاز مو را نیز به طور مستقیم و موثر تغذیه کنید.

مزو تراپی برای افرادی که از ریزش بیش از حد مو ها، سبوره پوست سر، ترشح بیش از اندازه چربی در پوست سر، شور سر، پوسته پوسته شدن و خشک شدن بیش از اندازه پوست سر، شکنندگی و ضعف بسیار زیاد موها، کاهش ضخامت در ناحیه ریشه مو رنج می برند مناسب می باشد. در این روش با توجه به مشکل شما، ترکیبات مورد نیاز به پوست سر تزریق می گردد.

چه ترکیباتی در مزو تراپی استفاده می گردد؟

هر تزریق مخلوطی از چندین ماده مفید (مواد معدنی، ویتامین و سایر عناصر مفید) می باشد که توسط پزشک متخصص و به صورت جداگانه برای هر بیمار نسخه می گردد و بعد تزریق می شود. به طور معمول در هر سرنگ مزو تراچی از ۲ تا ۶ ماده فعال استفاده می گردد.

این ترکیبات شامل:

ویتامین های گروه B می باشند که نقش موثری در ترمیم موها، آبرسانی و جلوگیری از ریزش مو دارند.

مس و روی برای جلوگیری از تضعیق موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو

هیالورونیک اسید جهت جلوگیری از خشکی شدید مو، تامین رطوبت مورد نیاز موها و پوست کف سر، جلوگیری از پوسته ریزی پوست کف سر و تسریع در روند رشد موها

اسید های آمینه جهت تشکیل الیاف کراتین و الاستین در موها و پوست کف سر و همچنین قوی تر شدن فولیکول مو

کو آنزیم ها برای افزایش آبرسانی به موها، بهبود خاصیت ارتجاعی مو و افزایش تراکم موها

مزایا و معایب مزو تراپی چیست؟

مزو تراپی نیز مانند هر درمان دیگری مزایا و معایبی دارد که لازم است پیش از انجام آن با این مزایا و معایب آشنا شویم.

معایت مزوتراپی

همان طور که در بالا نیز گفته شد ترکیبات استفاده شده در مزو تراپی همگی عناصر اصلی و مورد نیاز مو بوده و در هر دوره غلظت بسیار زیادی از این عناصر به پوست سر تزریق می شود. به همین خاطر هزینه انجام مزو تراپی از سایر روش های درمان مو بیشتر می باشد.

بعد از هر دوره انجام مزو تراپی به مدت ۴ روز نباید موها و پوست کف سر خود را بشوئید و از  استخر و با سونا و جکوزی استفاده نمایید.

مزو تراپی به صورت تزریق می باشد و ممکن است با درد نیز همراه باشد. در بعضی موارد احتمال وقوع واکنش های آلرژیک نیز وجود دارد.

مزو تراپی مو چیست؟

مزایا مزو تراپی

ریزش مو به تدریج متوقف می شود و بعد از طی دوره درمان، موهایی پرپشت، سالم و زیبا خواهید داشت.

رشد موها افزایش پیدا می کند و سرعت رشد آن ها نیز بیشتر می گردد.

فعالیت غدد ترشح چربی در پوست کف سر کاهش پیدا می کند. این امر از چرب شدن سریع موها جلوگیری می کند و نقش موثری نیز در بهبود حالت پذیزی موها دارد.

گردش خون در پوست سر بهبود پیدا می کند و مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به موها خواهد رسید.

شوره سر کاهش پیدا کرده و از پوسته ریزی پوست کف سر و خشکی بیش از اندازه آن جلوگیری می شود.

نتایج مزو تراپی بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهند بود.

کلام پایانی…

مزو تراپی مو یکی از موثر ترین و سریع ترین راه ها برای درمان مشکلات می باشد. اما اگر بعد از درمان از موها مراقبت درستی حاصل نگردد، ممکن است وضیعت به روال سابق بر گردد. توصیه می گردد که بعد از انجام درمان های مو، از محصولات مراقبت از مو مناسب استفاده شود و روتین شستشو و مراقبت از مو مناسبی در پیش گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *