آموزشی, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید!

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

شاید بسیار در مورد خواص بی نظیر گیاه رزماری شنیده باشید. این گیاه سال هاست برای آشپزی و تولید دارو استفاده می گردد و البته خواص و ویژگی های بسیار زیادی نیز برای پوست و مو دارد. در این مقاله پوست من قضد دارد شما را با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا کند. پس با ما همراه باشید.

گیاه رزماری را بیشتر بشناسید

رزماری گیاهی بدون خزان می باشد که از خانواده نعناعیان است. نام دیگر این گیاه چند ساله، اکلیل کوهی می باشد. این گیاه به فرم بوته ای رشد می کند و به همین خاطر اغلب از آن به عنوان پرچین استفاده می کنند و البته از رزماری در طراحی فضای سبز شهری نیز استفاده می گردد و به همین خاطر در اغلب پارک ها می توانید بوته های رزماری را ببینید.

.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید - گیاه

این گیاه گل های به رنگ آبی مایل به بنفش دارد. اما این برگ های رزماری است که به علت خواص و رایحه ی بی نظیری که دارد، استفاده می شود. برگ های این گیاهی طعمی گرم، تلخ و گس دارند و به عنوان ادویه در انواع خورشت ها، کباب و سوپ استفاده می گردد.

رزماری چه خواصی دارد؟

رزماری از دیرباز علاوه بر این که به عنوان ادویه استفاده می گشت، مصارف دارویی نیز داشت. این گیاه در قدیم الایام برای تقویت حافظه استفاده می شده است. همچنین به علت دارا بودن خاصیت روان کنندگی، دارویی موثر برای درمان یبوست و نفخ بود.

اما این گیاه شگفت انگیز، منبع بسیار غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

از رزماری برای بهبود هضم و درمان سوء تغذیه استفاده می گردد. بر اساس تحقیقات عطر گیاه رزماری در بهبود تمرکز، سرعت و دقت افراد موثر می باشد. علاوه بر این تقویت کننده حافظه نیز می باشد.

این گیاه حاوی اسید کارنوزیک بوده که نقش موثری در مقابله با رادیکال های آزاد مغز دارد. همچنین رزماری آنتی باکتریال است و برای درمان عفونت های دهانی و رفع بوی بد دهان موثر است.

عصاره رزماری در تسکین درد معده موثر می باشد. این گیاه ادرار آور می باشد و بدن را سم زدایی می کند. همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بوده و از ابتلا به نقرس و روماتیسم نیز جلوگیری می کند.

تاثیر رزماری روی پوست

همان طور که قبلا نیز گفتیم رزماری سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلف می باشد. این ترکیبات اثر مخرب رادیکال های آزاد را روی پوست خنثی می کنند و از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. این گیاه نقشی موثر در رفع خطوط و چروک های ظریف صورت دارد.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

معجزه رزماری برای مو

این گیاه شگفت انگیز التیام بخش بوده و عصب های آسیب دیده پوست کف سر را ترمیم و بازسازی می کند. این امر نقش موثری در تحریک موها به رشد مجدد دارد. علاوه بر این رزماری سرشار از ترکیبات تغذیه کننده مورد نیاز موها بوده که به تقویت فولیکول مو کمک بسیار زیادی می نمایند.

رزماری ریزش مو را درمان و قطع می کند. این گیاه گردش خون را در پوست کف سر افزایش داده و نقش موثری در بهبود اکسیژن رسانی و تغذیه موها و پوست کف سر دارد. و پرپشت کننده موها، ابروها و مژه ها می باشد.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

رزماری به رفع شوره سر کمک می کند. این گیاه آنتی باکتریال بوده و خاصیت ضد قارچی دارد. پوست کف سر را ضد عفونی می کند و مانع از رشد و نمو قارچ عامل شوره می گردد. علاوه بر این خاصیت ضد التهابی دارد و خارش پوست کف سر را نیز متوقف می کند. همچنین پوسته ریزی پوست کف سر را نیز از بین می برد.

معرفی محصولات حاوی رزماری

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

شامپو متعادل کننده رزماری هگور

این شامپو علاوه بر این که دارای قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی می باشد. یک تقویت کننده و تغذیه کننده بی نظیر برای موها می باشد که از ریزش مو جلوگیری می کند.

شامپو رزماری هگور پرپشت کننده تارهای مو می باشد. این شامپو روند خاکستری شدن موها را کند کرده و به بهود حالت پذیری و شانه پذیری موها کمک می نماید. علاوه بر این حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که موها را نرم، لطیف و شاداب می کنند.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

تونیک ضد ریزش مینوتا سریتا

این محلول برای درمان ریزش انواع مو مناسب می باشد و هم بانوان و هم آقایان می توانند از آن استفاده نماین. این محصول غنی از ترکیبات پتیدی و پنی فنولی بوده که در احیا موها موثر می باشند.

تونیک مینوتا سریتا تسکین دهنده پوست کف سر می باشد. این محصول انواع ریزش مو ناشی از بارداری، ژنیتکی، هورمونی و … را درمان می کند. گردش خون را در پوست کف سر بهبود می بخشد و با تحریک موها به رشد مجدد، باعث پرپشت شدن تارهای مو می گردد.

با خواص رزماری برای پوست و مو آشنا شوید

روغن ترمیم کننده پوست بایو اویل

عصاره ها و روغن های استفاده شده در این محصول باعث شده است که ترمیم کننده ای بی نظیر برای پوست باشد و همچنین به تغذیه و تقویت پوست نیز کمک نماید.

روغن بایو اویل از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند و به کاهش چروک های پوست کمک می کند. این روغن همچنین نقش موثری در رفع ترک های پوستی داشته و تسریه کننده روند بهبود جای زخم های قدیمی و جدید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *