مراقبت از پوست

چگونه از فیس براش استفاده کنیم؟

چگونه از فیس براش استفاده کنیم؟

فیس براش تقریبا جزو جدید ترین ابزارهای آرایش می باشد که همه ما کما بیش با آن آشنا می باشید و شاید از آن استفاده نیز کرده باشیم. اما نکته حائز اهمیت در مورد این ابزار، روش استفاده صحیح آن است، زیرا در صورت استفاده نامناسب در دراز مدت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد سازد. در این مقاله پوست من قصد دارد روش درست استفاده از فیس براش را بررسی نماید.

فیس براش چیست؟

فیس براش یا برس شست و شوی صورت در واقع برسی می باشد که برای تمیز کردن صورت طراحی شده است. این برس در دو نوع دستی و برقی وجود دارد. این دستگاه دارای سریی مویی بوده که به طور مداوم و با فشار ثابتی روی پوست حرت می کند و همین امر باعث می شود که تمیز کردن پوست را به طور موثرتر و کامل تری انجا دهد. به طوری که هنگامیکه از فیس براش در کنار یک پاک کننده مناسب استفاده کنید، حتی منافذ پوست نیز به طور عمقی تمیز خواهند شد.

چگونه از فیس براش استفاده کنیم؟

فواید فیس براش برای پوست چیست؟

کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده از فیس براش برای پوست های پف کرده ضروری می باشد. زیرا این دستگاه گردش خون را در پوست هبود می بخشد و باعث تخلیه غدد لنفاوی و رفع پف صورت می گردد.

همچنین این وسیله قدرت پاک کنندگی شوینده شما را چندین برابر می کند. پوست را به طور عمقی تمیز کرده و باعث می شود که منافذ پوستی کوچکتر به نظر برسند. علاوه بر این پوست را برای جذب بهتر سرم ها و محصولات مراقبت از پوست آماده می سازد.

چگونه از فیس براش استفاده کنیم؟

گام اول: انتخاب سری مناسب

سری برس را باید مناسب با پوست خود انتخاب نمایید. برس ها دارای سری های متفاوتی می باشند که می توان آن ها را روی پایه قرار داد و یا از آن جدا کرد. بعضی از این سری ها برای پوست های مستعد به آکنه مناسب هستند. برخی دیگر مناسب با پوست های حساس یا خشک طراحی شده اند.

دقت داشته باشید اگر دچار اگزما، روزاسه، پسوریازیس می باشید یا این که پوستی آفتاب سوخته، ملتهب و حساس دارید نباید از فیس براش استفاده کنید.

گام دوم: آرایش پوست خود را تمیز کنید.

در مرحله بعد لازم است که هر گونه آرایش چشم، لب، صورت اعم از خط چشم، رژگونه، ریمل، کرم پودر و … را از روی پوست خود تمیز کنید. برای این کار می توانید از یک پد پاک کننده آرایش به همراه محلول پاک کننده آرایش استفاده نمایید. در صورت عدم تمیز کردن آرایش، ممکن است برس محصولات آرایشی را به درون منافذ پوست بکشاند و باعث ایجاد جوش یا التهابات پوستی گردد.

گام سوم: پوست را شست و شو دهید

ابتدا پوست را با آب ولرم خیس کنید. سپس سری را با آب داغ مرطوب کرده و پاک کننده را روی آن بریزید. زمانی که کف ایجاد شد شروع به تمیز کردن پوست خود کنید.

برس را به صورت دروانی (دایره های کوچک) روی پوست خود حرکت دهید. دقت کنید که بیش از یک دقیقه نباید برس روی پوست بماند. بینی، چانه و پیشانی خود را در مدت زمان ۲۰ ثانیه تمیز کرده و برای هر طرف گونه نیز ۱۰ ثانیه کافی می باشد.

از برس نباید در نقاط حساس صورت مانند اطراف چشم استفاده کنید. زیرا پوست این ناحیه ۱۵ مرتبه ظریف تر از سایر نقاط صورت می باشد.

هنگام شست و شو نقاطی که دسترسی به آن ها مشکل می باشد، مانند کناره های بینی، ابروها، خط فک و … را فراموش نکنید.

دقت داشته باشید که هنگام استفاده از فیس براش نباید از شوینده های اسکراب دار و حاوی ذرات ساینده استفاده کنید.

برس را باید همواره در حال حرکت نگه دارید و نباید آن را مدت زمانی طولانی روی یک نقظه از پوست نگه دارید.

چگونه از فیس براش استفاده کنیم؟

گام چهارم: مراقبت بعد از شست و شو

در مرحله آخر صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید و بعد از تمیز کردن شوینده از روی پوست، کمی آب سرد به صورت خود بزنید. این کار به بستن منافذ پوست بعد از شست و شو و پاکسازی کمک می نماید و در نهایت پوست خود را با حوله ای نرم، خشک کنید.

بلافاصله بعد از شست و شو از هیچ گونه محصول مراقبتی استفاده نکنید. و مراحل پاکسازی پوست را به طور کامل انجام دهید. یعنی ابتدا از یک تونر مناسب نوع پوست خود استفاده کنید و سپس از کرم یا سرم آبرسان استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل می توانید از سایر محصولات مراقبت از پوست خود استفاده نمایید.

گام پنجم: تمیز کردن دستگاه

سری برس را زیر آب بگیرید و با دست آن را بشوئید تا بقایای مواد آرایشی از روی آن تمیز شوند. موهای برس را با انگشتان خود ماساژ داده تا مطمئن شوید هیچ گونه ماده آلاینده و یا پاک کننده ای روی آن باقی نمانده باشد. می توانید برای تمیز کردن برس از شامپو بچه نیز استفاده نمایید.

بعد از تمیز کردن سری، آب آن را با حوله بگیرید و سپس اجازه دهید در هوا خشک گردد. تمیز کردن سری دستگاه بعد از هر بار استفاده امری بسیار مهم و ضروری می باشد. زیرا باقی ماند مواد آلاینده و شوینده در آن می تواند در دفعات بعدی استفاده باعث ایجاد جوش و یا التهاب پوست گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *