سبک زندگی

راهنمای خرید سشوار خانگی

راهنمای خرید سشوار خانگی-

سشوار جزو دستگاه هایی می باشد که حداقل در هر خانه ای یک عدد از آن وجود دارد. اغلب افراد هنگام خرید سشوار، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی ممکن است دچار سردرگمی شوند. به همین خاطر پوست من تصمیم دارد در این مقاله راهنمای خرید سشوار خانگی را منتشر نماید، پس با ما همراه باشید.

گام اول: انتخاب نوع سشوار

سشوار ها انواع بسیار متفاوتی دارند، اما به طور کلی می توان آن ها را در ۵ دسته زیر خلاصه کرد:

سشوارهای حرفه ای: به این سشوارها، سشوارهای سالنی نیز می گویند. این دستگاه ها دارای قدرت بسیار بالای بوده و برای استفاده طولانی مدت در سالن های آرایشگاهی طراحی شده اند.

سشوار های خانگی: همان طور که از نامش نیز پیداست، این نوع سشوار های برای مصارف خانگی تولید می گردند. موتور این نوع سشوارها عموما سبک تر بوده اما باید دقت داشته باشید که این نوع سشوارها طیف بسیار وسیعی را در بر می گیرند.

سشوارهای برس دار: این نوع سشوارها دارای یک برس می باشند و در واقع هم کار سشوار را انجام می دهند و هم موها را شانه می زنند. از این دستگاه ها می توانید برای حالت دهی و صاف کردن موهای خود استفاده نمایید.

سشوارهای چرخشی: این سشوارها نیز مانند سشوارهای برس دار، دارای یک برس می باشند با این تفاوت که برس آن ها ثابت نیست و در حال چرخش می باشد. این سشوار ها حجم و حالت زیبایی به موها می دهند و از آن ها می توانید هم برای حالت دهی به موها و هم خشک کردن آن ها استفاده نمایید.

سشوار های مسافرتی: دستگاه هایی بسیار سبک، در ابعاد و حجمی کوچکتر از سشوارهای معمولی! این دستگاه ها عموما دارای موتور ضعیف تر و قدرت کمتری نسبت به سایر سشوارها می باشند.

راهنمای خرید سشوار خانگی-

گام دوم: موتور و توان سشوار

در مرحله بعد باید به توان و موتور سشوار توجه نمایید. به طور کلی موتور سشوار ها در دو دسته جای می گیرند:

موتورهای AC

 یا موتورهای سنگنین، معمولا در سشوار های حرفه ای استفاده می گردند. این موتورها دارای دو دکمه جداگانه برای کنترل سرعت و درجه حرارت می باشند. سشوار های دارای موتور  AC عمر طولانی تری (بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت) دارند.

ان نوع موتورها، دارای نوعی زغال مخصوص می باشند که هسته سشوار را در مرکز نگه می دارد. بسته به میزان استفاده از سشوار، ذغال آن بعد از مدتی (معمولا بین ۲ تا ۳ سال) نیاز به تعویض و روغن کاری دارد و بعد از انجام این سرویس، سشوار مجددا قدرت خود را باز می یابد.

این نوع موتورها به طور کلی به ۴ بخش هسته، بدنه، ذغال و پروانه تقسیم می شوند.

راهنمای خرید سشوار خانگی-

موتورهای DC

یا موتورهای سبک، معمولا این نوع موتورها در سشوار های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. این موتورها طول عمر کمتری دارند اما به دلیل استفاده بسیار کمتر، دیرتر خراب می شوند. قدرت پرتاب باد موتورهای DC کمتر می باشد ولی تا سال ها بدون افت کار می کنند. طول عمر این نوع موتورها بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت می باشد و موتور کاملا یک تکه بوده و فقط دارای یک پروانه می باشد.

نکته دوم در بحث موتور، توان موتور می باشد که میزان چرخش سرعت موتور را مشخص می کند. حداقل توان لازم برای سشوارهای خانگی باید ۱۵۰۰ وات و برای سشوارهای حرفه ای بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات می باشد.

گام سوم: نوع المنت سشوار

یونی یا تورمالین

این نوع سشوارهای قابلیت تولید یون های منفی را دارند و با تجزیه سریع قطرات آب، باعث می شوند که موها سریع تر خشک گردند. به همین خاطر موها بعد از خشک شدن، کمتر حالت می گردند. علاوه بر این باعث رفع الکتریسیته ساکن مو نیز می گردند.

اگر موهایی نازک و ظریف دارید، این نوع سشوارها به دلیل عملکرد بسیار بالایی که دارند، می توانند گزینه ای مناسب برای شما باشند. با استفاده از سشوارهای یونی و تورمالین، موها مدت زمان کمتری در مقابل حرارت قرار می گیرند و به طبع آسیب کمتری نیز خواهند دید.

سشوارهای سرامیکی یا چینی

روی سطح این سشوارها، لایه ای از جنس چینی یا سرامیک وجود دارد. این سشوار ها گرمای متعادل تر و بادوام تری تولید می کنند و برای کاربری های معمولی مناسب می باشند. این سشوار ها می توانند گزینه ای مناسب برای افراد دارای موهای خشک باشند.

 

راهنمای خرید سشوار خانگی-

سشوارهای تیتانیومی

این دستگاه ها دما را در درجه ای ثابت و مشخص نگه می دارند، و برای افرادی که موهایی ضخیم، پرپشت و بلند دارند مناسب می باشند. سشوار های تیتانیومی زیاد داغ می شوند و افرادی که موهایی آسیب دیده دارند نباید از این سشوار ها استفاده نمایند.

وزن کم این سشوارها نیز باعث شده است که در زمان استفاده های طولانی مدت، باعث خستگی دست نگردند.

پارامترهای مهم دیگر در خرید سشوار

سری دیفیوزر

اگر دارای موهایی فر می باشید و یا دوست دارید موج های زیبایی به موی خود دهید، از سشوار هایی استفاده نمایید که دارای سری دیفیوزر باشند.

دکمه کول شات

یکی از کاربردی ترین امکانات سشوار برای براشینگ مو، دکمه کول شات می باشد. این دکمه بلافاصله باد سرد تولید می کند.

راهنمای خرید سشوار خانگی-

طول سیم

طول سیم کوتاه همیشه مشکل ساز می باشد. سشواری خریداری کنید که حداقل طول سیم آن بین ۲ تا ۳ متر باشد.

قابلیت چرخش سیم

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه سیم سشوار، علاوه بر این که استفاده از آن را راحت تر می سازد، از آسیب دیدن سیم در طول زمان نیز جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *