آرایشی

راهنمای انتخاب کرم پودر

راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر عضو ثابت کیف آرایشی هر بانویی می باشد، محصولی بسیار محبوب که پوشش یکنواختی روی پوست ایجاد می کند و باعث می شود پوست یکدست و زیبا نمایش داده شود. اما چگونه کرم پودر می تواند ظاهر بی نقصی روی پوست ایجاد کند؟ برای انتخاب کرم پودر مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه کرم پودرها در انواع بسیار متفاوتی تولید می گردند. از بسته بندی های مختلف تا رنگبندی های متفاوت! و برای هر نوع پوستی محصولی تعریف شده است تا بهترین حالت را از پوست به نمایش بگذارد، اگر دوست دارید بهترین کرم پودر را برای پوست خود انتخاب کنید با ما همراه باشید.

به نوع پوست خود دقت کنید

اولین و مهمترین نکته ای که  در انتخاب کرم پودر باید به آن توجه داشته باشید، نوع پوست تان است. همان طور که می دانید پوست چرب با خشک تفاوت های فاحشی دارد و به همین خاطر نمی توانند به طور مشترک از یک محصول استفاده کنند.

افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از محصولی را انتخاب کنند که حاوی ترکیبات رطوبت رسان چون هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا و یا ویتامین E باشد. این ترکیبات نقش موثری در بهبود رطوبت رسانی به پوست دارند.

علاوه بر این لازم است همیشه قبل از استفاده از کرم پودر از کرم آبرسان و یا مرطوب کننده مناسب پوست خود، استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب

اگر پوست شما چرب است، کرم پودر های غیرکومدوژنیک و فاقد چربی (Oil free) مناسب شما هستند. وجود ترکیبات آنتی باکتریالی چون روغن درخت چای و … در فرمولاسیون این کرم پودر ها علاوه بر اینکه به کنترل چربی پوست کمک می کند، هم باعث جلوگیری از ایجاد جوش می شود و هم ماندگاری آرایش شما را افزایش می دهد. برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از پرامیر نقش موثری در بهبود ماندگاری آرایش دارد.

به تناژ رنگ پوست خود توجه داشته باشید.

مرحله بعدی در انتخاب کرم پودر، رنگ آن است. چه رنگی تناسب بیشتری با پوست شما دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال کافی است به تناژ رنگی پوست خود دقت داشته کنید! پوست شما گرم است یا سرد؟

می توانید با کمک رگ های دست خود متوجه شوید که تناژ رنگی پوست شما چیست؟ حتی می توانید از زیور آلات طلا و نقره خود نیز کمک بگیرید.

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب

اگر رنگ رگ های دست شما سبز است و یا اینکه زیور آلات طلا روی پوست شما زیباتر می باشد، تناژ رنگی پوست شما گرم است. پس انتخاب رنگ های گرم برای شما مناسب تر است.

اما اگر رنگ رگ های دست شما آبی است و زیور آلات نقره روی پوست تان خودنمایی بیشتری دارند، تناژ رنگی پوست شما سرد بوده و باید از رنگ های سرد برای کرم پودر و حتی لباس استفاده نمایید.

.

معرفی بهترین کرم پودرهای ایرانی

کرم پودر چارم کالر

این کرم پودر پوشش فوق العاده بالایی دارد و از ماندگاری بسیار خوبی (۲۴ ساعته) نیز بهره می برد. کرم پودر چارم کالر فاقد چربی می باشد و همچنین در برابر آب و تعریق نیز مقاوم است. کاور بسیار بالای این کرم پودر باعث شده است که انتخاب بسیاری از آرایشگران حرفه ای باشد.

این محصول رنگ بندی بسیار متنوعی دارد. و همچنین حاوی فیلترهای ضد آفتاب است که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند.

کرم پودر آموتیا

کرم پودری بر پایه روغن آرگان! این کرم پودر ایرانی نیز دارای پوشش بسیار بالایی روی پوست می باشد. کرم پودر آموتیا ماندگاری ۱۲ ساعته دارد و همچنین در مقابل آب و تعریق مقاوم می باشد. در فرمولاسیون این کرم پودر از پارابن استفاده نشده است. به حفظ رطوبت درون پوست نیز کمک می کند.

کرم پودر آنتی ایج الارو

این کرم پودر دارای ۶ رنگ زیبا و متنوع می باشد که انتخاب را برای شما ساده می کند. همچنین برای انواع پوست حتی پوست های چرب نیز مناسب است.

کرم پودر الارو نقش موثری در پیشگیری از چروک و پیری پوست دارد. همچنین به کاهش خطوط سطحی روی پوست نیز کمک می کند.

کرم پودر مرطوب کننده نوت

این کرم پودر برای افرادی که پوست خشک یا خیلی خشک دارند مناسب است. پوشش و کاور بسیار بالایی دارد و علاوه بر کرم پودر یک مرطوب کننده عالی برای پوست است.

در فرمولاسیون کرم پودر نوت از پارابن و ترکیبات آسیب رسان استفاده نشده است. دارای ۸ رنگ متنوع و زیبا بوده و همچنین به واسطه دارا بودن SPF 15، خاصیت ضد آفتاب نیز دارد.

کرم پودر آکنه لاین مای

این کرم پودر برای افرادی که پوست چرب و جوش دار دارند مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات ضد جوش استفاده شده است که نقش موثری در پیشگیری از جوش و آکنه دارد.

کرم پودر مای ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و فاقد چربی است. اما در عین حال از خشک شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

چگونه کرم پودر بزنیم؟

روش های زیادی برای استفاده از کرم پودر وجود دارد. از براش گرفته تا انگشتان دست!!! اما در ادامه بهترین روش استفاده از کرم پودر را مرور خواهیم کرد.

در مرحله اول لازم است که پوست خود را با شوینده ای مناسب نوع پوست خود تمیز کنید.

مرحله دوم استفاده از کرم آبرسان است. چه پوست شما چرب باشد و چه خشک، لازم است که از آبرسان مناسب نوع پوست خود استفاده کنید تا اصطلاحا کرم پودر بهتر روی پوست بخوابد.

مرحله سوم پرایمر است! اگر پوست چربی دارید، پرایمر برای شما واجب است! البته پوست های خشک هم باید از آن استفاده کنند.

پرایمر منافذ پوست را می بندد و از ترشح عرق و چربی جلوگیری می کند به این ترتیب به افزایش ماندگاری آرایش شما نیز کمک می نماید. علاوه بر این باعث ایجاد جلوه ای مخملی روی پوست می شود.

حالا نوبت کرم پودر است. توصیه پوست من این است که از یک اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید. زیرا به پخش بهتر کرم پودر روی پوست کمک بسیار زیادی می کند و به مراتب عملکرد بهتری از براش دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *