مراقبت از پوست

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

ترک های پوستی معضلی است که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها با آن سر و کار دارند. این خطوط سفید رنگ روی پوست می توند برای ما بسیار آزار دهنده باشد. بی شک همگی دنبال روش هایی برای درمان ترک پوستی بوده ایم. در این مقاله قصد داریم بهترین و موثرترین روش های درمان ترک پوستی را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ترک پوستی چگونه ایجاد می گردد؟

این رگه های سفید رنگ زمانی که پوست به صورت ناگهانی کشیده می شود روی پوست ایجاد می شوند. این خطوط اغلب در مناطقی چون شکم، پهلو، باسن، سینه و بازوها دیده می شوند.
اصلی ترین و بیشترین پروتئین های سازنده پوست را فیبرهای کلاژن و الاستین تشکیل می دهند. زمانی که تغییر ناگهانی در پوست ایجاد می شوند. این فیبرهای الاستین و کلاژن پاره می شوند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. و زمانی که در حال ترمیم این مشکل می باشند ترک پوستی حادث می گردند.
ترک های پوستی ابتدا به رنگ قرمز یا صورتی دیده می شوند که در اثر گذر زمان به رنگ سفید نقره ای در می آیند. استرچ مارک ها اغلب به دلیل تغییر شدید وزن، بارداری، تغییرات هورمونی، وراثت، تمرینات بدن سازی و استفاده از برخی داروهای خاص رخ می دهند

چگونه از ایجاد استرچ مارک جلوگیری کنیم؟

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

ترک های پوستی نیز قبل از ظاهر شدن روی پوست، علائمی را ایجاد می کند که اگر درمان را در این دوره شروع کنید، به راحتی می توانید از ظاهر شدن آن ها روی پوست جلوگیری کنید.
قبل از ایجاد استرچ مارک، پوست اغلب نازک می شود و ممکن است روی پوست خود احساس خارش و یا تحریک شدن داشته باشید.
علاوه بر این به طور کلی برای جلوگیری از ترک پوستی توصیه می گردد که وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید. از مصرف مواد غذایی پرکالری و داشتن رژیم ناسالم خود داری کرده و سعی کنید از مواد غذایی استفاده نمایید که سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین های A و C باشند.
همچنین می توانید قبل از بارداری استفاده از محصولات تقویت کننده و ضد ترک بدن را شروع کرده تا در دوره بارداری دچار ترک پوستی نگردید.

راه های درمان ترک پوستی

امروزه روش های متفاوتی برای درمان استرچ مارک وجود دارد که در ادامه با موثرترین این روش ها آشنا خواهیم گشت.


ماساژ

ماساژ یکی از روش های موثر برای درمان استرچ مارک می باشد. ماساژ دادن پوست باعث می گردد که سرعت گردش خون در پوست به خصوص در بافت های آسیب دیده افزایش پیدا کند. به این ترتیب مواد مغذی بیشتری به پوست خواهد رسید و به بهبود استحکام پوست و بازسازی فیبرهای آسیب دیده کلاژن و الاستین کمک بسیار زیادی می نماید.


لایه برداری پوست

لایه برداری باعث حذف سلول های مرده و لایه شاخی فرسوده پوست می گردد. علاوه بر این که به روشن شدن پوست کمک می نماید، باعث تحریک پوست به ساخت کلاژن و الاستین بیشتر و بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده می گردد

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

لیزر درمانی

روشی با تاثیر گذاری بسیار بالا!! لیزر درمانی می تواند تا ۷۰ درصد ترک های پوستی را در کمترین زمان ممکن درمان کند. در این روش نیز با تاباندن اشعه لیزر روی پوست، سلول های مرده از روی آن حذف شده و پوست تحریک به تولید الاستین و کلاژن و ترمیم بخش های آسیب دیده خود می گردد.


استفاده از کرم ها و لوسیون های ضد ترک

این روش نیز اثر گذاری بسیار بالایی دارد. محصولات تخصصی ضد ترک بدن، اغلب حاوی ترکیبات و روغن های تغذیه کننده ای می باشند که باعث تحریک پوست به ساخت کلاژن و الاستین بیشتر، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و رطوبت رسانی به پوست می گردند.

معرفی بهترین محصولات ضد ترک بدن

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

روغن ترمیم کننده پوست بایو اویل

این محصول یک روغن مغذی می باشد که پوست را تقویت کرده و استحکام می بخشد. و مانع از روند پیری پوست می گردد. این روغن رطوبت پوست را تامین کرده و به یکنواخت شدن رنگ پوست نیز کمک می نماید.
روغن ترمیم کننده بایو اویل یکی از بهترین محصولات برای درمان ترک های پوستی می باشد. این روغن کاهش دهنده چین و چروک های پوستی بوده و به بهبود جای زخم و رفع اسکار نیز کمک می نماید. در فرمولاسیون این روغن از ترکیباتی چون عصاره بابونه، رزماری و ویتامین A استفاده شده است.

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

کرم ژل ضد ترک بدن درماسیف

در فرمولاسیون این محصول از ترکیباتی چون کلاژن، الاستین، روغن هسته انگور و هیالورونیک اسید استفاده شده است و به جرات می توان گفت یکی از بهترین محصولات در حوزه درمان استرچ مارک و ترک بدن می باشد.
کرم ژل ضد ترک بدن درماسیف ترمیم کننده فیبرهای کلاژنی پوست می باشد. این محصول استحکام بخش و تقویت کننده پوست بوده و به کاهش عمق، طول و عرض ترک های پوستی کمک بسیار زیادی می نماید. علاوه بر این پوست را رطوبت رسانی کرده و از خشکی پوست نیز جلوگیری می نماید.

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

کرم ضد ترک بدن هیدرودرم

این کرم بدن برای بانوانی که در دوره بارداری هستند، گزینه ای ایده آل می باشد. در فرمولاسیون آن از روغن بادام شیرین، جوانه گندم، روغن آفتابگردان و ترکیبات ضد چروک استفاده شده است.
کرم ضد ترک بدن هیدرودرم پوست را تحریک به تولید کلاژن و الاستین بیشتر می کند. خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و به حفظ رطوبت درون پوست و آبرسانی آن نیز کمک بسیار زیادی می نماید. علاوه بر این در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضر و حساسیت زا نیز استفاده نشده است

روش های درمان ترک پوستی چیست؟

لوسیون بدن ترمیم کننده وازلین


این لوسیون بدن یک آبرسان فوق العاده است که از خشکی پوست و دهیدراته شدن آن جلوگیری می کند. همچنین شاداب کننده و طراوت بخش پوست نیز می باشد.
در فرمولاسیون لوسیون بدن ترمیم کننده وازلین از ترکیبات تغذیه کننده استفاده شده است که پوست را تقویت کرده و به ترمیم و بازسازی بافت پوست به خصوص ترک های پوست کمک شایانی می نمایند. این محصول ضد التهاب بوده و بافتی بسیار سبک دارد. همچنین نقش موثری در ترمیم و بازسازی جای جوش، زخم و اسکار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *