مراقبت از پوست

 بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

جوش صورت جزو مشکلات بسیار شایعی می باشد که بین آقایان و خانم ها مشترک می باشد. عوامل بسیار زیادی در ایجاد جوش نقش دارند و محصولات متفاوتی نیز برای درمان جوش تولید می گردد. تونر ها جزو محصولات پر فروشی می باشند که به کاهش جوش و درمان آن کمک می کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ تونر ضد جوش قوی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چه ترکیباتی ضد جوش هستند؟

برای این که انتخابی خوب و تاثیر گذار داشته باشید، لازم است با ترکیبات بیشتر آشنا شویم. در ابتدا برخی از مهم ترین ترکیبات ضد جوش را معرفی می کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی هنگام خرید داشته باشید.

بنزوئیل پروکساید: این ماده خاصیت لایه برداری داشته و سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند. و از انسداد منافذ پوستی در اثر تجمع سلول های مرده جلوگیری می کند. در ابتدای استفاده از بنزوئیل پروکساید ممکن است شاهد خشکی و پوسته ریزی پوست باشید، اما بعد از مدتی دیگر خبری از جوش و آکنه نخواهد بود.

رتینوئید: از مشتقات ویتامین A می باشد. این ماده نیز لایه بردار بوده و سلول های مرده را از روی پوست از بین می برد. این امر هم از انسداد منافذ پوستی جلوگیری می کند و هم باعث روشن تر شدن رنگ پوست می گردد. این ترکیبت همچنین نقش موثری در تسریع روند بازسازی سلولی در پوست دارد.

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

آزلائیک اسید: این اسید، آنتی باکتریال می باشد و پوست را ضد عفونی می کند. از  رشد و نمو باکتری عامل جوش روی پوست جلوگیری می کند و به رفع انواع جوش های سر سیاه و سر سفید از روی پوست کمک می نماید. علاوه بر این سلول های مرده را نیز از روی سطح پوست حذف می کند.

سالیسیلیک اسید: یکی از معروف ترین و شناخته ترین ترکیبات ضد جوش که جزو بتا هیدروکسی اسید های می باشد. این ماده خاصیت لایه برداری بسیار قوی داشته و سلول های مرده را از روی سطح پوست حذف می کند.  همچنین ضد التهاب بوده و مانع از بروز آکنه های التهابی می گردد.

روغن درخت چای: کنترل کننده ترشح چربی در پوست می باشد و از انسداد منافذ پوست در اثر چربی جلوگیری می کند. این ماده باعث خشک شدن انواع جوش روی پوست می گردد. همچنین ضد التهاب بوده و مانع از ایجاد آکنه های التهابی می گردد.

۵ تونر ضد جوش قوی

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

تونر پوست چرب ژیناژن

این تونر حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی می باشد که پوست را به طور کامل ضد عفونی می کند و مانع از رشد و نمو میکرو ارگانیسم های بیماری زا به ویژه باکتری عامل جوش می گردد.

تونر ژیناژن برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط فرموله شده است. این تونر تنظیم کننده اسیدیته پوست بعد از شست و شو بوده و التیام بخش و تسکین دهنده پوست می باشد.

در فرمولاسیون این تونر ایرانی از اسانس، الکل و پارابن استفاده نشده است و باعث بروز التهاب و قرمزی پوست نمی گردد. همچنین حاوی ترکیباتی چون عصاره گل رز، عسل و آلوئه ورا بوده که تقویت کننده، تغذیه کننده و تسکین دهنده پوست می باشند.

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

تونر تنظیم کننده چربی پوست اکنس ۱ ساین اسکین

تونر اکنس جزو تونرهای تخصصی درمان جوش می باشد. این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و از چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند.

علاوه بر این خاصیت آنتی باکتریالی قوی داشته که از رشد و نمو باکتری عامل جوش جلوگیری می کند. تونر ساین اسکین از انسداد منافذ پوست جلوگیری می کند و به کوچک شده اندازه منافذ نیز کمک می کند. این محصول حاوی عصاره خیار، انار و آلوئه ورا بوده و تسکین دهنده و التیام بخش پوست می باشد.

تونر مای مدل سبوفارما

در فرمولاسوین این تونر از ترکیبات لایه بردار استفاده شده است که سلول های مرده را از روی پوست حذف کرده و مانع از مسدود شدن منافذ در اثر تجمع سلول های مرده می گردد. علاوه بر این به روشن شدن و شفاف شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

تونر مای برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط فرموله شده است. این تونر آنتی باکتریال بوده و پوست را ضد عفونی می کنند. همچنین حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که به حفظ تعادل چربی و رطوبت پوست کمک بسیار زیادی می کنند.

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

تونر الارو مدل فرش بالانسینگ

وجود ترکیبات ضد آکنه در فرمولاسیون این تونر، در درجه اول به حذف سلول های مرده از روی پوست کمک کرده و مانع از مسدود شدن منافذ پوستی می گردد.

همچنین این تونر ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و مانع از چرب شدن بیش از اندازه پوست می گردد. تونر الارو اسدیتیه پوست را متعادل کرده و در حالت نرمال نگه می دارد. این محصول رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین کرده و مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می گردد.

بررسی ۵ تونر ضد جوش قوی

تونر درمالوگ

این تونر PH پوست را در حالت تعادل نگه می دارد. همچنین حاوی ترکیبات آنتی باکتریال بوده که پوست را ضد عفونی کرده و مانع از رشد باکتری عامل جوش روی پوست می گردد.

در فرمولاسیون تونر درمالوگ از ترکیبات لایه بردار استفاده شده است که سلول های مرده را از روی پوست حذف کرده و از انسداد منافذ پوست جلوگیری می کند.

این تونر نقش موثری در پاکسازی منافذ مسدود پوست و کوچک شدن انداره منافذ باز پوستی نیز دارد. علاوه بر این حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *