سبک زندگی

شستشو و نگهداری لباس زیر

شستشو و نگهداری لباس زیر

لباس های زیر آیتم جدایی ناپذیر کمد هر بانویی می باشد که انواع و قیمت های متفاوتی نیز دارند. اغلب لباس های زیر گرانقیمت هستند و باید به طور اصولی نگهداری شوند با ما همراه باشید تا روش ها و نکات شستشو و نگهداری لباس زیر را با هم مرور کنیم.

شستشو لباس های زیر

مرحله ۱: جداسازی

 

در مرحله اول شستشو و نگهداری لباس زیر باید جدا سازی انجام گیرد. لباس های زیر جنس و متریال مختلفی دارند بعضی نخی و بعضی ابریشمی هستند پس روش های متفاوتی را باید برای شستشو آنها اجرا کنید.

لباس های ابریشمی، تور دار، اسفنج دار و لباس هایی که سیم دارند را باید از سایر لباس های زیر جدا کنید و از شستن آن ها با ماشین لباس شویی نیز خودداری کنید.

این لباس ها را باید با ملایمت بسیار و با دست بشوئید و از شوینده ملایمی نیز استفاده کنید. برای خشک کردن آن ها نیز نباید از خشک کن استفاده کنید.

لباس های نخی، ورزشی و لباس هایی که پارچه مستحکم تری دارند را می توانید با استفاده ماشین لباس شویی، بشوئید.

بهتر است هنگام شستشو این لباس ها از مایع لباس شویی استفاده نمایید و لباس های با رنگ های مشابه را نیز با هم بشوئید.

استفاده از کیف های مشبک مخصوص شستشو لباس زیر می تواند از به هم پیچیدن لباس ها و آسیب دیدن آن ها نیز جلوگیری نماید.

شستشو و نگهداری لباس زیر

مرحله ۲: رفع لکه ها

 

استفاده از لوازم آرایشی، برنزه کردن، ترشحات ناحیه واژینال و دوران قاعدگی همگی باعث ایجاد لک روی لباس های زیر به خصوص شورت می گردند. برای تمیز کردن لکه ها صبور باشید.

لباس زیر خود را با ملایمت و با آب ولرم شستشو دهید. استفاده از صابون یکی از بهترین راه حل برای از بین بردن لک می باشد.

اگر روی لباس لکه خون می باشد باید ابتدا با آب سرد لکه را تمیز کنید و سپس از صابون و یا یک شوینده ملایم استفاده کنید.

مرحله ۳ خشک کردن لباس زیر



باس های گرانقیمت و لباس هایی که ظریف هستند مانند لباس های توری، ابریشمی و … را نباید با خشک کن ، خشک کرد.



بعد از خشک کردن لباس ها به خصوص شورت ها، بهتر است داخل آن ها را اتو کنید تا تمامی میکرو ارگانیسم های بیماری زا را از بین ببرید. 

شستشو و نگهداری لباس زیر

نگهداری لباس زیر

در مرحله آخر از روش های شستشو و نگهداری لباس زیر به بخش نگهداری می رسیم که با استفاده از یک سری راهکار می توانید از آسیب و شستشوی بیش از اندازه لباس زیر خود جلوگیری کنید.



کمد یا کشو جدا

بهتر است لباس های زیر خود را در کمد و یا کشو جداگانه نگهداری کنید. زیرا ممکن است کثیف و یا آلوده شود و به بدن آسیب برساند.



کیف جداگانه برای جابجایی

برای حمل لباس های زیر  به خصوص سوتین های گرانقیمت و آن هایی که سیم دارند، باید از کیف های مخصوص لباس های زیر استفاده کنید تا هم از آسیب دیدن آن ها و خم شدن سیم جلوگیری شود. و هم در تماس با سایر وسایل آلوده نگردند.

شستشو و نگهداری لباس زیر
استفاده از پد روزانه

شورت ها یکی از پر استفاده ترین لباس های زیر هستند که به طور روزانه باید تعویض گردند. اگر جزو افرادی هستید که مشغله بسیار زیادی دارید و یا ترجیح می دهید روزانه لباس زیر خود را تعویض نکنید می توانید از پد های روزانه استفاده کنید.


درست است که در پارچه بسیاری از لباس های زیر از الیاف کشی استفاده شده است و به مرور زمان باز از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن، لباس نیز غیر قابل استفاده می گردد. اما شستشو و نگهداری درست لباس زیر می تواند این امر را به تاخیر بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *