مراقبت از پوست

آموزش تصویری استفاده از ماسک مو

آموزش تصویری استفاده از ماسک مو - روش استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک مو می تواند به آبرسانی و تقویت مو کمک کند. برای استفاده موثر از ماسک مو ، باید آن را به درستی روی موهایتان استفاده نمایید. ماسک مو باید روی موهای کمی مرطوب استفاده شود و از ریشه تا نوک مو به آن آغشته شود.برای خرید ماسک موی مناسب کلیک کنید.

میزان زمانی که ماسک روی موهایتان می ماند به نوع ماسک بستگی دارد. شرکت های تولید کننده ماسک های مو برای یافتن مقدار استفاده مناسب برای شما و نوع موی شما برخی از آزمایشات را انجام می دهند.

بخش اول : روش استفاده قدم به قدم از ماسک مو

 

قدم اول استفاده از ماسک مو

۱- دستورالعمل ها و راهنمای استفاده از محصول را با دقت بخوانید. بسیاری از ماسک های تجاری مو با دستورالعمل های ویژه ای همراه هستند. برخی ممکن است فقط برای استفاده هفتگی طراحی شوند و برخی ممکن است ، برای بازه های زمانی خاص مورد استفاده قرار گیرند. همه ماسک های مو از نظر مدت و دفعات استفاده مانند هم قابل استفاده نیستند. قبل از استفاده از ماسک مو ، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. اگر از ماسک استفاده می کنید و متوجه شدید که نتیجه منفی دارد ، ممکن است دستورالعمل های خاصی را درست استفاده نکرده باشید.

۲- هنگام استفاده از ماسک های مو، یک تی شرت قدیمی بپوشید. ماسک های مو می توانند به رنگ لباس شما آسیب برسانند پس بهتر است از لباس هایی که چشم دیدن آن را ندارید!!! استفاده کنید .

  همچنین می توانید در حین استفاده از ماسک مو ، از یک حوله استفاده نمایید.

۳- موهای خود را بشویید و با حوله خشک کنید. قبل از استفاده از ماسک مو ، موهای خود را طبق معمول همیشه بشویید، سپس موهای خود را با حوله خشک کنید تا مرطوب شود. قبل از استفاده از ماسک مو ، موهای خود را کاملا خشک نکنید. موها را هنگام استفاده از ماسک باید کمی مرطوب کنید.

 

 

۴- موهای خود را به بخشهایی کوچک تر تقسیم کنید. اگر موهای مرطوب خود را تقریباً به سه یا چهار بخش تقسیم کنید ، ساده تر است که از ماسک استفاده کنید. به عنوان مثال ، دو بخش را در دو طرف سر خود امتحان کنید ، یکی در جلو و دیگری در پشت. بخش ها را با گیره یا کش مو فیکس کنید و ماسک خود را بر روی یکی از بخش ها بمالید.

* موهای بلندتر و ضخیم تر ممکن است به بخش های بیشتری احتیاج داشته باشد. ممکن است لازم باشد آن را به ۴ تا ۸ بخش تقسیم کنید.  

  * اگر موهای شما خیلی کوتاه است ، نیازی به تقسیم نداشته باشید.

 

۵-ماسک را از ریشه تا نوک مو بمالید. ماسک را روی پوست سر خود قرار دهید و ماساژ دهید. سپس ، ماسک را به سمت پایین و تا نوک موهایتان بکشید. سعی کنید ماسک را به طور یکنواخت در سراسر موهای خود پخش کنید ، با استفاده از حرکات دورانی ملایم برای پخش کردن آن استفاده کنید. توجه بیشتری به نوک موهای خود داشته باشید. نوک موها غالباً مستعد خشکی هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

۶- موهای خود را بعد از آغشته شدن با ماسک ، شانه کنید. پس از استفاده از ماسک بر روی موهایتان، یک شانه متوسط و یا پهن و دندانه دار بردارید. سپس یکبار با شانه موهای خود را به طور کامل و به آرامی شانه کنید. این اطمینان را حاصل کنید که ماسک به طور مساوی در تمام موهای شما پخش شود. این ممکن است باری انواع مو کمی مشکل باشد. اگر مثلاً موهای مجعد دارید ، می توانید فقط با استفاده از انگشتان دست موهای خود شانه کنید یا می توانید از این مرحله عبور نمایید.

۷-ماسک روی مو را بشویید و موهای خود را حالت دهید. بعد از سپری شدن مدت زمان لازم موهای خود را با یک شامپو روزانه و ملایم بشویید. سپس ، از یک نرم کننده مناسب برای دوباره هیدراته کردن و حالت گرفتن موهایتان استفاده نمایید.

بخش دوم : بهینه سازی اثرات ماسک

۱– بعد از استفاده از ماسک ، سر خود را با کلاه آرایشی و یا حوله گرم بپوشانید. بعد از استفاده از ماسک ، روی موهای خود را برای اثرات بهتر با حوله یا کلاه بپوشانید.برای این کار ، از حوله داغ استفاده نمایید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی سر بماند. این سبب می شود که ماسک در ارتباط مستقیم با پوست سر شما قرار گیرد و سبب جذب بهتر و در کل تاثیرات مثبت تر شود.

۲- بسته به هدف و نوع ماسک ، زمان قرار گرفتن متفاوت است. در حالت های مختلف و با توجه به نوع ماسک و موی شما باید مدت زمان استفاده تغییر کند. در صورت استفاده از ماسک های تجاری ، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. با این حال حتی در زمان استفاده از یک ماسک خانگی ، بسته به آنچه که می خواهید به دست آورید و نوع موهایتان ، ماسک را برای مدت زمان مختلف استفاده نمایید. این زمان می تواند بین ۵ تا ۳۰ دقیقه متفاوت باشد.

۱- برای ماسک های پروتئینه و کراتینه ، ماسک را ۱۰ دقیقه در محل بگذارید.

۲- برای درمان خشکی و آبرسانی مو ، ماسک را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه در محل بگذارید.

۳- ماسک های روغنی مانند روغن نارگیل را باید حداقل ۳۰ دقیقه قرار دهید.

۴-  ماسک های اولاپلکس باید حداقل ۱۰ دقیقه روی سر باقی بمانند ، اما اگر طولانی تر ماند ، بهتر کار می کنند. سعی کنید ماسک اولاپلکس را به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید.

۳- اگر موهای شما خیلی خشک است ، با ماسک مو بخوابید. اگر می خواهید موهای خیلی خشک را درمان کنید ، با ماسک مو بخوابید. یک حوله ، کلاه ، یا روسری را روی موهای خود قرار دهید و بگذارید ماسک در طول شب روی موهای شما بنشیند. صبح ، ماسک را در حمام بشویید. با این روش موهای شما باید به طور محسوسی نرمتر و مرطوب تر شوند.

مقدار ماسک مو را اگر موهایتان چرب است کمتر استفاده نمایید.موهایتان نباید بعد از استفاده به طور محسوس چرب شود.اگر بعد از استفاده موهایتان چرب شده از ماسک بیش از اندازه استفاده کرده اید و دفعه بعد از مقدار کمتری استفاده نمایید.البته دلیل چرب شدن میتواند به دلیل انتخاب نوع غلط ماسک مو باشد که لازم است در مورد این مسئله هم دقت نمایید و ماسک مناسب موهای چرب انتخاب نمایید.

در انتها می توانید جهت انتخاب ماسک موی مناسب خود از بین انواع مختلف ماسک مو در فروشگاه پوست من ، از مشاوره رایگان با مشاوران پوست من بهره ببرید.

11 دیدگاه در “آموزش تصویری استفاده از ماسک مو

  1. ستاره شامحمدی گفت:

    کاش یه ماسک خوب هم معرفی میکردید

    1. پوست من گفت:

      سلام عزیزم بسته به اینکه موهاتون ، خشک ، وز ، دچار موخوره و …. باشه ماسک های مختلفی وجود داره که از طریق دسته بندی ماسک ها داخل سایت میتونید تهیه بفرمایید

  2. مریم گفت:

    اگه ماسک فری سولفاتِ داخل حمام به کف سر برخوردکنه باعث ریزش مومیشه؟

    1. پوست من گفت:

      سلام مریم عزیز
      به طور کلی بهتره که ماسک مو ، نرم کننده و حتی کرم و سرم های بعد از حمام تا حد امکان به کف سر برخورد نکنه و روی ساقه مو استفاده بشه.

      1. پارمیدا گفت:

        سلام خسته نباشید پس نحوه استفاده از ابرسان موی سر برای درمان خشکی و پوسته سر چیه با توجه به اینکه میگین نباید به کف سر ماسک زد؟

        1. پوست من گفت:

          سلام خانم پارمیدا
          محصولاتی که به منظور درمان و یا مراقبت از پوست کف سر تولید شده اند ، نحوه استفاده متفاوتی دارن و امکان استفاده بر روی پوست سر هم وجود دارد.
          این توضیحات برای استفاده از ماسک مو و محصولات مناسب برای ساقه ی مو گفته شده

  3. علی گفت:

    ببخشید من میخوام موهام فر شه موهام خشک هستش آیا میشه ما ماسک فر کرد منظورم از فر مثه همون چنگ چنگی میشه؛

    1. پوست من گفت:

      با سلام
      علی عزیز هیج کدام از ماسک های مو ، باعث فر شدن مو نمیشن. اما ماسک هایی هست که حالت فر مو ها رو خوش حالت میکنه

  4. نگین گفت:

    ممنون کاملا راهنمایی شدم

  5. فاطمه گفت:

    مرسی از مطلبتون
    یه آرایشگر به من گفته که موهامو فقط با ماسک مو سلیک بشوریم و سرمو ماساژ بدم
    تا جایی که من میدونم ماسک مو فقط باید به ساقه مو زده بشه خواستم ببینم این ماسک فرق داره میشه کف سرم بزنم و حتی چند دقیقه بمونه؟
    میگفت شامپو اصلا خوب نیست استفاده کنی

    1. پوست من گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      همونطور که توضیح داده شد، استفاده از ماسک مو بر روی ریشه مو ها ممکنه باعث ریزش مو بشه!
      مگر اینکه ماسک ضد ریزش باشه که مخصوص استفاده بر روی ریشه مو ها باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *