مراقبت از مو

نرم کننده یا ماسک مو

نرم کننده یا ماسک مو

دو محصولی که زیاد نام آن ها را شنیده ایم و گاها پیش آمده است که از هر دو آن ها استفاده کرده باشیم. اما گاهی این سوال پیش می آید که کدام را باید استفاده کنیم؟ ماسک مو یا نرم کننده؟

برای پاسخ به این سوال لازم است که در ابتدا بدانیم هر کدام چه کاری انجام می دهند و با آن ها بیشتر آشنا شویم.

نرم کننده چیست؟

نرم کننده در واقع یک عامل حالت دهنده و پر استفاده می باشد که برای صاف کردن ساقه مو، آبرسانی به آن و کاهش وز موها استفاده می گردد.

 این محصول رطوبت مورد نیاز ساقه مو را تامین می کند و از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می کند. همچنین مانع از آسیب دیدن تارهای مو در اثر نور خورشید می گردد.

نرم کننده را می توانید به صورت روزانه استفاده کنید و نیازی نیست که بیش از سه دقیقه روی موها باقی بماند.

معرفی بهترین نرم کننده های ایرانی و خارجی

نرم کننده ماکادمیا فابریگاس

این نرم کننده یک رطوبت رسان فوق العاده می باشد که رطوبت درون تارهای مو را حفظ کرده و باعث شادابی و طراوت موها می گردد. این محصول حاوی روغن ماکادمیا، عصاره آلوئه ورا و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم می باشد.

 در فرمولاسیون نرم کننده فابریگاس از پارابن و سولفات استفاده نشده است و یک تغذیه کننده بی نظیر می باشد که به رفع الکتریسیته ساکن مو نیز کمک می نماید. این محصول همچنین درخشان کننده و براق کننده تارهای مو می باشد.

نرم کننده لروکس

دارای قدرت ترمیم کنندگی نیز می باشد. این نرم کننده از وزی  موهای شما جلوگیری می کند و فاقد سولفات و ترکیبات مضر است.

نرم کننده لروکس دارای قدرت رطوبت رسانی بی نظیری می باشد که موها را هیدراته کرده و مانع از دست رفتن رطوبت تارهای مو می گردد .

در فرمولاسیون این محصول از آلوئه ورا و روغن بادام شیرین استفاده شده است که باعث شده است تغذیه کننده مو نیز باشد.

نر کننده موی خشک و وز زی موی

این محصول یک رطوبت رسان قوی است که برای موهای خشک فرموله شده است. موها را به طور عمقی آبرسانی کرده و از دهیدراته شدن و شکنندگی آن ها جلوگیری می نماید.

نرم کننده زی حاوی کراتین می باشد که به بازسازی موها نیز کمک می نماید. همچنین این محصول تغذیه کننده موها نیز می باشد.

این نرم کننده ایرانی حاوی روغن آرگان می باشد که نقش موثری در کنترل وزی موها و جلوگیری از ابتلا به مو خوره دارد. همچنین حالت پذیری موها را افزایش داده و مانع از گره خوردگی تارهای مو می گردد.

ماسک مو چیست؟

اما ماسک مو چیست؟ آیا نرم کننده ای غلیظ تر است؟ کدام را باید انتخاب کنیم؟ ماسک مو یا نرم کننده!

ماسک مو در واقع یک درمان تغذیه کننده برای مو می باشد. این محصولات با روغن های طبیعی، ترکیبات ترمیم کننده و مواد مفیدی که مورد نیاز موها می باشد غنی شده اند.

ماسک مو موهای شما را تغذیه و مرطوب می کند و سلامتی آن ها را باز می گرداند. قدرت رطوبت رسانی ماسک مو از نرم کننده بسیار بیشتر است و موها را عمیق تر آبرسانی می کنند.

این محصولات حاوی پروتئین های اضافی، مواد مغذی و ضروری مو می باشند. هنگامی که از شامپو استفاده می کنید، فولیکول های مو باز می شوند. بنابراین استفاده از ماسک مو بلافاصله بعد از شست و شو به نفوذ بیشتر آن کمک می کند.

ماسک مو بر خلاف نرم کننده لازم نمی باشد که هر روز استفاده شود، از ماسک مو می توانید دو تا سه مرتبه استفاده نمایید. و هر بار باید بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موها بماند.

معرفی بهترین ماسک موهای ایرانی و خارجی

ماسک مو کراتین پرفکت پلکس

این محصول حاوی کلاژن، کراتین، روغن آرگان و ماکادمیا می باشد که اثر ترمیم کنندگی فوق العاده ای داشته و بافت های آسیب دیده مو را بازسازی و احیا می کنند.

ماسک مو پرفکت پلکس برای افرادی که موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده دارند بسیار مناسب است. این محصول موها را به طور کامل رطوبت رسانی کرده و خاصیت ارتجاعی آن ها را نیز افزایش می دهد.

همچنین نرم کننده و لطافت بخش تارهای مو می باشد. حالت پذیری آن ها را افزایش می دهد و از موها در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

نرم کننده یا ماسک مو

ماسک مو موهای چرب موپک

این محصول نیز حاوی عصاره گزنه، روغن درخت مو و عصاره موز می باشد. یکی از ویژگی های متفاوت این محصول به تاخیر انداختن چرب شدن موها می باشد.

ماسک مو موپک یک ترمیم کننده عالی برای موها می باشد. موها را به طور کامل تغذیه کرده و از نازکی و ضعیف شدن تارهای مو جلوگیری می کند. این محصول به بهبود فرایند اکسیژن رسانی به موها کمک می کند.

رطوبت مورد نیاز تارهای مو را تامین کرده و باعث شادابی و طراوت موها می گردد. همچنین درخشان کننده و براق کننده تارهای مو می باشد.

ماسک مو موهای فر پنتن

قدرت رطوبت رسانی این محصول ۴ برابر بیشتر از سایر ماسک موها می باشد و شاداب کننده و طراوت بخش تارهای مو است. این ماسک مو خاصیت ارتجاعی مو را  افزایش می دهد و به افزایش حالت پذیری موها کمک می نماید.

ماسک مو پنتن حاوی کراتین می باشد. که یک ترمیم کننده برای موها می باشد. این محصول الکتریسیته ساکن مو را برطرف کرده و کنترل کننده وزی موها به مدت ۷۲ ساعت می باشد.

همچنین نرم کننده و لطافت بخش موها می باشد. شانه پذیری مو را تسهیل می بخشد و به درخشان و براق شدن تارهای مو نیز کمک می نماید.

کلام آخر

ماسک مو و نرم کننده دو محصول مورد نیاز برای مراقبت از مو می باشند که نباید از هیچ کدام غفلت کرد. در واقع تفاوت چندانی بین ماسک مو یا نرم کننده وجود ندارد و باید هر کدام را در زمان خاص خود استفاده نمود تا همواره مویی سالم و شاداب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *