مراقبت از پوست

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب

شستشوی روزانه پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و به همین خاطر لازم است که به این امر توجه ویژه ای شود و مهم ترین گام در شستشوی صورت استفاده از یک شوینده مناسب می باشد. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب آشنا سازیم.

فوم شستشوی صورت برای پوست چرب و جوش دار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که باید در این مقاله پاسخ داده شود، ویژگی های بهترین فوم شستشوی صورت می باشد که در این جا ۵ تا از مهم ترین ویژگی های این محصولات را بررسی می کنیم.

دارای قدرت پاک کنندگی بالایی باشد.

قدرت پاک کنندگی یکی از ویژگی های مهم برای هر شوینده ای می باشد. اگر محصولی انتخاب کنید که قدرت شویندگی مناسبی نداشته باشد، توان حذف کامل آلاینده ها را از روی پوست ندارند و نتیجه تجمع این آلاینده ها، پوستی کدر، چرب و جوش دار خواهد بود. اگر پوست شما چرب یا مختلط می باشد لازم است که محصولی انتخاب کنید که دارای قدرت پاک کنندگی بالایی باشد.

آنتی باکتریال باشد.

اصلی ترین عامل ایجاد جوش روی پوست وجود نوعی باکتری است. به همین خاطر لازم است شوینده ای استفاده کنید که حاوی ترکیبات آنتی باکتریال باشد و از رشد و نمو و همچنین تجمع باکتری ها روی پوست جلوگیری کند. این امر باعث ضد عفونی شدن پوست می گردد و نه تنها به درمان جوش کمک می کند، بلکه از ایجاد جوش های جدید نیز جلوگیری می کند.

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب

ترشح چربی را کنترل کند.

تجمع چربی ها روی پوست علاوه بر این که باعث براق شدن پوست می شوند. باعث کدری و گرفتگی رنگ پوست، جذب سایر آلاینده ها و همچنین ایجاد جوش و آکنه می شود. به همین خاطر شوینده ای که انتخاب می کنید باید ترشح سبوم و چربی پوست را کنترل کند و مانع از چرب شدن بیش از حد پوست گردد.

حاوی ترکیبات رطوبت رسان باشد

وجود ترکیبات سولفاته و پاک کننده در شوینده ها و همچنین ترکیبات کنترل کننده چربی می تواند باعث خشکی شدید پوست گردد. خشکی پوست علاوه بر این که پوست را آسیب پذیر می کند. به تحریک بیشتر پوست جهت تولید سبوم بیشتر نیز کمک می کند. به همین خاطر وجود ترکیبات رطوبت رسانی مانند گلیسیرین، عصاره آلوئه ورا، هیالورونیک اسید و … می تواند هم از چرب شدن مجدد پوست جلوگیری کند و هم به شادابی و بهبود سلامت پوست شما کمک نماید.

فاقد ترکیبات مضر باشد.

وجود ترکیبات مضر و حساسیت زا مانند الکل، پارابن، سیلیکون و … در فرمولاسیون پاک کننده ها علاوه بر این که باعث تحریک پوست می شود. می تواند به تغییر در PH پوست نیز منجر گردد که نتیجه آن تضعیف سد دفاعی پوست بوده و پوست را بسیار آسیب پذیر می کند. از طرف دیگر این ترکیبات می توانند باعث قرمزی و تحریک بیشتر پوست های جوش دار گردند.

معرفی بهترین فوم شستشوی چرب

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب
فوم پوست چرب رزالیا مدل رزا پیور

این فوم شستشوی ایرانی ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این فاقد پارابن، الکل و ترکیبات مضر بوده و باعث ایجاد حساسیت، التهابات پوستی، تحریک و قرمزی پوست نمی گردد.

در فرمولاسیون فوم رزالیا از ترکیباتی مانند  روغن آرگان استفاده شده است که تغذیه کننده و رطوبت رسان پوست نیز می باشد. این فوم  شستشوی صورت برای پوست چرب و جوش دار مناسب است و به واسطه دارا بودن ترکیباتی آنتی باکتریالی از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می کند.

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب
فوم شستشوی پوست چرب الارو

بهترین فوم شستشوی صورت با فرمولاسیونی فرانسوی که قدرت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد و می تواند تمامی آلاینده ها را از روی پوست حذف کند. این محصول فاقد الکل، پارابن و ترکیبات صابونی بوده و باعث تحریک پوست و تغییر در PH آن نمی گردد.

فوم شستشوی الارو برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند انتخاب مناسبی می باشد. این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و از چرب شدن پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این حاوی ترکیبات رطوبت رسان قوی است که به تامین نیاز رطوبتی پوست در حین شستشو کمک کرده و مانع از خشکی و دهیدراته شدن پوست می شوند.

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب
فوم شست و شوی صورت ژوت مناسب پوست چرب

وجود ترکیبات آنتی باکتریالی در فرمولاسیون این فوم باعث شده است که از رشد و نمو باکتری عامل جوش روی پوست جلوگیری کند و مانع  از ایجاد جوش و آکنه شود. همچنین این فوم حاوی ترکیبات لایه بردار بوده که از تجمع سلول های مرده روی پوست جلوگیری می کند.

فوم شستشوی صورت ژوت دارای قدرت پاک کنندگی بالایی بوده و برای استفاده روزمزه مناسب است.  این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل کرده و از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب
فوم شستشوی صورت پوست چرب ژنوبایوتیک

وجود ترکیبات ضد جوش قوی در فرمولاسیون این فوم باعث شده است که جزو بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب باشد و به درمان انواع جوش و آکنه پوستی حتی جوش های زیر پوستی کمک بسیار زیادی می کند.

فوم شستشوی صورت پوست چرب ژنوبایوتیک حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده که پوست را تسکین می بخشند و از بروز التهاب، قرمزی و حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. این شوینده از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار بوده و برای استفاده روزمره مناسب می باشد.

آشنایی با بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب
فوم شستشوی پوست چرب ویتالایر مدل اکتی ویت

این محصول را می توان کاربردی ترین و بهترین فوم شستشوی صورت پوست چرب دانست. این محصول قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی که دارد به علت دارا بودن فیس براش می تواند منافذ پوست شما را از آلودگی ها پاکسازی کند.

علاوه بر این فوم شستشوی پوست چرب ویتالایر فاقد پارابن، الکل و ترکیبات صابونی بوده و باعث ایجاد التهاب نمی گردد. این محصول ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و از ایجاد جوش و آکنه های پوستی نیز جلوگیری می کند. همچنین حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می کنند.

سخن پایانی ...

اگر پوست شما چرب است و یا با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می کنید. هنگام خرید دقت داشته باشید که محصول مناسب نوع پوست خود را خریداری کنید. از شوینده های به شدت قوی و حاوی ترکیبات صابونی دوری کنید زیرا باعث تشدید مشکل شما خواهند شد و همچنین سعی کنید با توجه به راهنمایی های گفته شده در بالا محصول مناسبی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *