مراقبت از پوست

فواید تونر برای پوست چیست؟

فواید تونر برای پوست چیست

تونر یکی از محصولات مراقبت از پوست است که بسیار نام آن را شنیده ایم اما ممکن است آشنایی چندایی با آن نداشته باشید و یا این که از خود پرسیده باشید که فواید تونر برای پوست چیست؟ تونر چه کاری برای پوست انجام می دهد؟ و چرا باید از تونر استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی بیشتر با تونر با پوست من همراه باشید!

تونر چیست؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که معمولاً پس از استفاده از شوینده صورت، مانند صابون یا شوینده‌های مخصوص پوست صورت، برای تمیزی عمیق‌تر پوست و تنظیم پوست استفاده می‌شود. تونرها به عنوان یک گام مهم در روتین مراقبت از پوست شناخته شده‌اند و انواع مختلفی از آنها برای نیازهای مختلف پوستی و مسائل خاص موجود هستند.

تونرها معمولاً شامل مواد مفید برای پوست مانند عصاره‌های گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه، و ویتامین‌ها هستند. این مواد می‌توانند به تسریع فرآیند ترمیم و بازسازی پوست، کاهش خشونت و حساسیت پوست، تنظیم تولید چربی، و افزایش نرمی و لطافت پوست کمک کنند.

استفاده منظم از تونر به عنوان یک بخش اساسی از روتین مراقبت از پوست می‌تواند به بهبود عملکرد پوست و حفظ جوانی و سلامت آن کمک کند. همچنین، انتخاب مناسب تونر بر اساس نوع پوست و نیازهای خاص شما می‌تواند به بهبود مشکلات خاص پوست شما کمک کند.

فواید تونر برای پوست چیست

فواید تونر برای پوست؟

تونرها اغلب حاوی ترکیبات پاک کننده می باشند که نیازی به شستشو ندارند. این ترکیبات می توانند باقی مانده مواد آرایشی و یا شوینده باقی مانده روی پوست را حذف کنند و به این ترتیب نقش موثری در پاکسازی پوست از آلاینده ها دارند.

یکی از مشکلاتی که شوینده ها برای پوست ایجاد می کنند، تغییر در PH یا اسیدیته پوست است که منجر به تغییر در میکروبیوتای طبیعی پوست و تخریب سد مقاومتی پوست می گردد. تونر ها بلافاصله بعد از شست و شو، PH نرمال پوست را حفظ می کنند.

اغلب تونر ها حاوی ترکیبات رطوبت رسان می باشند. این ترکیبات نقش موثری در تامین نیاز رطوبتی پوست دارند و به این ترتیب با آبرسانی به پوست باعث شادابی آن شده و از خشکی پوست شما جلوگیری می کنند.

در برخی از تونرها از ترکیبات تسکین دهنده نیز استفاده شده است و به همین خاطر نقش موثری در التیام پوست دارند و می توانند به کاهش قرمزی پوست های حساس کمک بسیار زیادی نمایند.

به طور کلی تونر ها پوست را برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست آماده می کنند و به پوست شما کمک می کننده که حداکثر میزان جذب محصولات مراقبتی را داشته باشند. این امر تاثیرگذاری این محصولات روی پوست را افزایش می دهد.

فواید تونر برای پوست چیست

روش استفاده از تونر چگونه است؟

تونر روش استفاده ساده ای دارد. در وهله اول لازم است که ابتدا پوست خود را با شوینده ای مناسب تمیز کنید. بهتر است از ژل شستشو یا فوم شستشوی صورت استفاده نمایید. این محصولات قدرت پاک کنندگی خوبی دراند و دارای فرمولاسیونی ملایم می باشند. ضمنا اغلب فاقد ترکیبات صابونی هستند.

بعد از شستو کمی که پوست خشک شد و دیگر از صورت آب نچکد، نوبت به استفاده از تونر می رسد. برای استفاده از تونر لازم است که از یک پد پاک کننده آرایش یا پنبه استفاده کنید. بعضی از افراد اعتقاد دارند که تونر باید با دست استفاده شود. اما استفاده از دست ممکن است باعث انتقال آلودگی روی پوست تمیز صورت شود.

مقداری از تونر را روی پد یا پنبه بریزید و روی پوست خود بکشید. دقت داشته باشید که هر پد یا پنبه را برای یک طرف صورت استفاده کنید. نباید از یک پد برای کل صورت خود استفاده نمایید. زیرا این کار هم باعث انتقال آلودگی از یک طرف صورت به طرف دیگر خواهد شد.

تونرها نیازی به آبکشی ندارند. و بعد از استفاده از آن ها کافی است مدتی صبر کنید تا حالت چسبندگی روی پوست از بین برود و بعد از آن نوبت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست خواهد رسید. ابتدا با سرم ها شروع کنید. سپس کرم ژل ها و در نهایت کرم ها.

فواید تونر برای پوست چیست

چه تونری برای پوست ما مناسب است؟

انتخاب تونر صد در صد به نوع پوست بستگی دارد. امروزه تونرها در انواع مختلف و با توجه به نیاز های پوست های متفاوت تولید و عرضه می شوند. به همین خاطر باید دقت داشته باشید که تونر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید.

اگر پوست شما چرب است. باید از تونری استفاده کنید که به کنترل چربی پوست کمک کند. تونرهای پوست چرب بهترین انتخاب برای شما می باشند. این تونرها علاوه بر کنترل سبوم، اغلب حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی نیز می باشند و می توانند در درمان و کنترل جوش و آکنه نیز موثر باشند.

برای پوست های خشک نیز، استفاده از تونر مخصوص پوست خشک توصیه می شود. در فرمولاسیون این تونر ترکیبات رطوبت رسان قوی که به تقویت و ترمیم سد رطوبتی پوست کمک می کنند وجود دارد. ترکیباتی مانند گلیسیرین، شی باتر، سرامید و … که از خشکی و کم آبی پوست جلوگیری می کنند و مانع از احساس کشیدگی در پوست می گردد.

پوست های حساس باید از تونر مخصوص پوست حساس استفاده کنند. تونرهایی که حاوی ترکیبات ترمیم کننده و التیام بخش می باشند. برای مثال آلانتوئین، آلوئه ورا، سدیم PCA و … ترکیباتی تسکین دهنده ای می باشند که ازحساسیت های پوستی جلوگیری می کنند. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که از تونرهای حاوی الکل و ترکیبات حساسیت زا استفاده نکنید.

اگر پوست شما لک دارد، می توانید از تونرهای روشن کننده و ضد لک استفاده کنید. این تونرها حاوی ترکیبات روشن کننده مانند آلفا آربوتین، ویتامین سی، شیرین بیان و … هستند که نقش موثری در درمان لک دارند. دقت داشته باشید در صورت استفاده از این تونرها یا هر گونه محصول ضد لک دیگری، استفاده از ضد آفتاب الزامی می باشد.

فواید تونر برای پوست چیست

سخن پایانی

مراقبت از پوست، راه حل پیچیده ای ندارد. داشتن یک روتین خوب و با کیفیت، در کنار استفاده منظم از آن می تواند زیبایی و جوانی و سلامت پوست شما را حفظ کند. تونرها یکی از اصلی ترین محصولات مراقبتی می باشند که لازم است در روتین پوست شما وجود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *