آموزشی, مراقبت از پوست

راهنمای برنزه شدن در تابستان

راهنمای برنزه شدن در تابستان

با شروع فصل تابستان ترند بسیار محبوب برنزه شدن نیز اوج می گیرد. عموما بسیاری از زنان و دختران جوان سعی می کنند با برنزه کردن پوست خود زیبایی بی نظیری به پوست هدیه دهند، که البته گاهی باعث آسیب به پوست می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهنمای از برنزه شدن در تابستان، بدون آسیب پوستی خوش رنگ و زیبا داشته باشید.

روش های برنزه شدن

امروزه دو روش کلی برای برنزه شدن وجود دارد که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد، در ادامه بیشتر با این روش های آشنا خواهیم شد.

برنزه شدن به وسیله دستگاه سولاریوم

راهنمای برنزه شدن در تابستان - دستگاه سولاریوم

یکی از راه های برنزه شدن استفاده از دستگاه سولاریوم است که استفاده از آن به خصوص در دهه گذشته در کشور ما بسیار فراگیری شده است.

این دستگاه شامل یک تخت یا اتاقک می باشد که در آن لامپ هایی با اشعه UV تعبیه شده است. از بالا و پایین اشعه های UVA و UVB به پوست تابیده می شود تا رنگ پوست تغییر پیدا کند.

تغییر رنگ پوست به وسیله دستگاه سولاریوم در چند جلسه اتفاق می افتد. بهتر است در جلسات ابتدایی زمان بسیار کمی در این دستگاه باشید (در حدود ۳ الی ۵ دقیقه). و به مرور زمان مدت زمان آن را افزایش دهید. دقت داشته باشید حداکثر زمانی که می توانید در این دستگاه باشید ۲۰ دقیقه می باشد.

بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند که از این روش برای برنزه شدن استفاده نشود زیرا امکان ابتلا به سرطان پوست و سایر مشکلات پوستی را افزایش می دهد. طبق مطالعات انجام شده در آژانس های وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ۷۵ درصد از کسانی که قبل از ۳۰ سالگی از دستگاه سولاریوم استفاده می کنند در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار می گیرند.

برنزه شدن به وسیله نور خورشید

بسیاری از افراد برنزه شدن در زیر نور خورشید یا همان حمام آفتاب گرفتن را دوست دارند. درست است که این روش خطر کمتری برای پوست دارد اما اگر از پوست درست مراقبت نگردد امکان ابتلا به سرطان پوست افزایش پیدا می کند.

مهم ترین نکته در خصوص برنزه شدن بوسیله نور خورشید، عدم قرار گیری طولانی مدت در معرض نور آفتاب می باشد. به همین خاطر لازم است که از راه هایی استفاده نمایید که مدت زمان کمی لازم باشد در معرض نور خورشید باشید.

 

از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده نمایید.

از ضد آفتابی باید استفاده کنید که به اندازه قوی باشد که هم بتواند از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند و هم مانع از برنزه شدن پوست نگردد. ضد آفتاب های با SPF 30 بهترین گزینه است.

دقت داشته باشید که باید ۲۰ دقیقه قبل از قرار گیری در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید.

راهنمای برنزه شدن در تابستان -
رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

مطالعات نشان می دهد که غذاهای حاوی بتا کاروتن به کاهش حساسیت نسبت به نور خورشید و برنزه شدن بدون سوختگی کمک می کند. مصرف غذاهایی که حاوی هویج، سیب زمینی شیرین و کلم پیچ می باشند را افزایش دهید.

همچنین غذاهایی که حاوی لیکوپن هستند مانند گوجه فرنگی، هندوانه و گواوا و … به طور طبیعی از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کنند.

 

زمان برنزه شدن خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر اشعه های نور خورشید در قوی ترین حالت خود می باشند. درست است که در این ساعات پوست سریع تر برنزه می شود اما خطرات بسیار زیادی را نیز در پی دارد پس بهتر است در این زمان ها آفتاب نگیرید.

بهترین زمان برای برنزه شدن صبح ها تا ساعت ۱۱ الی ۱۲ ظهر و بعد از ظهر ها بعد از ساعت ۳ می باشد.

 

آب زیاد بنوشید

قرارگیری زیاد در معرض نور آفتاب باعث تبخیر آب بدن و پوست می گردد و علاوه بر اینکه به طور مستقیم روی زیبایی شما تاثیر می گذارد و پوستی پژمرده خواهید داشت، به سلامت بدن شما نیز آسیب می رساند.

توصیه می شود در زمان حمام آفتاب گرفتن از آب و نوشیدنی های خنک زیاد استفاده نمایید.

 

از محصولات برنزه کننده استفاده نمایید

استفاده از محصولات برنزه کننده علاوه بر این که سرعت برنزه شدن پوست شما را افزایش می دهند از پوست در برابر نور خورشید نیز محافظت می کنند. همچنین رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و مانع از التهابات پوستی و قرمزی آن می گردند.

روغن برنزه کننده کامان

این روغن از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند و از آفتاب سوختگی پوست و قرمزی آن جلوگیری می کند.

روغن برنزه کننده کامان سرعت تغییر رنگ پوست را افزایش می دهد. و بدون اینکه باعث آسیب به پوست گردد، به تغییر یکنواخت رنگ پوست کمک می کند.

علاوه بر این حاوی ترکیبات رطوبت رسان می باشد که پوست را به طور کامل آبرسانی کرده و از خشکی آن در زمان آفتاب گرفتن جلوگیری می کند.

وجود ترکیباتی مانند روغن آرگان، روغن بادام و عصاره هویج در فرمولاسیون این روغن، علاوه بر تقویت و تغذیه بهتر پوست، به کاهش التهابات پوستی و جلوگیری از پیری زود رس پوست کمک بسیار زیادی می نمایند.

روغن برنزه کننده کامان
روغن آفتاب مدیسان

این روغن نیز محافظ پوست در برابر UVA و UVB می باشد و مانع از آسیب به پوست می گردد. همچنین رطوبت رسانی بسیار خوب می باشد که از خشکی پوست در اثر نور خورشید جلوگیری کرده و شادابی و طراوت آن را حفظ می کند.

روغن آفتاب مدیسان تسکین دهنده و التیام بخش پوست می باشد و التهابات پوستی ناشی از نور خورشید را برطرف می کند. این محصول پوست به نرمی و لطافت بیشتر پوست نیز کمک می کند.

همچنین این روغن حاوی روغن نارگیل، روغن هویج و روغن کرچک می باشد که تغذیه کننده پوست بوده و از پیری زود رس آن جلوگیری می نمایند.

روغن برنزه کننده مدیسان
روغن برنزه کننده سی گل

این روغن به پوست کمک می کند که در کوتاهترین زمان ممکن برنزه شود، بدون آنکه آسیبی به پوست برسد. همچنین از پوست در برابر هر دو اشعه UV محافظت می کند.

روغن برنزه کننده سی گل حاوی رنگدانه های اکلیلی می باشد که باعث درخشان شدن پوست می گردند. این محصول از التهابات پوستی، قرمزی و آفتاب سوختگی پوست شما جلوگیری می کند و سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد.

در فرمولاسیون این روغن از ترکیباتی چون عصاره هویج و روغن بادام استفاده شده است که به تغذیه و تقویت بیشتر و بهتر پوست کمک می نمایند.

روغن برنزه کننده سی گل
سخن پایانی …

برنزه شدن در تابستان ترندی بسیار فراگیر است که البته زیبایی کم نظیری را نیز به پوست می بخشد. اما می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر لازم است که از روش های اصولی استفاده کنید تا بتوانید از این زیبایی لذت کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *