مراقبت از پوست

شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟

شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟

بی شک بارها در هنگام خرید و استفاده از شوینده بدن با این سوال که شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟ روبرو شده اید. اگر هنوز پاسخی برای این سوالتان نیافته اید با پوست من همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم در مورد صابون و شامپو بدن بیشتر بدانیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. و در نهایت بهترین صابون ها و شامپو بدن های ایرانی را نیز معرفی کنیم.

صابون چیست؟

می توان این طور گفت که صابون ها نمک های اسیدهای چرب پتاسیم و یا سدیم محلول در آب هستند. صابون ها از چربی ها، روغن ها و یا اسید های چرب آن ها، توسط فرایندهای شیمیایی با قلیایت قوی تهیه می شوند.
صابون از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد در زندگی انسان راه پیدا کرده است و تا به امروز نیز ماندگار بوده و بسیار پر کاربرد است. در ابتدا صابون با استفاده از خاکستر گیاهان (چوب سوخته و یا سبزیجات مخلوط با چربی) تولید می شده است. اما امروزه صابون به فرم های متفاوتی تولید می شود و انواع مختلفی نیز دارد. از جمله صابون مول ۶، صابون پس شور، صابون پخت و سفید گری، صابون مایع و … .

شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟

اکثر صابون ها دارای PH در محدوده ۹ الی ۱۰ می باشند و به همین خاطر باعث قلیایی شدن پوست می گردند. صابون ها اغلب از قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی بهره می برند و می توانند انواع آلودگی ها را تمیز کنند.

شامپو بدن یا بادی واش

شامپو بدن یا بادی واش از جمله محصولات پاک کننده بدن می باشد که در سال های اخیر استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است.
این شوینده ها در دسته شوینده های بسیار ملایم قرار می گیرند، اما قدرت پاک نندگی بسیار خوبی دارند. به علت این که در فرمولاسیون شامپو بدن ها لازم نیست از مواد صابونی استفاده شود، فرم سخت و خشنی مانند صابون ندارند و روان تر می باشند.
فرم مایع شامپو بدن باعث شده است که بتوان در فرمولاسیون آن از ترکیبات رطوبت رسان و تغذیه کننده و حتی ترکیبات معطر نیز استفاده شود و علاوه بر این PH شامپو بدن به PH پوست بدن نزدیک تر بوده و کمتر باعث قلیایی شدن پوست می گردد.

شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟ - شامپو بدن

صابون یا شامپو بدن، کدام یک بهتر است؟

صابون ها اغلب از قدرت پاک کنندگی بسیار بالاتری نسبت به شامپو بدن ها بهره می برند و نسبت به شامپو بدن برتری بیشتری از این نظر دارند. برای افرادی که پوستی چرب دارند صابون یا پن می تواند گزینه ای بهتر و قوی تر جهت شست و شوی بدن باشد.
اما صابون ها فرم سخت تر و خشن تری نسبت به شامپو بدن داشته و فرم مایع و روان شامپو بدن باعث شده است که در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.
اما مهمترین و اصلی ترین مزیت شامپو بدن نسبت به صابون، نزدیک بودن PH آن به اسیدیته پوست بدن می باشد. شامپو بدن ها قدرت پاک کنندگی خوبی دارند و برای استفاده روزانه مناسب می باشند. اسیدیته آن ها به پوست نزدیک تر بوده و میکروبیوتای طبیعی پوست را تحت تاثیر قرار نمی دهند. برخلاف صابون که تمامی چربی های مفید پوست را از بین می برد.
علاوه بر این به علت این که فرم بادی واش ها به شکل مایع می باشد می توان در فرمولاسیون آن ها از انواع ترکیبات رطوبت رسان و تغذیه کننده استفاده نمود. این امر باعث می شود که پوست های حساس و خشک نیز بتوانند از بادی واش های تخصصی این نوع پوست ها استفاده نمایند. برخلاف صابون که انعطاف پذیری بسیار کمتری نسبت به شامپو بدن دارد.
همچنین شامپو بدن ها اغلب رایحه های بسیار خوشبو تر و ماندگار تر نسبت به صابون ها دارند و می توانند پاک کننده ای برای تمامی اعضای خانواده باشند.

معرفی بهترین شامپو بدن و صابون ایرانی

صابون آردن هرباسنس مدل Scarlet

این صابون برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. از قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی بهره می برد و تمامی آلودگی ها روزمره را از روی پوست بدن تمیز می کند.
صابون آردن هرباسنس تقویت کننده و استحکام بخش پوست بدن می باشد. این صابون حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که از پیری زود رس پوست جلوگیری می نمایند. علاوه بر این رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و نرم کننده پوست می باشد. در فرمولاسیون این صابون ایرانی از الکل و پارابن استفاده نشده است و به رفع بوی نامبوع بدن نیز کمک می نماید.

صابون لوندر و ختمی کاسمکولوژی

وجود ترکیبات آنتی باکتریالی در فرمولاسیون این صابون ایرانی باعث شده است که ضد عفونی کننده پوست باشد و از بروز جوش و آکنه جلوگیری نماید.
صابون لوندر و ختمی کاسمکولوژی پاک کننده ای بسیار قوی بوده که سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد. این صابون حاوی موم زنبور عسل بوده و نرم کننده و لطافت بخش پوست می باشد.
این محصول برای انواع پوست به ویژه پوست های جوش دار مناسب است. لک و تیرگی را کاهش داده و التیام بخش پوست می باشد.

شامپو بدن یا صابون، کدام یک بهتر است؟
شامپو بدن بادام و عسل شون

پاک کننده ای بسیار قوی بوده که برای استفاده روزانه انواع پوست مناسب می باشد. در فرمولاسیون این بادی واش ایرانی از ترکیبات تغذیه کننده گیاهی استفاده شده است که در حین شست و شو به تقویت و استحکام پوست نیز کمک می نمایند.
شامپو بدن بادام و عسل شون، پوست را رطوبت رسانی کرده و باعث نرمی و لطافت پوست یبدن می گردد. این بادی واش شفاف کننده پوست می باشد و به واسطه دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی از پیری زود رس جلوگیری کرده و علاوه بر این باعث خوشبو شدن پوست بدن نیز می گردد.

شامپو بدن کرمی هیدرودرم مدل توت فرنگی

این شامپو بدن فاقد ترکیبات صابونی است. میکروبیوتای طبیعی پوست شما را از بین نمی برد و به تقویت سیستم دفاعی طبیعی پوست نیز کمک می نماید.
شامپو بدن هیدرودرم حاوی روغن آرگان، شی باتر و چای سبز می باشد. تغذیه کننده و استحکام بخش پوست بوده و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست در حین شست و شو از خشکی و دهیدراته شدن پوست بدن جلوگیری می نماید. این محصول همچنین خوشبو کننده پوست نیز می باشد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *