مراقبت از مو

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

خارش خارش پوست سر می تواند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی رخ دهد، اما آن چه که مسلم است، آزار دهنده بودن آن است. یکی از درمان ها و راه حل های این مشکل، استفاده از شوینده هایی می باشد که برای خارش سر فرموله شده اند. در این مقاله قصد داریم با بهترین شامپو برای خارش سر بیشتر آشنا شویم.

علت های خارش پوست سر

بدون شک، خارش پوست سر یک مسأله مزاحم است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. این مشکل می‌ تواند از مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از مو و پوست سر، تا عوامل زیستی مانند قارچ ‌ها یا باکتری ‌های موجود در پوست سر، ناشی شود. در ادامه به برخی از علت ‌های متداول خارش پوست سر اشاره می‌ کنیم:

تحریک شیمیایی

 استفاده از شامپو ها یا محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی ناسالم مانند سولفات‌ ها، پارابن ‌ها و رنگ ‌های مصنوعی هستند، می ‌توانند پوست سر را تحریک کرده و باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر گردند.

قارچ پوستی

قارچ‌ های پوستی می ‌توانند یکی از عوامل اصلی خارش پوست سر باشند. این قارچ ‌ها به طور طبیعی بر روی پوست سر و در مواردی حتی در داخل مویرگ‌ ها موجود هستند. دو نوع قارچ مالاسزیا و ترکیبی از جمله میکروارگانیسم هایی می باشند که باعث ایجاد خارش در پوست سر می شوند.

خارش سر تحت تاثیر قارچ مالاسزیا بسیار شایع است. این قارچ معمولاً بر روی پوست سر یافت می‌شود. در بعضی افراد، این قارچ می ‌تواند باعث التهاب و تحریک پوست شود و خارش را ایجاد کند.

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

درماتیت

درماتیت پوست سر یا شوره می ‌تواند یکی از عوامل اصلی خارش پوست سر باشد. به طور کلی، درماتیت پوست سر به نوعی التهاب پوست سر است که می ‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله حساسیت به مواد شیمیایی در شامپوها یا محصولات مراقبت از پوست، عفونت قارچی، استرس و … .

شوره به عنوان یک علامت معمول در درماتیت پوست سر می ‌باشد که معمولاً با پوسته‌ های کوچک و سفید یا زرد رنگ روی پوست سر همراه است. این پوسته‌ ها ممکن است باعث خارش شدید شوند و در نتیجه فرد مبتلا به درماتیت پوست سر احساس ناراحتی و تنفر از خود بکند.

خشکی پوست سر

پوست خشک می ‌تواند یکی از عوامل اساسی خارش پوست سر باشد. وقتی پوست سر خشک م ی‌شود، می‌تواند محیطی مناسب برای رشد قارچ ‌ها و باکتری ‌هایی ایجاد کند که باعث بروز التهاب، خارش و پوسته ریزی می شوند.

چربی پوست سر

چربی زیاد در پوست سر یکی از اصلی ترین عوامل خارش و پوسته ریزی پوست سر می باشد. این چربی ممکن است ناشی از تولید بیش از حد چربی توسط غده‌های چربی در پوست سر باشد. چربی در واقع محیط مناسب برای فعالیت میکروارگانیسم های عامل شوره و خارش پوست سر را فراهم می کند.

معرفی بهترین شامپو برای خارش پوست سر

شامپو ضد شوره چرب فولیکا

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

این شامپو همان طور که از عنوانش نیز پیداست برای افرادی که پوست سر چرب دارند و از شوره رنج می برند مناسب می باشد و یکی از بهترین شامپو برای پوسته پوسته شدن پوست سر و التهاب می باشد. این شامپو ترشح چربی را در پوست سر کنترل می کند که یکی از عوامل خارش پوست سر است.

شامپو ضد شوره چرب فولیکا حاوی دو ترکیب مهم به نام های سالیسیلیک اسید و روغن درخت چای است. که سالیسیلیک اسید پوسته ریزی پوست سر را متوقف می کند و روغن  درخت چای خاصیت آنتی باکتریالی داشته و پوست سر را ضد عفونی می کند.

 

شامپو ضد شوره بیونیج مدل Flake

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

از این شامپو می توانید برای درمان و رفع شوره های خشک و چرب استفاده نمایید. در فرمولاسیون این محصول از ترکیبات آبرسان استفاده شده است که به تامین رطوبت مورد نیاز موها و پوست سر کمک بیار زیادی می نماید.

شامپو ضد شوره بیونیج مدل Flake حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی قوی چون پیروکتون اولامین بوده که شوره سر را درمان می کند و نقش موثری نیز در درمان و تسکین خارش پوست کف سر دارد. این محصول برای استفاده بانوان و آقایان مناسب می باشد.

 

شامپو موهای چرب الارو مدل سوپر بالانس

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

در فرمولاسیون این شامپو ضد خارش پوست سر، از ترکیبات کنترل کننده چربی استفاده شده است که از چرب شدن بیش از حد موها و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت میکروارگانیسم های عامل خارش پوست سر جلوگیری می کند.

به علاوه شامپو موهای چرب الارو مدل سوپر بالانس حاوی ترکیباتی چون عصاره گزنه و پوست درخت بید بوده که آنتی باکتریال می باشند و از خارش پوست سر جلوگیری می کند. این مصحول دارای اسیدیته مناسب با پوست سر می باشد و از قدرت پاک کنندگی خوبی نیز بهره می برد.

 

شامپو ضد شوره اسکالپیا

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

وجود دو ترکیب مهم به نام های پیروکتون اولامین و سالیسیلیک اسید در فرمولاسیون این شامپو ضد خارش سر، باعث شده است که درمان بسیار مناسبی برای شوره سر و خارش پوست کف سر باشد. و برای افرادی که موهای شوره دار دارند، بهترین انتخاب ممکن باشد.

شامپو ضد شوره اسکالپیا از قدرت پاک کنندگی خوبی برخوردار است. این شامپو به تامین رطوبت مورد نیاز مو کمک بسیار زیادی کرده و از خشکی و پوسته ریزی پوست کف سر جلوگیری می کند. همچنین نرم کننده و لطافت بخش تارهای مو نیز می باشد.

 

شامپو ضد شوره ایروکس

معرفی بهترین شامپو برای خارش سر

یکی از بهترین و موثرترین شامپوهای ایرانی برای درمان شوره سر می باشد. این شامپو برای پوسته پوسته شدن پوست سر نیز بسیار کاربرد دارد و در دسته محصولات ضد شوره بسیار قوی قرار می گیرد که از خارش و پوسته ریزی پوست سر جلوگیری می کند.

شامپو ضد شوره ایروکس حاوی عصاره گزنه می باشد که خاصیت آنتی باکتریالی داشته و پوست سر را به طور کامل ضد عفونی می کند. علاوه بر این کنترل کننده ترشح چربی بوده و مانع از چرب شدن بیش از حد موها و پوست سر می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *