مراقبت از پوست

قویترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان کدام است؟

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

لک های پوستی یکی از مشکلاتی می باشند که بسیاری از افراد با آن دست به گریبان می باشند و می تواند بسیار آزار دهنده باشند. لک ها در اثر عوامل مختلف ایجاد می شوند و روش های درمان مختلفی نیز دارند. اما ایمن ترین راه درمان لک، استفاده از محصولات ضد لک می باشند و به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را با قویترین داروی ضد لک صورت آشنا سازیم.

قوی ترین ترکیبات ضد لک کدام هستند؟

هیدروکینون

هیدروکینون یک ترکیب شیمیایی است که از خانواده کینون‌ها می‌باشد. این ترکیب اغلب به عنوان یک عامل روشن کننده پوست استفاده می‌شود. هیدروکینون با کاهش تولید ملانین در پوست، به عنوان یک ترکیب روشن‌کننده عمل می‌کند. این ترکیب با مهار آنزیم هایی که در فرآیند تولید ملانین نقش دارند، می‌تواند به کاهش تیرگی و لک‌ های پوست کمک کند و پوست را صاف و روشن ‌تر نماید. اغلب افراد از هیدروکینون به عنوان قوی ترین داروی ضد لک صورت یاد می کنند، اما با این حال، برخی افراد ممکن است نسبت به استفاده از هیدروکینون حساسیت نشان دهند و برای استفاده از آن باید با پزشک خود مشورت کنند

رتینول

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است و به عنوان یکی از اشکال فعال آن شناخته می‌شود. این ترکیب معمولاً به عنوان یک ماده روشن‌کننده و بازسازی کننده پوست استفاده می شود. رتینول توانایی افزایش تولید کلاژن در پوست را دارد. کلاژن یک پروتئین مهم است که ساختار و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند. با افزایش تولید کلاژن، پوست بهبود می‌یابد، چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند و پوست به طراوت و جوانی بیشتری می‌رسد. علاوه بر این، رتینول می‌تواند به کاهش تولید ملانین کمک کند. ملانین نام رنگدانه های پوستی می باشد که تجمع آن باعث ایجاد لک و تیره تر شدن پوست می شود. با کاهش تولید ملانین، پوست روشن ‌تر و یکنواخت ‌تر می‌شود.

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

ویتامین سی

ویتامین C یا آسکوربیک اسید یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در محافظت از سلول ‌های پوستی در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال های آزاد نقش مهمی دارد. علاوه بر این ویتامین سی باعث کاهش تولید رنگدانه های پوستی که با نام ملانین می شناسیم، می شود. این ویتامین به رفع انواع لک های پوست کمک می کند و روشن کننده و شفاف کننده رنگ پوست می باشد. همچنین به یکنواخت شدن رنگ پوست نیز کمک می نماید.

شیرین بیان

عصاره ریشه شیرین بیان (Licorice Root Extract) یک ترکیب طبیعی است که از ریشه گیاه شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) استخراج می‌شود. عصاره ریشه شیرین بیان معمولاً به عنوان یک ماده طبیعی روشن‌کننده پوست به کار می‌رود. این عصاره می‌تواند به کاهش تولید ملانین در پوست کمک کند که این باعث کاهش لک ‌های پوستی می‌شود. همچنین، خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند به حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های آزادرادیکالی و پیری زودرس کمک کند.

آلفا آربوتین

آلفا آربوتین یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی در برخی گیاهان مانند برگ‌ های برنج و توتون (Mulberry) یافت می‌شود. آلفا آربوتین با کاهش فعالیت آنزیم تیروزیناز که در فرآیند تولید ملانین (رنگدانه های پوستی) نقش دارد. این اثر باعث می‌شود که لک‌های پوستی کاهش یابند و پوست روشن‌ تر و یکنواخت ‌تر شود.

با استفاده مداوم از محصولات حاوی آلفا آربوتین، می‌توان تغییرات مثبتی در رنگ و ترکیب پوست مشاهده کرد. این ترکیب نیز به عنوان یکی از قوی ترین داروی ضد لک صورت شناخته می شود.

بهترین کرم ضد لک صورت

کرم روشن کننده و ضد لک ویتالیر مدل وایت ویت

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

این کرم ضد لک قوی حاوی ترکیبات روشن کننده ای چون عصاره ریشه شیرین بیان می باشد که سنتز ملانین را در پوست کاهش داده و مانع از تجمع آن در پوست می گردد. علاوه بر این وجود ترکیبات روشن کننده ی دیگری چون نیاسینامید و آلفا آربوتین نیز به کاهش و رفع لک های پوستی کمک می کنند.

کرم ضد لک ویتالیر روشن کننده و شفاف کننده پوست است. رنگ پوست را یکنواخت می کند و به علت دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان از خشکی و دهیدراته شدن پوست نیز جلوگیری می کند. این کرم فاقد ترکیبات مضر بوده و برای انواع پوست نیز قابل استفاده می باشد.

 

کرم ویتامین سی اوردینری

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

همان طور که می دانید ویتامین سی علاوه بر این که یک آنتی اکسیدان است، یک ضد لک قوی نیز محسوب می گردد که به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک بسیار زیادی می نماید. این کرم نقش موثری در رفع انواع لک های تیره و قهوه ای ایجاد شده روی پوست دارد.

کرم ویتامین سی اوردینری رطوبت رسان به پوست نیز می باشد. این کرم از تخریب لایه کلاژنی پوست شما جلوگیری کرده و به حفظ جوانی و زیبایی پوست کمک بسیار زیادی می نماید. در فرمولاسیون این محصول از پارابن، الکل، سیلیکون و … استفاده  نشده است و برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.

 

کرم ضد لک روز و شب ژنوبایوتیک

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

 

محصولی تخصصی از برند ایرانی و بسیار باکیفیت ژنوبایوتیک که برای درمان انواع لک های پوستی مناسب می باشد. این دو کرم حاوی ترکیباتی چون ویتامین سی، آلفا آربوتین، نیاسینامید، رتینول، شیرین بیان و بسیاری ترکیبات ضد لک و همچنین ترکیبات لایه بردار می باشد و می توان این کرم را در زمره قویترین و بهترین ضد لک صورت قرار داد.

کرم ضد لک روز و شب ژنوبایوتیک از تجمع ملانین و همچنین سلول های مرده جلوگیری می کند. لک ها را برطرف کرده و رنگ پوست را یکنواخت می کنند. همچنین مانع از کدر شدن و تیره شدن رنگ پوست می گردند. علاوه بر این سرشار از ترکیبات رطوبت رسان بوده که مانع  از خشکی پوست می گردند.

کرم ضد لک ژاک آندرل پاریس

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

محصولی تخصصی با فرمولاسیونی فرانسوی که به رفع انواع لک های ناشی از بارداری، نور خورشید، افزایش سن، جای جوش و … کمک بسیار زیادی می کند و پوست را یکدست و زیبا می کند. فرمولاسیون این کرم ملایم بوده و برای خانم های باردار نیز قابل استفاده می باشد.

کرم ضد لک ژاک آندرل پاریس حاوی ویتامین سی و آلفا آربوتین بوده که ترکیبات قوی ضد لک می باشند و برای انواع پوست نیز قابل استفاده هستند. علاوه بر این حاوی شی باتر بوده که رطوبت رسان به پوست می باشد و مانع از خشکی پوست می گردد.

کرم ضد لک ام کیو

قوی ترین داروی ضد لک صورت از نظر پزشکان

 

یک ضد لک بسیار قوی که برای لک های مقاوم بهترین درمان می باشد. این کرم از مزایایی یکی از قوی ترین ترکیبات ضد لک، یعنی هیدروکینون بهره می برد که ترشح ملانین را در پوست کنترل می کند و به درمان انواع لک ها کمک بسیار زیادی می نماید.

در فرمولاسیون کرم ضد لک ام کیو از سیتریک اسید نیز استفاده شده است که خاصیت لایه بردار داشته و به حذف سلول های مرده از روی پوست کمک بسیار زیادی می نماید. این کرم روشن کننده و یکنواخت کننده رنگ پوست می باشد و برای استفاده در روز و شب نیز مناسب است.

 

سخن پایانی...

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که درمان لک را در منزل انجام دهند و به همین خاطر از قوی ترین داروی ضد لک صورت استفاده می کنند. اما لازم است که توجه داشته باشید، هنگام استفاده از کرم ضد لک قوی شما نمی توانید از ضد آفتاب ضد لک، تونر ضد لک و یا هر محصول ضد لک دیگری استفاده کنید. همچنین در طول دوره استفاده از هر محصول ضد لکی، لازم است که از ضد آفتاب استفاده نمایید. زیرا پوست در این دوران بسیار حساس می شود و عدم استفاده از ضد آفتاب، می تواند باعث بازگشت شدیدتر لک ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *