مراقبت از پوست

خواص ماکادمیا برای پوست

خواص ماکادمیا برای پوست

ماکادمیا در واقع نوعی آجیل می باشد که از خواص بیشماری بر خوردار می باشد. به همین خاطر در اغلب محصولات مراقبت از پوست یا مو، از روغن ماکادمیا استفاده می گردد. در این مقاله قصد داریم تا با خواص ماکادمیا برای پوست بیشتر آشنا گردیم.

آشنایی با ماکادمیا

ماکادمیا بومی کشور استرالیا می باشد. درختی همیشه سبز که نیاز به آب کمی نیز دارد. ارتفاع این درخت تا ۱۸ متر نیز  می رسد. ماکادمیا بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بوده و میوه ای گرد و سبز رنگ می دهد که به فندق شباهت بسیار زیادی دارد.

به ماکادمیا فندق استرالیایی نیز می گویند. این میوه، گران قیمت ترین آجیل دنیا می باشد که از خواص بی شماری نیز برخوردار است.

خواص و ارزش غذایی ماکادمیا

در یک  اونس یا ۲۸ گرم ماکادمیا

۲۰۴ کالری انرژی

۲۳ گرم چربی

۲ گرم پروتئین

۴ گرم کربوهیدرات

۱گرم قند

۳ گرم فیبر

وجود دارد. علاوه بر این ماکادمیا حاوی منگنز، تیامین، مس، منیزیم، آهن و بیوتین نیز می باشد. این آجیل شگفت انگیز غنی از چربی های غیر اشباع بوده که به کاهش سطح کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب کمک بسیار زیادی می کند.

همچنین ماکادمیا به بهبود عملکرد مغز و سیستم اعصاب نیز کمک می نماید. این آجیل گرانقیمت از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کرده و نقش موثری نیز در بهبود دید افراد دارد.

از دیگر خواص این گیاه ارزشمند می توان به تقویت استخوان ها و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، درمان کم خونی و کمک به کاهش وزن و لاغری اشاره داشت. علاوه بر این ماکادمیا سرشار از آنتی اکسیدان بوده که نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد.

خواص ماکادمیا برای پوست

خواص ماکادمیا برای پوست

جلوگیری از پیری زود رس

ماکادمیا سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که اثر استرس اکسیداتیو را روی پوست خنثی می کنند و مانع از پیری زود رس پوست می گردند. علاوه بر این ماکادمیا سرشار از ترکیبات تغذیه کننده می باشد که به تقویت پوست کمک کرده و باعث بهبود استحکام پوست می گردند. این امر از شلی و افتادگی پوست نیز جلوگیری می کند.

ترمیم کننده و التیام بخش پوست

روغن ماکادمیا حاوی پالمتیتولئیک اسید یا همان امگا ۷ می باشد. این ترکیب کاهش دهنده التهابات پوستی می باشد. از قرمزی و التهاب و سوزش پوست جلوگیری می کند و پوست را تسکین می بخشد. همچنین نقش موثری در کاهش التهابات ناشی از آفتاب سوختگی و التیام پوست دارد. علاوه بر این، به بازسازی پوست نیز کمک شایانی می نماید.

خواص ماکادمیا برای پوست

رطوبت رسانی به پوست

روغن ماکادمیا بسیار سبک می باشد و به سرعت جذب پوست می گردد. این روغن رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و باعث نرمی و لطافت پوست می گردد. همچنین مانع از خروج رطوبت پوست می شود.

لازم به ذکر است که روغن ماکادمیا باعث انسداد منافذ پوستی نمی گردد. این روغن به درمان سریع جوش و قرمزی پوست نیز کمک می نماید. همچنین در رفع خشکی لب های نیز موثر می باشد.

معرفی محصولات حاوی روغن ماکادمیا

خواص ماکادمیا برای پوست

کرم ژل ضد چروک آنژسل

این کرم باعق افزایش سنتز کلاژن و الاستین (پروتئین های ساختاری) در پوست می گردد. خطوط و چروک ایجاد شده روی پوست را محو کرده و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می نماید. این رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین کرده و دارای جذبی سریع می باشد.

کرم ژل ضد چروک آنژسل احیا کننده و ترمیم کننده پوست می باشد. از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کرده و اثر گذاری بسیار سریعی دارد. این کرم حاوی ترکیباتی چون روغن ماکادمیا، زیتون و شنبلیله می باشد. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی بوده و از قرمزی پوست نیز جلوگیری می کند.

خواص ماکادمیا برای پوست

لوسیون بدن زی مشک

این لوسیون بدن برای انوا پوست مناسب می باشد. یک آبرسان بسیار قوی بوده که رطوبت مورد نیاز پوست بدن را تامین می کند و مانع از خشکی و دهیدراته شدن پوست می گردد. این محصول نرم کننده و لطافت بخش پوست بوده و باعث شادابی و طراوت آن می گردد.

در فرمولاسیون لوسیون بدن زی مشک از عصاره آلوئه ورا، ماکادمیا و نارگیل استفاده شده است. این محصول تسکین دهنده و التیام بخش پوست بوده و از بروز حساسیت و التهابات پوستی نیز جلوگیری می کند. همچنین منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد.

خواص ماکادمیا برای پوست

کرم دور چشم بالای ۴۰ سال سینره

این کرم دور چشم استحکام بخش پوست است. از شلی و افتادگی پوست ناحیه دور چشم به خصوص پوست پلک ها جلوگیری کرده و کاهش دهنده پف اطراف چشم نیز می باشد. علاوه بر این به رفع خطوط پنجه کلاغی نیز کمک می نماید.

کرم دور چشم سینره روشن کننده پوست اطراف چشم می باشد. این محصول احیا کننده و ترمیم کننده پوست بوده و از پیری زود رس پوست دور چشم جلوگیری می کند. در فرمولاسیون این کرم دور چشم نیز از روغن ماکادمیا، هسته انگور، جوجوبا و شی باتر استفاده شده است.

خواص ماکادمیا برای پوست

مرطوب کننده پوست حساس سیبونا

مرطوب کننده سیبونا، یک رطوبت رسان بسیار تخصصی بوده که برای افراد دارای پوست های حساس فرموله شده است. این کرم رطوبت مورد نیاز پوست را به طور کامل تامین کرده و از خشکی و ایجاد احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می کنند.

در فرمولاسیون مرطوب کننده سیبونا از روغن ماکادمیا، کالاندولا و موم زنبور عسل استفاده شده است. این کرم فاقد پارابن و ترکیبات آسیب رسان بوده و باعث بروز التهاب و حساسیت های پوستی نیز نمی گردد. همچنین سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که از پیری زود رس پوست جلوگیری می کنند.

سخن پایانی ...

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم ماکادمیا سرشار از ترکیبات و خواص بی نظیری می باشد که به بهبود سلامت پوست کمک شایانی می نماید. این روغن شگفت انگیز را می توانید هم به صورت خالص استفاده نمایید و هم از محصولات حاوی روغن ماکادمیا استفاده کنید در هر صورت باعث کاهش خواص ماکادمیا برای پوست نمی گردد و همچنان تاثیر مثبت آن پابرجا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *