مراقبت از مو

محافظت از موهای رنگ شده

محافظت از موهای رنگ شده

رنگ مو

موهای تازه رنگ شده با محصولات با کیفیت دارای عمق و درخشش شگفت انگیز است .اما تنها زمانی می توانید از این زیبایی و درخشندگی لذت ببرید، که بدانید چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنید . استفاده از محصولات مناسب می تواند به ماندگاری رنگدانه های رنگی در مو کمک کرده و در ضمن در برابر اشعه مضر UV که باعث از بین رفتن رنگ و درخشندگی آن می شود محافظت کند . نکته مهمتر اینکه ، استفاده از شامپو مخصوص موهای رنگ شده باعث بهبود ساختار کلی مو و محافظت از موهای رنگ شده می شود.

اصول اولیه مراقبت از موهای رنگ شده

وقتی صحبت از مراقبت از موهای رنگ شده می شود ، متأسفانه رنگدانه های مصنوعی به سرعت از بین می روند. این در مورد رنگ های مو ، رنگ نیمه دائمی و برخی رنگ های دائمی صادق است. رنگ های مو موقت موهای شما را با یک لایه رنگی نازک که اغلب فقط برای یک شستشو می ماند ، پوشانده اند در حالی که رنگ های دائمی مو رنگدانه ها را درون شاخه مو قرار می دهند و به طور طبیعی استحکام بیشتری دارند. با وجود این ، مراقبت صحیح از موهای آسیب دیده با رنگ به تقویت و ماندگاری آن کمک می کند.

با استفاده از یک شامپو بسیار ملایم برای حفظ رنگ ، مانند شامپو مخصول مو های رنگ شده ایوروشه ، شما موهای خود را به طور کامل شستشو می دهید بدون اینکه از درخشندگی و رنگ آن کاسته شود. و همچنین استفاده از محصولات بعد از استحمام مانند اسپری دو فاز گلیس موی رنگ شده یک ضرورت برای مراقبت از موهای شما است .استفاده از شوینده هایی مانند این محصولات ، باعث جلوگیری از، از بین رفتن فیلتر های رنگی ، و افزایش ماندگاری رنگ مو تا ۱۲ هفته می شود. کوتیکول های مو(مواد مغذی پوشاننده مو) با استفاده از شوینده مخصوص مو های رنگ شده، صاف نگه داشته شده و رنگدانه ها در داخل ساقه مو بسته و پایدار می شوند. یکی دیگر از نکات مفید برای موهای رنگ شده ، محصولات حاوی مواد مراقبت از مو مانند پروتئین های موجود در هسته زردآلو و میکرو روغنهای فوق سبک است که باعث می شوند وزن موهایتان کم نشود و در نتیجه سبب استحکام و دوام موها می شود.

مراقبت از مو برای رنگ موهای بلوند

موهایی که رنگ بلوند دارند مطمئناً در مقایسه با سایر رنگها به مراقبت ویژه تری احتیاج دارند ، خصوصاً اگر موهای شما چندین درجه روشنتر از رنگ طبیعی آن باشد. این نوع روشنایی شدید به معنی از بین بردن رنگهای طبیعی تیره تر از ریشه مو است. در طی این فرایند ، رنگدانه ها قابل نفوذ به مو هستند. در این ارتباط باید برای جلوگیری از سفید شدن رنگ بلوند، شستشوی موها به طور ویژه و با محصولات مناسب انجام شود. شامپو حاوی کراتین برای تکمیل ساختار رنگ پذیری موها و همچنین ترمیم نقاط ضعف در مو پس از رنگ شدن ، می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. مراقبت از موهای رنگ شده با شامپو کراتینه باعث می شود موهای بلوند ابریشمی شده و باعث جلوگیری از شکنندگی موی شما شود. شامپو کراتینه مو سایوس یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مو های نیازمند کراتین است.

استفاده از یک نرم کننده عالی برای مراقبت از موهای رنگ شده

نرم کننده های مو فرمولاسیون های مختلفی دارند ، همه آن ها راه حل هایی برای مراقبت از موهای رنگ شده ارائه می دهند. هر نرم کننده به روش خاصی از مو مراقبت می کند . در روش های کلاسیک معمولاً بعد از شامپو زدن ، مو را با نرم کننده آغشته کرده و روی موها ماساژ داده می شوند و پس از یک یا دو دقیقه شستشو می شوند. شستشوی این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در غیر این صورت مواد باقیمانده موهای شما را سبک می کنند و ظاهری افتاده و کسل کننده به آن می بخشد. یکی از بهترین نکات برای موی رنگی که باید به آن توجه کنید این است که، بهتر است نرم کننده روی ریشه مو قرار نگیرد و با دو سانتی متر فاصله از کف سر روی موهایتان به سمت نوک آن قرار دهید . یکی دیگر از گزینه های عالی استفاده از شامپو بازسازی کننده گلیس است .این شامپو با نفوذ به فیبر های داخل مو آن را ترمیم می کند . این ایده آل برای هر کسی است که می خواهد موهای رنگی خود رابرای مدت طولانی تر تغذیه و مراقبت کند. شامپو بازسازی کننده گلیس موها را تقویت نموده و ضمن نرم کردن مو ها باعث افزایش استحکام مو می شود ، همچنین تاثیر این شامپو برای مدت طولانی بر روی موهای رنگ شده باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *