آموزشی

روش شستشو براش و پد آرایشی

روش شستشو براش و پد آرایشی

 اگر شما هم مانند ما از آرایش کردن لذت می برید، پس تقریباً هر روز از براش ها و اسفنج های آرایشی خود استفاده می کنید؛ اما آیا به تمیزی آن ها اهمیت می دهید؟ روش شستشو براش و پد آرایشی را می دانید؟ اگر می‌خواهید تمام تلاشی که برای مراقبت از پوستتان انجام می‌دهید ارزش آن همه وقتی که صرف کرده اید را داشته باشد، بهتر است مرتباً براش ‌ها و پد های آرایش خود را بشویید.

 بر کسی پوشیده نیست که در استفاده از کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و موارد دیگر، ابزارهای زیبایی مانند بیوتی بلندرها و براش های آرایش چقدر می‌توانند ارزشمند باشند.

 فقط یک اخطار عمده وجود دارد: ابزارهای زیبایی وقتی تمیز نباشند تقریباً به اندازه ای که مفید هستند می توانند مضر باشند. آنها نه تنها در صورت پر شدن از لوازم آرایش قدیمی، به خوبی کار نمی کنند، بلکه براش های آرایشی و مخلوط کن های آرایشی می توانند محل رشد باکتری ها باشند.

 اگر ابزارهای خود را به طور منظم تمیز نمی کنید، به یاد داشته باشید که آنها را با دیگران به اشتراک نگذارید، ممکن است روی پوست یا دستان خود باکتری هایی داشته باشید که باعث انتقال آن به دیگران شود.

  تجمع محصولات و میکروب ها می تواند براش های های شما را آلوده کند  و اگر آنها را به طور کامل تمیز نکنید، آن را به صورت خود منتقل خواهید کرد که می تواند منجر به جوش های ناخواسته شود.

روش شستشو براش آرایشی

 تمیز نگه داشتن براش های آرایشی و عاری از آلودگی، روغن و باکتری ها کار بسیار آسانی است.  مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که ابزار آرایش شما تمیز و در بهترین حالت باقی می مانند.   

مرحله ۱: پاک کننده خود را انتخاب کنید

برای شستشو براش آرایشی خود اول از همه، شما باید یک پاک کننده آرایش مناسب را تهیه کنید.  این روزها می‌توانید پاک‌کننده‌ای بخرید که مخصوص براش های آرایش و بیوتی بلندر‌های آرایش ساخته شده است که به شکل صابون یا مایع هستند.

 اما اگر چیزی در دسترس ندارید، می توانید با استفاده از محصولاتی که از قبل در خانه دارید، آن را ساده تمیز کنید.  یک شامپو ملایم، صابون دست، یا پاک‌کننده‌ی روزانه صورت می‌تواند بدون آسیب رساندن به براش های شما، به از بین بردن آرایش یا کثیفی که در طول زمان روی موهای وسایل شما چسبیده است، کاملاً کار کند.

 نکته: اسپری‌های «پاک‌کننده» برس فوری وجود دارند که برای جلوگیری از انتقال آرایش موجود روی صورت شما طراحی شده‌اند، زمانی که باید از همان براش برای اعمال آرایش‌های مختلف پشت سر هم استفاده کنید (به عنوان مثال، اگر از یک برس برای سایه استفاده می‌کنید، می توانید با استفاده از این اسپری، چند بار از همان براش برای سایه های مختلف استفاده کنید).  این ها برای استفاده موقت هستند و نباید به عنوان جایگزینی برای تمیز کردن مرتب برس های خود استفاده شوند.

شستشو پد آرایشی

مرحله ۲: هنگام کف درست کردن براش را بچرخانید

شستشو براش آرایشی

 در سینک ظرفشویی راه آب را ببندید و اجازه دهید پر از آب گرم شود.  با خیس کردن براش های آرایش کثیف خود شروع کنید.  سپس، مقدار کمی از پاک کننده را در کف دست خود بریزید.  یک براش بردارید و موهای براش را در دستتان بچرخانید تا به جدا شدن مواد آرایشی از موی براش کمک کنید. 

هنگامی که براش شما کاملاً کف کرد و پاک کننده ای که در دست شما بود شروع به تغییر رنگ کرد، برس شما آماده شستشو است.  این مراحل را تکرار کنید تا آب شروع به شفاف شدن کند و ابزار شما به رنگ اولیه خود بازگردد. 

به یاد داشته باشید که برخی از برس‌ها به‌طور متراکم بسته‌بندی شده‌اند و دارای موهای بلند هستند، بنابراین قبل از حرکت مطمئن شوید که به‌درستی شسته شده‌اند.

مرحله ۳: آبکشی و خشک کنید

 وقتی آبکشی تمام شد، ابزارهای خود را به آرامی روی پارچه یا حوله میکروفیبر بکشید (حتی یک حوله کاغذی بافت دار این کار را انجام می دهد) تا تمیزی آنها را آزمایش کنید و آخرین ذرات کثیفی یا آرایشی که ممکن است باقی بماند را از بین ببرید. 

سپس براش های خود را روی یک حوله بگذارید تا خشک شوند، که به جذب آب اضافی کمک می کند.

 نکته : ممکن است وسوسه شوید که تمام برس‌های آرایش خود را در حالت عمودی قرار دهید در حالی که خشک می‌شوند، اما این کار را نکنید. 

روش شستشو براش و پد آرایشی 2

نگه‌داشتن برس‌های مرطوب در حالت ایستاده می‌تواند باعث نشت آب به داخل قطعه فلزی زیر موها (فرول) شود که به طور بالقوه می‌تواند منجر به کپک زدن شود.

روش شستشو پد آرایشی

 ما به بیوتی بلندر های آرایشی علاقه ی بسیاری داریم، زیرا به استفاده یکپارچه از محصولات آرایشی مایع و کرم مانند کرم پودر، هایلایتر و … کمک بسیاری می کنند.  اما اگر از لوازم کثیف استفاده می‌کنید، ممکن است به کارهای روتین آرایش خود بیشتر آسیب بزنید تا اینکه مفید واقع شوید.

 خبر خوب این است که تمیز کردن بیوتی بلندر های آرایشی به همان سادگی تمیز کردن برس های آرایشی است.  در اینجا خلاصه ای از کارهایی که باید انجام دهید آمده است.

شستشو پد آرایشی

 مرحله شماره ۱: کف درست کنید

 ابتدا اسفنج آرایش کثیف خود را خیس کنید.  سپس مقدار کمی از پاک کننده را روی بیوتی بلندر بریزید.  محصول پاک کننده دلخواه خود را در اسفنج به خوبی ماساژ دهید تا مواد آرایشی به خوبی بیرون آیند.  یک راه آسان برای انجام این کار این است که آن را در کف دست خود فشار دهید.

 

 مرحله ۲: آبکشی کنید و همان حرکت را تکرار کنید

 آب اضافی را بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.  به فشردن و خیس کردن اسفنج های خود هر چند وقت یکبار که نیاز دارید ادامه دهید تا زمانی که آب شفاف شود.

 در صورت لزوم می توانید پاک کننده بیشتری اضافه کنید.  اسفنج خود را روی یک حوله بگذارید تا خشک شود، سپس آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *