مراقبت از پوست

معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب

معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب

بسیاری از افراد دارای پوست چرب تصور دارند که نیازی به استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان ندارند. اما لازم است بدانند که این تصور غلط است و در صورت عدم آبرسانی به پوست، پوست چربی بیشتری را ترشح می کند و چرب تر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم بهترین کرم آبرسان پوست چرب را معرفی کنیم.

اما لازم است در ابتدا بدانید که یک آبرسان پوست چرب باید چه ترکیباتی داشته باشد؟ و اصلا چرا پوست نیاز به رطوبت رسانی دارد.

استفاده از شوینده ها مختلف روی پوست عموما باعث از بین رفتن لایه هیدرولیپیدی پوست می گردد. در این لایه رطوبت، چربی ها و باکتری های مفید پوست وجود دارند. با از بین رفتن و تضعیف این لایه، پوست مقاومت طبیعی خود را  از دست داده و به مرور زمان چین و چروک ها شروع به نمایان شدن می کنند. استفاده از مرطوب کننده های مناسب علاوه بر حفظ این لایه، به تقویت پوست نیز کمک می کند. و علاوه بر این مانع از چرب شدن پوست می گردد.

آبرسان پوست چرب باید چه ترکیباتی داشته باشد؟

اما یک کرم آبرسان مناسب پوست های چرب باید دارای چه ترکیبات و چه ویژگی هایی باشد تا مانع از چرب شدن بیش از اندازه پوست و یا ایجاد جوش گردد.

بافتی سبک داشته باشد.

یک کرم آبرسان خوب باید دارای بافتی سبک داشته باشد تا به صورت جذب پوست گردد. آبرسان هایی که بر پایه آب هستند بهترین گزینه می باشند. همچنین توصیه می گردد از ژل به جای کرم استفاده نمایید. زیرا جذب و اثر گذاری بیشتری دارند.

معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب

فاقد چربی باشد.

آبرسان پوست چرب باید فاقد چربی باشد. وجود ترکیباتی چون روغن نارگیل، آووکادو، بادام، پالم و لانولین عموما باعث گرفتگی منافذ پوست می شوند. و اصطلاحا آبرسان روی پوست سنگینی می کند و باعث چرب شدن بیشتر پوست می گردد.

حاوی ترکیبات ضد جوش باشد.

وجود ترکیباتی چون سالیسیک اسید و روغن درخت چای در فرمولاسیون آبرسان، باعث می شود که این محصول خاصیت آنتی باکتریالی نیز پیدا کند. و به این ترتیب علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست، مانع از ایجاد جوش و آکنه نیز می گردد.

قدرت رطوبت رسانی بالایی داشته باشد.

سرامید، هیالورونیک  اسید، آلوئه ورا، گلیسیرین، ویتامین E و … همه و همه ترکیباتی هستند که میزان رطوبت رسانی آبرسان ها را افزایش می دهند. علاوه بر این نقش موثری نیز در جلوگیری از خروج رطوبت پوست نیز دارند. سعی کنید محصولی را انتخاب نمایید که حاوی ترکیبات بالا باشد.

معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب ایرانی

کرم-آبرسان-مخصوص-پوست_-های-چرب-و-مستعد-آکنه-وچه-600x600-min

آبرسان پوست چرب وچه

این کرم جزو بهترین محصولات آبرسان ایرانی می باشد. با اینکه بافت کرمی داشته اما بسیار سبک می باشد و به سرعت جذب پوست می گردد. همچنین باعث ایجاد احساس سنگینی روی پوست نیز نمی گردد. آبرسان وچه ترشح چربی را در پوست کنترل می کند و از چرب شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می نماید. همچنین مانع از مسدود شدن منافذ پوست می گردد. این کرم آبرسان حاوی ترکیبات تغذیه کننده ای چون جوانه گندم و روغن مورینگا بوده که به افزایش استحکام پوست کمک می نمایند. همچنین قدرت رطوبت رسانی بسیار بالایی داشته و مانع از خروج رطوبت پوست می گردد.

ژل-کرم-مرطوب-کننده-آکنس-ساین-اسکین-حجم-50ml1

ژل کرم مرطوب کننده اکنس ساین اسکین

این محصول نیز به فرم ژل کرم بوده و بافتی بسیار سبک دارد و به همین خاطر به سرعت جذب پوست می گردد. علاوه  براین این محصول فاقد چربی بوده و باعث چرب شدن و یا مسدود سازی منافذ پوست نمی گردد.

ژل کرم ساین اسکین حاوی ترکیبات آنتی باکتریالی بوده که پوست را ضد عفونی می کنند و مانع از ایجاد جوش و آکنه می گردند. این محصول قدرت رطوبت رسانی بسیار خوبی داشته و به واسطه دارا بودن ترکیباتی چون روغن جوجوبا و ویتامین A تغذیه کننده و استحکام بخش پوست نیز می باشد.

معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب خارجی

ژل کرم رادیانس سین بیونیم

ژل کرم مرطوب کننده رادیانس سین بیونیم

این کرم مرطوب کننده فرانسوی، قدرت رطوبت رسانی فوق العاده بالایی داشته که نیاز رطوبتی پوست را تامین می کند و به واسطه دارا بودن ویتامینE مانع از دست رفتن رطوبت پوست نیز می گردد.

مرطوب کننده سین بیونیم حاوی ترکیب منحصر به فرد پرو بی ۳ بوده که به تقویت سیستم دفاعی طبیعی پوست کمک کرده و مانع از پیری زود رس پوست می گردد. این کرم مرطوب کننده فاقد چربی بوده و برای افرادی که پوست چرب و یا مختلط دارند فرموله شده است. همچنین دارای ماندگاری بسیار بالایی روی پوست می باشد.

ژل-کرم-آبرسان-نوتروژینا-مدل-Hydro-Boots-حجم50ml

ژل کرم آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost

فرم ژل کرم باعث شده است که این آبرسان جذب بسیار سریع و اثر گذاری بالایی داشته باشد. این محصول ترشح چربی را در پوست شما کنترل می کند و مانع از چرب شدن بیش از اندازه پوست می گردد. علاوه بر این از مسدود شدن منافذ باز پوست نیز جلوگیری می کند.

آبرسان نوتروژینا فاقد عطر، رنگ و پارابن بوده و هیچ گونه آسیبی به پوست نمی رساند. در فرمولاسیون این رطوبت رسان از هیالورونیک  اسید استفاده شده است که قدرت رطوبت رسانی آن را چندین برابر افزایش می دهد و باعث نرمی و لطافت پوست شما می گردد.

3 دیدگاه در “معرفی بهترین کرم آبرسان پوست چرب

  1. ساره نعمتی گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    لطفا راجع به تفاوت پوست چرب و مختلط هم یک مطلب بنویسید

    1. رها گفت:

      پوست مختلط در بعضی قستمها چرب هست ،مانند پیشانی ،بینی و … و سایر قسمتها معمولی یا خشک است.

      1. ساره نعمتی گفت:

        ممنونم از پاسخگوییتون?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *