آموزشی, مراقبت از پوست

خواص بابونه برای پوست

خواص بابونه برای پوست

بی شک بسیار در مورد خواص دارویی گیاه بابونه شنیده اید و یا عرق آن برای درمان برخی مشکلات جسمی خود استفاده کرده اید، اما خوب است بدانید که خواص بابونه برای پوست شما را شگفت زده خواهد کرد، در ادامه و برای آشنایی بیشتر و بهتر با این خواص با پوست من همراه باشید.

بابونه گیاهی یک ساله است که گل هایی زرد رنگ و سفید رنگ دارد. ارتفاع این گیاه بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر است و به شکل بوته های کم پشت و کوتاه می روید.  برگ های بابونه دراز و باریک است. بابونه بومی مدیترانه می باشد و حتما آن را در کنار جاده ها، مراتع و یا مزارع کشاورزی دیده اید!

گل این گیاه معطر بوده و رایحه ای بسیار خوشبو و مشابه بوی سیب دارد. از این گیاه دارویی هم به صورت دم کردنی و هم عصاره و روغن آن استفاده می گردد.

خواص بابونه برای پوست چیست؟

جوش و آکنه را کنترل می کند.

این گیاه دارویی نقش موثری در رفع و کنترل جوش و آکنه های پوستی دارد. بابونه به علت دارا بودن ترکیباتی چون آلفا بیزابولول که یک ضد التهاب بسیار قوی است از قرمزی و بروز التهابات پوستی جلوگیری می کند.

همچنین وچودی ترکیباتی چون فلانوئید ها و کامازولن ها، به علت دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی پوست را ضد عفونی می کنند و از رشد و نمو باکتری عامل جوش روی پوست صورت جلوگیری می کنند.

خواص بابونه برای پوست

روشن کننده رنگ پوست است

بی شک وجود لک روی پوست و تیرگی و کدر بودن رنگ پوست برای بسیاری از افراد آزار دهنده می باشد و همه ساله هزینه های گزافی را برای رفع این لک ها می پردازند.

یک راه ساده تر برای درمان لک ها استفاده از محصولات و ماسک های حاوی بابونه می باشد. بابونه به علت دارا بودن فلانوئید، باعث کاهش چشمگیر فعالیت ملانین (رنگدانه پوستی) در پوست می گردد. این امر علاوه بر این که به رفع کدری پوست کمک کرده و پوست را روشن تر می سازد، نقش موثری نیز در فع لک های پوستی و جلوگیری از ایجاد لک های جدید دارد.

بابونه به جوانسازی پوست کمک می کند.

یکی از اصلی ترین عوامل پیری پوست، رادیکال های آزاد می باشند. این ترکیبات، باعث تخریب لایه کلاژنی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست می گردد و اصلی ترین راه جلوگیری از آن ها استفاده از ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان است.

بابونه یکی اصلی ترین منابع آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول و فلانوئید می باشد. این دو گروه آنتی اکسیدان، اثر اردیکال های آزاد را روی پوست خنثی می کنند و از پوست در برابر پیری زود رس محافظت می کنند.

معرفی محصولات حاوی بابونه

ماسک سفت کننده صورت آردن اکسپرتیج

این ماسک برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. در فرمولاسیون این محصول از ترکیباتی چون عصاره بابونه، هیالورونیک اسید و عصاره آلوئه ورا استفاده شده است.

ماسک آردن سفت کننده و استحکام بخش پوست می باشد. این ماسک سنتز پروتئین های ساختاری را در پوست افزایش می دهد و به کاهش خطوط و چروک های پوست کمک بسیار زیادی می نماید

 علاوه بر این حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که از پوست در مقابل اثر مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ماسک همچنین روشن کننده بوده و در رفع لکه های تیره، نقشی موثر دارد. 

خواص بابونه برای پوست

کرم ضد لک اسکین وان مدل ملا کرم

فرمولاسیون غیر کومدون زا این کرم باعث شده است که برای انواع پوست قابل استفاده باشد. در فرمولاسیون این ضد لک ایرانی نیز از ترکیباتی چون عصاره بابونه، رتینول، آربوتین و ویتامین سی استفاده شده است.

ترکیبات روشن کننده قوی ضد لک اسکین وان، سنتز ملانین را در پوست کاهش داده و به رفع لکه های تیره روی پوست کمک بسیار زیادی می نماید. این کرم روشن کننده بوده و به یکنواخت شدن رنگ پوست نیز کمک می نماید. علاوه بر این به رفع سلول های مرده روی پوست نیز کمک می نماید.

خواص بابونه برای پوست

کرم آبرسان پوست چرب تگودر

این کرم آبرسان برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط تولید می گردد. از جمله ترکیبات موثر استفاده شده در این کرم به عصاره بابونه، روغن درخت چای و سدیم هیالورونات می توان اشاره داشت.

آبرسان تگودر رطوبت مورد نیاز پوست را به طور کامل تامین می کند و از خشکی و کم آبی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و به حفظ تعادل چربی و رطوبت پوست کمک بسیار زیادی می نماید. این کرم فاقد پارابن، سیلیکون، فتالات و ترکیبات مضر می باشد و باعث بروز التهابات پوستی نمی گردد.

خواص بابونه برای پوست

کرم ترمیم کننده مای مدل اگزوفارما

این محصول ترمیم کننده و تسکین دهنده پوست می باشد. خاصیت ضد التهابی داشته و علاوه بر جلوگیری از قرمزی پوست، به رفع آن نیز کمک می نماید.

در فرمولاسیون ترمیم کننده مای از ترکیباتی چون عصاره بابونه و عصاره گل همیشه بهار استفاده شده است که به تسکین پوست کمک بسیار زیادی می نمایند. این کرم پوست را رطوبت رسانی می کند و مانع از خشکی و دهیدراته شدن آن می گردد. همچنین در فرمولاسیون آن از ترکیبات تحریک کننده و آسیب رسانی چون الکل و پارابن استفاده نشده و برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.

خواص بابونه برای پوست

سخن پایانی

بابونه گیاهی با خواص بی شمار می باشد که علاوه بر خواص گفته شده برای پوست، برای مو و بدن و رفع برخی مشکلات جسمانی نیز مفید می باشد. این گیاه را می توانید به صورت بخور، دم کردنی، عصاره و روغن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *