مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

امروزه به لطف فراگیر شدن شبکه های اجتماعی بسیار در مورد خواص روغن آرگان برای پوست و مو شنیده اید، این روغن بسیار مشهور و البته شگفت انگیز، که شاید گرانقیمت ترین روغن مراقبتی نیز باشد، خواص بی نظیری هم برای پوست و هم مو دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

روغن آرگان چیست؟

در ابتدا بهتر است که بدانیم روغن آرگان چیست؟ و روش های به دست آمدن آن چگونه است؟

شاید ندانید که نام دیگر روغن آرگان طلای مایع است و این نام به علت خواص بی نظیر این روغن است. روغن آرگان از درختی به نام آرگان یا آرقان به دست می آید. این درخت بومی جنوب غربی کشور مراکش است. درخت آرگان عمری ۲۰۰ ساله دارد و بین ۸ تا ۱۰ متر نیز رشد می کند.

.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

این درخت ریشه هایی بسیار قوی دارد و به همین خاطر در شرایط سخت آب و هوایی تاب می آورد. درخت آرقان مقاومت بسیار زیادی در مقابل گرمای شدید دارد. و حتی در بیابان های کم آب و علف و خاک های فقیر از نظر مواد غذایی رشد می کند.

درخت آرقپان  در ۳۰ سالگی میوه می دهد، و یک سال نیز طول می کشد تا میوه های آن بالغ شوند. روغن آرگان از بذر این میوه ها به دست می آید و به همین دلیل است که این روغن کم یاب، بسیار گران بهاست.

چرا روغن آرگان مفید است؟

این روغن دارای خواص بی نظیری برای مو و پوست است. ترکیبات طبیعی موجود در این روغن تقویت کننده و تغذیه کننده موها و پوست می باشد. این روغن بی نظیر سرشار از اسید های چرب مورد نیاز پوست است.

همچنین حاوی مقادیر بسیار بالایی ترکیبات آنتی اکسیدانی، امگا ۳ و امگا ۶ می باشد. علاوه بر این وجود ویتامین هایی چون A، E و C و اسید اولئیک و لینولئیک اسید باعث شده است که این محصول تاثیرات شگفت آوری روی پوست و مو داشته باشد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

خواص روغن آرگان برای پوست

رطوبت رسانی به پوست

این روغن آبرسان بی نظیری برای پوست می باشد. رطوبت مورد نیاز پوست را به طور کامل تامین می کند و آبرسانی عمقی آن باعث می گردد که پوست همواره مرطوب و هیدراته بماند.

اگر جزو افرادی هستید که پوست به شدت خشکی دارید توصیه می شود که به طور مرتب از این روغن برای رطوبت رسانی و نرمی پوست خود استفاده نمایید. 

جلوگیری از پیری زود رس پوست

همان طور که قبلا نیز گفتیم این روغن سرشار از اسید های چرب ضروری و مورد نیاز پوست است. که پوست را تقویت می کنند و به افزایش استحکام آن کمک بسیار زیادی می نماید.

همچنین وجود ویتامین های A و C در روغن آرگان، سنتز دو پروتئین اساسی کلاژن و الاستین را در پوست افزایش می دهد و مانع از ایجاد چین و چروک های پوستی می گردد. علاوه بر این، روغن آرگان منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که از پیری زود رس پوست جلوگیری می کنند.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

ترمیم کننده و کاهش دهنده حساسیت های پوستی

این روغن حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده که نقش موثری در کاهش حساسیت های پوستی دارند. علاوه بر این به کاهش قرمزی پوست و آفتاب سوختگی نیز کمک بسیار زیاد می نماید.

روغن آرگان خواص ترمیم کنندگی بی نظیری دارد. از آن می توانید جهت تسریع روند درمان زخم و التیام پوست بعد از آسیب دیدن نیز استفاده نمایید.

روشن کننده و شفاف کننده رنگ پوست

وجود ویتامین سی در این روغن بی نظیر، به کاهش ترشح ملانین در پوست کمک بسیار زیادی می کند. این امر نقش موثری در روشن شدن رنگ پوست و شفاف شدن آن دارد.

خواص روغن آرگان برای مو

جلوگیری از ریزش مو

این روغن بی نظیر همان طور که تقویت کننده پوست می باشد، به تغذیه بهتر مو ها و افزایش استقامت فولیکول مو نیز کمک می کند.

برای این منظور باید ۳ تا ۴ ساعت قبل از استحمام مقداری روغن آرگان را گرم کرده و روی پوست کف سر و موها ریخته و با نوک انگشتان خود موها و پوست کف سر را به آرامی ماساژ دهید.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

رطوبت رسانی به موها

ترکیبات رطوبت رسان فوق العاده روغن آرگان، موها را به طور کامل هیدراته می کنند و باعث درخشان شدن موها می گردند. این روغن علاوه بر رطوبت رسانی عمیق به موها، مانع از خروج رطوبت می گردد.

روغن آرگان پوست کف سر را نیز آبرسانی می کند و از پوسته ریزی آن جلوگیری می کند. این روغن نرم کننده و لطافت بخش موها می باشد.

تقویت کننده موهای نازک و جلوگیری از ایجاد مو خوره

روغن آرگان بهترین و موثر ترین درمان برای مو خوره می باشد. این روغن موهای نازک و ضعیف به خصوص در بخش انتهایی مو را تغذیه و تقویت می کند.

همچنین محافظ موها در برابر آسیب های ناشی از وسایل حرارتی مو بوده و این امر نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به مو خوره دارد.

درمان شوره سر

این روغن شگفت انگیز حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی نیز می باشد که پوست کف سر و موها را به طور کامل ضد عفونی می کند و از رشد و نمو قارچ ها و میکروارگانیسم های بیماری زا به ویژه قارچ عامل شوره جلوگیری می کند. علاوه بر این با رطوبت رسانی به پوست سر مانع از پوسته ریزی آن می گردد.

معرفی بهترین روغن آرگان ایرانی و خارجی

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان پنتن

یک نرم کننده فوق العاده برای انواع مو می باشد. این روغن جزو  برترین روغن آرگان های موجود در بازار ایران می باشد. موها را درخشان و براق می کند و با رطوبت رسانی بی نظیری که دارد، باعث می شود که موها همواره هیدراته بمانند.

روغن آرگان پنتن حالت پذیری موها را بهبود می باشد و از ایجاد موخوره نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این جذب بسیار بالایی دارد و باعث ایجاد  احساس سنگینی روی موها نمی گردد.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان بل جاردین

محصولی که می توانید هم برای پوست و هم برای موهای خود استفاده نمایید. این روغن مرطوب کننده و ترمیم کننده قوی پوست و مو می باشد.

روغن آرگان بل جاردین حجم دهنده و پرپشت کننده موها است و نقش موثری در افزایش رشد موها  دارد. علاوه بر این نرم کننده و لطافت بخش پوست و موها نیز می باشد. و یکی از بهترین درمان ها برای موخوره است.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان کامان

ترکیبی از دو روغن آرگان و نارگیل است که در دو حجم متفاوت بسته بندی می شود. این روغن تقویت کننده ای بی نظیر برای موها می باشد و از وزی و زبری موها جلوگیری می کند.

روغن آرگان کامان درخشان کننده و براق کننده تارهای مو است. این محصول سرشار از آنتی اکسیدان بوده از موها در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. همچنین مانع از ریزش مو و ایجاد موخوره می گردد.

و سخن پایانی…

مو و پوست شما هر چقدر که سالم باشد باز هم نیاز به مراقبت دارد، زیرا این سلامت و زیبایی در سایه مراقبت، ماندگار می ماند. و برای این مراقبت نیز لازم است از محصولات مناسب و با کیفیتی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *