مراقبت از پوست

مراقبت از پوست هنگام آلودگی هوا

مراقبت از پوست هنگام آلودگی هوا

مراقبت از پوست هنگام آلودگی هوا یکی از واجبات است زیرا آلودگی هوا به علت داشتن رادیکال های آزاد باعث می شود که پروتئین الاستین و کلاژن پوست از بین رفته و پوست مستعد چین و چروک و پیری زود رس شود، لک های را پوستی را زیاد می کند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش میدهد.

تحقیقات نشان داده است که هنگام آلودگی هوا احتمال ابتلا به مشکلات گفته شده در بالا تا ۲۲ درصد افزایش پیدا می کند.

البته با مراقبت درست و اصولی هنگام آلودگی هوا می توانید از این مشکلات پیشگیری کنید

مراحل مراقبت از پوست هنگام آلودگی هوا

مرحله اول: استفاده از میسلارواتر است، میسلارواتر پاک کننده ای است که نیاز به آب ندارد می توانید یک پنبه و یا پد را به میسلارواتر آغشته کنید و صورت خود را تمیز کنید.

مرحله دوم: با استفاده از یک پاک کننده مناسب پوست و یک فیس براش، صورت خود را با دقت بشوئید.

استفاده از فیس براش به این علت ضروری است که پوست را از تمام آلودگی بطور کامل تمیز می کند و باعث پاکسازی منافذ پوستی می گردد.

مرحله سوم: بعد از شست و شوی کامل پوست از یک کرم یا سرم ویتامین C استفاده کنید زیرا تمام رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

در انتخاب کرم یا سرم ویتامین c دو نکته مهم را دقت کنید:

نکته اول: چون ویتامین C محلول در چربی نیست جذب آن توسط پوست به سختی صورت می گیرد، باید کرم یا سرمی را انتخاب کنید که حاوی آلفاتوپوفرول یا ویتامین E باشد، زیرا ویتامین E محلول در چربی است و به جذب بهتر ویتامین C کمک می کند.

کرم و سرم ویتامین C مدیلن
کرم و سرم ویتامین C مدیلن حاوی ویتامین E

نکته دوم: کرم یا سرمی را انتخاب کنید که روی محصول میزان غلظت ویتامین C نوشته شده باشد. (غلظت مناسب بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است)

مرحله چهارم: استفاده از ضد آفتاب است. فراموش نکنید که ضد آفتاب چه در هوای آلوده و چه در هوای تمیز جز لاینفک روتین پوستی روزانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *