آموزشی

خواص آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا  یا Aloeo barbaden گیاه خانگی رایجی است که به دلیل خواص درمانی بی شماری که برای پوست دارد، بسیار شناخته شده است. گیاهی شبیه به کاکتوس که در مناطق بیایانی در سراسر جهان رشد می کند و به راحتی می توانید آن را در یک گلدان پرورش دهید.

این گیاه همیشه سبز و چند ساله برگ های ژلی تولید می کند که سرشار از ویتامین های E، C، A و B می باشد. و خواص بی شماری برای پوست دارد.

آلوئه ورا گونه های بسیار زیادی دارد و تا حال حاضر بیش از ۵۰۰ گونه از این گیاه منحصر به فرد شناسایی شده است.

خواص آلوئه ورا برای پوست

آبرسان و مرطوب کننده

ژل آلوئه ورا یک آبرسان بسیار قوی است که می تواند برای پوست های خشک و دهیدراته معجزه کند. این ژل که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی نیز شناخته می شود، جادوگر پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می گردد.

ژل این گیاه بافتی بسیار سبک دارد و برای پوست هایی که چرب و یا مستعد جوش نیز می باشند یک رطوبت رسان عالی است.


پوست تحریک شده را تسکین می بخشد.

آلوئه ورا خواص کنندگی بی نظیری دارد که به تسکین پوست های ملتهب ناشی از آفتاب سوختگی، بثورات، عفونت، قرمزی و خارش کمک می کند.

این گیاه برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است. همچپنین دارای خواص آنتی باکتریالی است که از ایجاد جوش و آکنه نیز جلوگیری می نماید.

خواص آلوئه ورا برای پوست

به کاهش علائم پیری کمک می کند.

هرچه سن افزایش پیدا کند پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. و خطوط پنجه کلاغی، اخم، لبخند و افتادگی گردن خود را نمایان می سازند. ژل آلوئه ورا به پوست کمک می کند که خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند. و به ترمیم سلول های پوست کمک می نماید.


لک های پوستی و جوش ها را محو می کند.

این گیاه به لطف خواص آنتی باکتریالی خود از تجمع باکتری عامل آکنه روی پوست جلوگیری می کند و به این ترتیب مانع از ایجاد جوش می گردد. علاوه بر این جوش های پوست را نیز محو می کند و نقش موثری نیز در رفع اسکار و لک جای جوش دارد.

خواص آلوئه ورا برای پوست

 حلقه های تیره دور چشم را از بین می برد.

حلقه های تیره اطراف چشم جزو ناخوشایند ترین مشکلات پوستی می باشند که آلوئه ورا آنها را از روی پوست شما محو می کند. علاوه بر این، این گیاه شگفت انگیز خاصیت خنک کنندگی دارد که پف زیر چشم را نیز از بین می برد.

درمان سریع آفتاب سوختگی

یک راه حل عالی برای پوست های آفتاب سوخته استفاده از ژل آلوئه ورا تازه روی ناحیه آسیب دیده است.

ویتامین ها و مواد مغذی مختلف همراه با خاصیت التیام بخشی فوق العاده این گیاه، باعث شده که تسکین دهنده پوست ها آفتاب سوخته باشد و در کمترین زمان ممکن آن را درمان کند.

علائم اگزما و پسوریازیس را کاهش می دهد.  

خارش و خشکی بیش از اندازه پوست یکی از علائم پوست های مبتلا به اگزما می باشد و آلوئه ورا با خواص رطوبت رسانی بی نظیر خود این علائم را کاهش داده و پوست را تسکین می بخشد. علاوه بر این آلوئه ورا به تسکین التهابات ناشی از پسوریازیس نیز کمک می نماید.


سلول های مرده پوست را از بین می برد.

مقدار کمی از ژل آلوئه ور ابا اسکراب مخلوط کنید و سپس روی پوست خود قرار داده و ماساژ دهید تا معجزه آلوئه ورا مشاهده کنید.

این گیاه دارای خواص پاک کنندگی است که به رفع آلودگی های پوست کمک می کند. این ژل در کنار اسکراب سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند بدون این که باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست گردد و یا آن را خشک کند.

روش های استفاده از آلوئه ور برای صورت


۱ – از محصولات حاوی عصاره آلوئه ورا استفاده کنید.

یکی از ساده ترین روش ها برای استفاده از آلوئه ورا، محصولات حاوی ژل آلوئه ورا، شوینده های حاوی آلوئه و را و … می باشند.

برای مثال ژل آبرسان آلوئه ورا کامان و ژل آبرسان آلوئه ورا سینره دو محصول بی نظیر می باشند که با بهره گیری از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا، پوست را آبرسانی می کنند، آن را تسکین می بخشند. PH پوست را در محدوده نرمال نگه می دارند و درخشان کننده پوست می باشند.


۲ – از ژل آلوئه ورا به صورت تازه روی پوست خود استفاده کنید.

یک تکه از برگ آلوئه ورا را برش دهید و باز کنید، سپس ژل را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید مدت زمان طولانی روی پوست شما بماند و سپس پوست خود را بشوئید.


۳– ماسک آلوئه ورا برای پوست های چرب

این ماسک به رفع چربی های اضافی پوست کمک می نماید و علاوه بر این ترشح چربی را نیز در پوست کنترل می نماید و باعث جلوگیری از ایجاد جوش می گردد.

مقداری از ژل آلوئه ورا را در یک کاسه بریزید و ۱۰ تا ۱۲ قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط نمایید.

این ترکیب را روی صورت خود قرار داده و اجازه حداکثر یک شب روی پوست بماند. سپس پوست خود را بشوئید. از این ماسک می توانید دو بار در طول هفته استفاده نمایید.

خواص آلوئه ورا برای پوست


۴- ماسک آلوئه ورا برای پوست های خشک

این ماسک پوست های خشک و کدر را به پوستی هیدراته و درخشان تبدیل می کند. و باعث نرم و لطیف شدن پوست می گردد.

یک عدد خیار را با هم مخلوط کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل و ژل آلوئه ورا ترکیب کنید.

این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.


۵-  ماسک آلوئه ورا برای پوست های نرمال

این ماسک خاصیت روشن کنندگی و رطوبت رسانی دارد. تسکین دهنده پوست است و از ایجاد جوش و آکنه نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این خاصیت ارتجاعی پوست را نیز بهبود می بخشد.

یک موز را در یک کاسه له کنید و دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

سپس آن را روی پوست خود قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. بعد پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *