مراقبت از پوست

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

ممکن است بارها پیش آمده است که درست روز قبل از مهمانی یا مراسمی مهم، روی پوست خود جوش مشاهده کرده باشید. و به دنبال راه حلی برای درمان سریع جوش باشید. در این مواقع محصولات ضد جوش فوری، بهترین راه حل می باشند. امروز قصد داریم شما را با ۵ ضد جوش اورژانسی که قوی می باشند آشنا سازیم، با مجله پوست من همراه باشید.

پیشگیری از جوش

قبل از درمان جوش بهتر است با جوش و دلایل ایجاد آن بیشتر آشنا شویم و راه پیشگیری از ایجاد آن را نیز بیاموزیم. زیرا همان طور که بارها و بارها شنیده اید، پیشگیری بهتر از درمان است.

آکنه‌ها معمولاً به دلیل افزایش تولید چربی در پوست، انسداد منافذ پوستی (به خصوص در پوست های چرب)، رشد باکتری ‌ها و التهابات موجود در پوست ایجاد می‌شوند. تولید بیش از حد چربی توسط غده ‌های تولید کننده سبوم، باعث چربی زیاد و ایجاد چسبندگی روی سطح پوست می‌شود که در نهایت منافذ پوست را مسدود می‌کند. وقتی منافذ پوست مسدود شوند، باکتری‌ های موجود در پوست (معمولاً استافیلوکوکوس) می‌ توانند در این منافذ رشد کنند و التهابات را ایجاد کنند، که نهایتاً به شکل جوش و آکنه مشاهده می‌ شوند.

عوامل متعددی می‌توانند باعث ایجاد جوش و آکنه شوند، تغییرات هورمونی (مانند دوران نوجوانی، دوران بارداری یا استفاده از داروهایی که هورمون‌ ها را تحریک می‌ کنند)، استفاده از محصولات پوستی ناسازگار، تماس پوست با مواد شیمیایی تحریک‌کننده، استرس، عوامل ژنتیکی، و تغییرات در رژیم غذایی از جمله این عوامل می باشند.

با این وجود، مراقبت مداوم از پوست، استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست، تغذیه مناسب، کاهش استرس، و مشاوره با یک پزشک متخصص پوست می‌تواند کمک کند تا جلوی ایجاد و تشدید جوش و آکنه گرفته شود.

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

درمان سریع جوش در خانه

روش های متعددی برای درمان جوش در خانه وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

استفاده از چای سبز

همان طور که می دانید چای سبز خاصیت آنتی باکتریالی بسیار قوی دارد و می توانید با استفاده از عصاره چای سبز جوش ها را کنترل کنید. بعد از عصاره گیری از چای، با استفاده از پنبه، عصاره را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم پوست خود را آبکشی نمایید.

استفاده از عسل

عسل علاوه بر این که ترمیم کننده ای فوق العاده است. دارای خاصیت آنتی باکتریالی بسیار قوی نیز می باشد که پوست را ضد عفونی می کند و مانع از رشد و نمو باکتری های عامل جوش می گردد. عسل پوست را تغذیه می کند و به کاهش قرمزی و التهابات پوست نیز کمک می کند. برای استفاده از عسل می توانید مقداری از آن را با دست تمیز روی نقاطی که جوش دارید قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند و سپس پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید.

کمپرس گرم

گرما بهترین راهکار برای افزایش گردش خون در پوست می باشد. با افزایش گردش خون در پوست آنتی بادی بیشتری تولید می گردد و عفونت را سریع تر درمان می کند. می توانید از یک کیسه کوچک آب گرم استفاده کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه کمپرس گرم را روی پوست به خصوص در نقاطی که جوش دارید قرار داده، تا جوش از بین برود.

استفاده از محصولات ضد جوش

راه دیگری که می توانید برای درمان جوش استفاده از محصولات تخصصی ضد جوش و آکنه می باشد که به درمان سریع جوش کمک بسیار زیادی می کنند. این محصولات عموما حاوی ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای و … می باشند که به درمان سریع جوش کمک بسیار زیادی می نمایند.

 

معرفی بهترین ضد جوش اورژانسی

کرم ضد جوش ژیناژن

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

این ضد جوش حاوی ترکیبات ضد جوش قوی چون سالیسیلیک اسید و اسید آزلائیک است که خاصیت لایه برداری بسیار قوی دارند و سلول های مرده را از روی پوست حذف می کنند و مانع از انسداد منافذ پوست می شوند.

علاوه بر این کرم ضد جوش ژیناژن ترشح چربی را نیز در پوست کنترل می کند و از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند. این محصول به رفع سریع انواع جوش و آکنه از روی پوست کمک می کند و به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند.

 

سرم ضد جوش سالیسیلیک اسید درمالاین

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

مهم ترین ترکیب استفاده شده در این سرم ضد جوش قوی، سالیسیلیک اسید است که غلظت بسیار خوبی دارد. سالیسیلیک اسید سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند و مانع از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می گردد. از طرف دیگر به روشن تر شدن پوست نیز کمک می کند.

سرم ضد جوش درمالاین یکی از بهترین ضد جوش اورژانسی می باشد. این سرم حاوی ترکیبات رطوبت رسان نیز می باشد که از خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین علاوه بر جلوگیری از ایجاد جوش، به درمان سریع جوش و آکنه نیز کمک می نماید.

 

ژل ضد جوش ویتالایر مدل اکتی ویت

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

یک ضد جوش تخصصی و فوری که به سرعت به رفع جوش های موجود روی پوست کمک می کند. این ژل نیز لایه بردار بوده و به روشن تر شدن رنگ پوست نیز کمک می کند. علاوه بر این ترشح چربی را نیز در پوست کنترل کرده و مات کننده پوست های چرب می باشد.

ژل ضد جوش ویتالایر خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد که از قرمزی پوست جلوگیری می کند و ترمیم کننده و التیام بخش پوست نیز ممی باشد. این محصول برای افرادی که پوست چرب یا جوش دار دارند بهترین انتخاب است.

 

سرم ضد جوش راکوتن

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

این سرم ضد جوش حاوی ترکیبات ضد جوش بسیار قوی چون سالیسیلیک اسید، نیاسینامید و آزلائیک اسید است و همین امر باعث شده است در دسته ضد جوش فوری قرار بگیرد. خاصیت لایه برداری این محصول از انسداد منافذ پوست در اثر تجمع سلول های مرده جلوگیری می کند.

از طرف دیگر سرم ضد جوش راکوتن حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی بوده که از رشد و نمو باکتری عامل جوش روی پوست جلوگیری می کند. این محصول همچنین ضد التهاب و قرمزی بوده و نقش موثری در کوچک شدن اندازه منافذ باز پوست و بهبود بافت پوست دارد.

 

ژل کرم ضد جوش ام کیو

آشنایی با ۵ ضد جوش اورژانسی و قوی

از این ضد جوش می توانید برای درمان انواع جوش های سرسیاه، سر سفید و التهابی خود کمک بگیرد. این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و با مات کرد پوست مانع از برق افتادن پوست می گردد.

ژل کرم ضد جوش ام کیو حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی قوی است و به همین خاطر علاوه بر درمان جوش، از ایجاد جوش نیز جلوگیری می کند. این ژل کرم به واسطه دارا بودن ترکیبات رطوبت رسان، مانع از خشکی پوست نیز می گردد.

 

سخن پایانی ...

امروزه راهکارهای زیادی برای درمان سریع جوش وجود دارد. اما بهتر است به جای استفاده از روش های غیر علمی، از محصولات ضد جوش اورژانسی که عملکردی سریع و ایمن دارند استفاده کنید. این محصولات دارای تست های درماتولوژی بوده و اثر گذاری آن ها اثبات شده است. همچنین باعث آسیب به پوست نمی گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *