مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص روغن بادام برای پوست و مو

خواص روغن بادام برای پوست و مو

روغن بادام شیرین یکی از غنی ترین روغن ها می باشد که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. و اغلب نام این ترکیب، در بسیاری از محصولات پوست و مو مشاهده می گرد. امروز قصد داریم خواص روغن بادام را برای پوست و مو بررسی کنیم.

درخت بادام

در ابتدا بهتر است با درخت بادام بیشتر آشنا شویم. بادام جزو درختان هسته دار یا میوه خشک است که از خانواده گل سرخیان می بادشد. ارتفاع درخت بادام بین ۴ متر تا ۱۰ متر می باشد و از سال دوم شروع به میوه دادن می کند.

خاستگاه اصلی این درخت ایران می باشد. بادام با آب و هوای مدیترانه سازگار می باشد اما نسبت به خشکی و سرمای شدید نیز مقاوم است. این درخت ارقام بسیار گوناگونی دارد که برخی میوه برخی ارقام تلخ و برخی شیرین می باشد و از ارزش غذایی بسیار بالایی نیز بر خوردار می باشد.

خواص و ارزش غذایی بادام

خواص روغن بادام برای پوست و مو

بادام در واقع جزو آجیل های درختی می باشد که هم به صورت خام و هم بو داده استفاده می گردد. این آجیل بین ایرانیان بسیار محبوب بوده اما امکان بروز حساسیت غذایی نیز داراست.

ارزش غذایی هر عدد بادام به طور متوسط به شرح ذیل می باشد.

کالری             ۴۱ کالری

کربوهیدرات      ۲۵۰ میلی گرم

چربی              ۵۹۰ میلی گرم

پروتئین           ۸۷۵ میلی گرم

فیبر               ۱۴۵ میلی گرم  

قند                ۵۰ میلی گرم

همان طور که در جدول بالا نیز مشهود می باشد بادام منبع بسیار غنی از فیبر بود و شاخص قند خون بسیار پایینی نیز دارد و برای افراد دیابتی قابل استفاده می باشد. این آجیل جزو مغز های پرچرب می باشد اما سرشار از چربی های غیر اشباع بوده که امکان ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

علاوه بر این بادام سرشار از انواع ویتامین های از جمله ویتامین E و A می باشد و علاوه بر این حاوی مواد مغذی چون کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم و … می باشد.

خواص روغن بادام برای پوست

درمان لک

بادام سرشار از ویتامین A  می باشد که یکی از اصلی ترین منابع رتینول است. به همین خاطر روغن بادام نقش موثری در رفع لک و روشن و شفاف تر شدن پوست دارد. این روغن به رفع تیرگی پوست کمک کرده و در درمان انواع لک از جمله لک های ناشی از آکنه، نور خورشید، جای زخم و … موثر می باشد.

مرطوب کننده

این روغن یک رطوبت رسان بسیار قوی بوده که پوست را به طور عمقی آبرسانی می کند. از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می نماید و همچنین مانع از خروج رطوبت پوست می گردد. روغن بادام شاداب کننده و طراوت بخش پوست بوده، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و مانع از شلی و افتادگی پوست در سنین بالاتر می گردد. همچنین روغن بادام، جزو روغن های مناسب ماساژ بدن می باشد.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

کاهش پف و تیرگی دور چشم

وجود انواع ترکیبات تغذیه کننده در کنار ترکیبات رطوبت رسان، به آبرسانی، تغذیه و بهبود گردش خون در پوست به خصوص پوست دور چشم می کند که این امر نقش موثری در رفع پف زیر چشم دارد. علاوه بر این، ترکیبات روشن کننده این روغن، به رفع تیرگی و هاله سیاه دور چشم کمک بسیار زیادی می نمایند.

خواص روغن بادام برای مو

رطوبت رسانی

همان طور که در بالا گفته شد، روغن بادام یک رطوبت رسان بسیار قوی است که علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، قادر می باشد رطوبت مورد نیاز مو را نیز تامین کند و مانع از خشکی و شکنندگی موها می گردد. این روغن حالت پذیری مو را بهبود می بخشد، مو را نرم و لطیف می کند و باعث درخشان و براق شدن موها می شود.

ترمیم موهای آسیب دیده

بادام یک تغذیه کننده بی نظیر می باشد که علاوه بر پوست، موها را تقویت و تغذیه کرده و از شکنندگی آن ها جلوگیری می کند. همچنین روغن بادام سرشار از پروتئین و اسید های آمینه بوده که نقش موثری در بهبود سلامت و بازسازی بخش های آسیب دیده فیبر مو دارند. همچنین به علت دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی، محافظ موها در برابر اثر مخرب رادیکال های آزاد می باشد. 

 

معرفی محصولات حاوی روغن بادام

خواص روغن بادام برای پوست و مو

لوسیون بدن جانسون

این لوسیون بدن برای افراد دارای پوست های خشک و خیلی خشک فرموله شده است. در ترکیبات این محصول از روغن بادام شیرین، آرگان و شی باتر استفاده شده است.

لوسیون بدن جانسون تقویت کننده و تغذیه کننده پوست بدن می باشد. این محصول یک رطوبت رسان بی رقیب بوده که پوست بدن را به طور کامل آبرسانی کرده و مانع از خشکی و دهیدراته شدن پوست می گردد.

علاوه بر این نرم کننده و لطافت بخش بوده و دارای خاصیت التیام بخشی نیز می باشد. این لوسیون بدن از التهاب و قرمزی پوست نیز جلوگیری می کند.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

کرم دست بادام و شیر فارماسی

برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. یک تغذیه کننده بسیار عالی که سرشار از روغن بادام و شی باتر بوده که پوست را تقویت و استحکام می بخشد.

کرم دست فارماسی تقویت کننده و استحکام بخش ناخن نیز می باشد. این محصول پوست را به طور موثری رطوبت رسانی کرده و مانع از خشکی آن می گردد. همچنین نرم کننده و لطافت بخش پوست دست بوده و دارای رایحه ای بسیار خوشبو می باشد.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

ماسک مو موهای خشک ردیست

همان طور که از عنوانش نیز پیداست، این ماسک مو برای افراد دارای موهای خشک و ضعیف فرموله شده است. در فرمولاسیون آن از ترکیبات ترمیم کننده استفاده شده است که بخش های آسیب دیده مو را بازسازی می کنند.

ماسک مو ردیست تغذیه کننده و تقویت کننده فوق العاده ای بوده که نیاز تغذیه ای موها را به طور کامل برطرف می کند. همچنین با رطوبت رسانی به تارهای مو از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری می نماید.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

کرم مو موهای رنگ شده قرمز فولیکا

این کرم مو تثبیت کننده و افزایش دهنده دوام رنگ مو می باشدو از تغییر رنگ و کدر شدن تارهای مو جلوگیری می کند.

کرم مو فولیکا درخشان کننده و براق کننده موها بوده و حاوی ترکیباتی چون کلاژن و پروتئین ابریشم هیدرولیز شده، روغن بادام شیرین و انار می باشد که احیا کننده و بازسازی کننده موها می باشند. همچنین این محصول رطوبت مورد نیاز مو را تامین کرده و از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *