مراقبت از پوست

خواص شی باتر برای پوست

خواص شی باتر برای پوست

احتمالا در ترکیبات محصولات مراقبتی زیاد به کلمه “شی باتر” یا “کره شی” برخورد کرده باشید. اما شی باتر چیست؟ خواص شی باتر برای پوست و مو چه می باشد؟ اگر شما هم چنین سوالاتی دارید؛ برای پاسخ دادن به آن ها با پوست من همراه باشید.

شی باتر چیست؟

شی باتر یا کره شی، چربی می باشد که از میوه درخت روغن قلم به دست می آید. این درخت بومی آفریقای مرکزی بوده و درختی بزرگ، محکم و استوار می باشد. که میوه هایی آجیلی می دهد.

به دلیل خواص بی نظیری که میوه این درخت دارد، بومیان آفریقا اعتقاد دارند که این درخت هدیه شیوا، الهه طبیعت می باشد.

خواص شی باتر برای پوست

خواص شی باتر برای پوست چه می باشد؟

مرطوب کنندگی

میوه درخت قلم یا شی باتر یک رطوبت رسان فوق العاده است. این ماده به راحتی به پوست نفوذ می کند و رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کند. همچنین نرم کننده ای فوق العاده بوده که زبری پوست را برطرف می کند. علاوه بر این برای درمان ترک پا و ترک لب نیز مناسب می باشد. یک ویژگی فوق العاده این محصول، جلوگیری از خروج رطوبت پوست می باشد.

ضد التهاب

تحقیقات نشان داده است که روغن میوه درخت قلم خاصیت ضد التهابی دارد. این روغن قادر است که فعالیت سلول های التهابی را کاهش دهد. به این ترتیب پوست را تسکین می بخشد و از بروز التهابات پوستی و قرمزی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این شی باتر در کاهش علائم بیماری های پوستی چون اگزما، درماتیت و پسوریازیس نیز موثر می باشد.

خواص شی باتر برای پوست

آنتی اکسیدان

بسیار در مورد خواص و اثرات آنتی اکسیدان صحبت کرده ایم. همان طور که می دانید آنتی اکسیدان اثر مخرب رادیکال های آزاد را روی پوست خنثی کرده و از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. شی باتر نیز حاوی مقادیر بسیار زیادی از دو منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان یعنی ویتامین A و ویتامین E می باشند که از پوست محافظت می کنند.

آنتی باکتریال و ضد قارچ

در سال ۲۰۱۲ طی تحقیقاتی ثابت شده که شی باتر خاصیت آنتی باکتریالی و ضد قارچی دارد. این ماده به دلیل سرعت جذب بسیار بالایی که دارد، لایه خارجی پوست را قفل کرده و از این طریق تعادل چربی و رطوبت پوست را حفظ می کند. به همین خاطر مانع از ورود باکتری های و میکرو ارگانیسم های بیماری زا به پوست گشته و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

جلوگیری از پیری پوست

شی باتر علاوه بر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد و مانع از شلی و افتادگی پوست می گردد.

از طرف دیگر نیز به دلیل دارا بودن ماده ای به نام ” تری ترپن” از تخریب فیبرهای کلاژن در پوست جلوگیری می کند و با محافظت از آن ها، مانع از ایجاد چین و چروک و پیری پوست می گردد.

معرفی محصولات حاوی شی باتر

شامپو بدن شیر و عسل هیدرودرم

این شامپو بدن ایرانی برای انواع پوست مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات صابونی استفاده نشده است و به همین خاطر اسیدیته پوست را تغییر نداده و تعادل چربی و رطوبت پوست را حفظ می کند.

شامپو بدن هیدرودرم رطوبت مورد نیاز پوست بدن را تامین می کند و از خشکی  و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. این شامپو بدن دارای قدرت پاک کنندگی مناسبی می باشد. علاوه بر این حاوی ترکیبات تغذیه کننده بوده که به تقویت و استحکام بیشتر پوست بدن کمک می نمایند. رایحه بسیار دلپذیر این شوینده نیز باعث خوشبو شدن پوست بدن می گردد.

خواص شی باتر برای پوست

لوسیون بدن جانسون

وجود ترکیبات رطوبت رسان بسیار قوی چون شی باتر در فرمولاسیون این لوسیون بدن باعث شده است که گزینه ای ایده آل برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست های خشک  و خیلی خشک بعد از استحمام باشد.

لوسیون بدن جانسون نرم کننده و لطافت بخش پوست بدن است. این محصول همچنین تسکین دهنده و التیام بخش بوده و مانع از بروز التهابات و حساسیت های پوستی می گردد. در فرمولاسیون این محصول از ترکیبات تغذیه کننده استفاده شده است که به استحکام بیشتر پوست بدن کمک شایانی می نمایند.

خواص شی باتر برای پوست

صابون کرم دار مدیلن

این صابون ایرانی دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی می باشد که برای استفاده روزانه گزینه ای ایده آل می باشد.در فرمولاسیون این پاک کننده از ۴۰ درصد کرم مرطوب کننده استفاده شده است و همین امر باعث شده است که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و مانع از خشکی آن بعد از شست و شو گردد.

صابون مدیلن نرم کننده و لطافت بخش پوست بوده و سرشار از ترکیبات تغذیه کننده است که پوست را تقویت می کنند. علاوه بر این ترکیبات آنتی اکسیدانی این محصول مانع از پیری زود رس پوست می گردند

خواص شی باتر برای پوست

کرم ترک پا کامان

این کرم ترک پا برای انواع پوست مناسب می باشد. ترک و زبری کف پا را به سرعت برطرف کرده و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان به خصوص شی باتر، باعث نرمی و لطافت پوست می گردد.

کرم ترک پا کامان محصولی مناسب برای برطرف کردن خشکی کف پا می باشد. این محصول خاصیت لایه برداری ملایمی داشته که سلول های مرده پوست را از بین برده و باعث روشن تر شدن و شفاف شدن رنگ پوست می گردد.

خواص شی باتر برای پوست

مرطوب کننده توت فرنگی و آرگان شون

این مرطوب کننده ایرانی دارای بافتی بسیار سبک بوده و به همین علت به سرعت جذب پوست می گردد. ترکیبات و عصاره های گیاهی استفاده شده در این محصول، نیاز تغذیه ای پوست را برطرف کرده و باعث بهبود استحکام پوست می گردند.

مرطوب کننده توت فرنگی شون سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این نرم کننده و لطافت بخش پوست بوده و خاصیت ارتجاعی آن را نیز بهبود می بخشد. این کرم برای انواع پوست مناسب بوده و برای دست و صورت نیز قابل استفاده می باشد.

خواص شی باتر برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *