مراقبت از مو

مراقبت از موی فر

مراقبت از موهای فر

دختر خانم هایی که از بچگی مو های فر و مجعدی داشته اند همیشه در یک دست آن ها اتوی مو و در دست دیگر سشوار برای صاف کردن موهایشان دیده می شود، و دائما با خود فکر می کنند که چه مو های وز و نامرتبی دارند و کراتینه کردن موها ملکه ذهنشان است.

اما باید گفت که بهتر است برای همیشه با این افکار مسخره خداحافظی کنند چرا که آن ها نمی دانند چگونه از مو های خود مراقبت کنند تا زیبا و سالم باشند.

قدم اول برای داشتن فر هایی زیبا، کنار گذاشتن وسایل حرارتی و گرمایشی می باشد. بنابراین باید با سشوار، اتوی مو و انواع دیگر وسایل این چنینی خداحافظی کرد.

مراقبت از موی فر در حمام

هنگامی که تصمیم دارید به حمام بروید ابتدا باید قبل از هر کاری مو های خود را شانه کنید تا در حمام به راحتی شسته شود. موهای فر هیچوقت نباید با خشکی شانه شوند زیرا باعث قطع مو، گره خوردن و موخوره می شود.

بعد از اینکه تمام موها خیس شد می توانید از شامپوهای تخصصی موهای فر مانند تررزمه و سایوس و یا شامپوهای بدون سولفات مانند کامان، ردیست و … استفاده کرد تا آسیبی به موها نرسد و باعث خشک شدن بیش از حد ساقه موها و پوست کف سر نگردد.

بعد از آبکشی مو های خود می توانید بسته به سلیقه خود از یکی از نرم کننده یا ماسک مو های داخل حمام استفاده کرد. دقت کنید که ماسک مو و نرم کننده نباید به ریشه ی مو و پوست سر برخورد کند و فقط برای ساقه ی مو است در غیر اینصورت باعث ریزش مو می شود.

از جمله بهترین برند های ماسک مو در داخل حمام  می توان به محصولات لورآل و گلیس اشاره داشت

در میان نرم کننده ها نیز برند ترزمه و سایوس همراه شامپوی خود نرم کننده مخصوص موی فر نیز دارند.

مراقبت از موهای فر

مراقبت از موی فر بعد از حمام

هنگامی که از حمام خارج شدید ابتدا چند دقیقه صبر کنید تا آب موهایتان گرفته شود سپس با استفاده از یک حوله میکرو فایبر یا یک تیشرت نخی آب اضافی موی خود را بگیرید. هیچ وقت موهای خود را با حوله نچلانید زیرا این کار باعث ساییدگی مو و از بین رفتن کراتین مو می شود؛ در نتیجه مو هایی کدر و شکننده خواهید داشت.

هنگامی که آب موها به اندازه کافی گرفته شد و فقط کمی نم دار بود می توانید از هر حالت دهنده ای که مناسب موهایتان می باشد مانند کرم موی پنتن یا الیدور استفاده کنید

نحوه استفاده از کرم مو

ابتدا متناسب با حجم موهایتان مقداری از کرم مو را کف دستتان ریخته، مو ها را دسته دسته کنید و کرم مو را کاملا به مو آغشته کنید. در استفاده از کرم مو اصلا خساست به خرج ندهید تا مو هایی با حالت بهتر و زیباتری داشته باشید.

بعد از اینکه تمام مو به کرم مو آغشته شد نوبت این است که با دستان خود موی سرتان را اسکرانچ کنید (موها را به سمت کف سر با دست جمع گردد). بعد از اینکه کل موی خود را اسکرانچ کردید اجازه دهید تا خشک شود.

.

نحوه خشک کردن موی فر

هنگامی که موی شما خیس است و به کرم مو آغشته شده بهتر است که اجازه دهید تا در هوای ازاد خشک شود اما اگر عجله دارید و می خواهید به جایی بروید می توانید سری دیفیوزر را به سشوار خود وصل کرده و درجه ی سشوار را روی کمترین حرارت قرار دهید تا موهایتان آسیبی نبیند.

هنگامی که موهایتان کاملا خشک شد از یک سرم یا روغن موی سبک برای نرم شدن موهایتان در حد یک یا دو قطره استفاده کنید.

نحوه استفاده از دیفیوزر

هنگامی که می خواهید از دیفیوزر استفاده کنید بهتراست سر خود را کج کنید تا موهایتان به یک سمت ریخته شود سپس دیفیوزر را از پایین مو ها به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که مو ها کاملا خشک شوند.

اگر بعد از دیفیوز موهایتان به کف سر چسبیده بود می توانید با استفاده از یک شانه دندانه درشت چوبی یا پلاستیکی مو ها را کف سر خود فاصله دهید.

مراقبت از موی فر

مراقبت هنگام خواب از موی فر

شاید کمی عجیب بنظر بیاید اما شما هنگام خوابیدن نیز باید مراقب موهای خود باشید. برای اینکه هنگام خواب موهایتان دچار اصطکاک نشود بهتر است از یک روبالشی ساتن استفاده کنید. کسانی که موهای فر بلندی دارند به دلیل اینکه هنگام خواب ممکن است مو دچار گره خردن شود و حالت فر مو بهم بخورد بهتر است مو های خود را به روش آناناسی در بالای سر با یک کش ساتن ببندند.

اگر هنگام خواب بخاطر بستن موها احساس ناراحتی می کنید بهتر است از یک کلاه یا روسری ساتن برای جمع کردن موهای خود استفاده کنید.

شانه کردن موهای فر

شانه کردن موی فر

برای شانه کردن موهای فر ابتدا از یک اسپری گره باز کن مانند اسپری گره باز کن سریتا استفاده کنید بعد از اینکه گره باز کن را روی موها اسپری کردید موها را دسته دسته کرده و با استفاده از یک شانه دندانه درشت و ترجیحا چوبی، از پایین مو شروع کنید به شانه کردن و آرام آرام به سمت بخش های بالایی موها حرکت کنید.

روتین روزانه موی فر

هنگامی که از خواب بیدار می شوید طبیعتا با موهای بهم ریخته ای مواجه می شوید، بهتر است همیشه یک اسپری آب روی میز آرایش خود داشته باشید. در شروع روز که موی بهم ریخته ای دارید مقداری از آب را روی موهای خود اسپری کرده تا نمدار شود، سپس مقدار کمی کرم مو کف دست دیخته و با چند قطره آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس کرم مو را به مو های خود زده و اسکرانچ کنید.

قسمت هایی از مو که خیلی نامرتب است و فرش از بین رفته را می توانید با حرکت انگشت پیچ درست کنید.

در انتها نیز مقداری روغن سبک یا یک سرم مو مانند سرم پنتن به موهایتان بزنید.

این روتین را هرروز به محض بیدار شدن انجام دهید تا در طول روز موهای زیبا و مرتبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *