مراقبت از پوست

روش های سفید کردن پوست بدن

روش های سفید کردن پوست بدن

لک ها و تیرگی پوست به خصوص در نواحی زانو، آرنج، خط مایو و … برای بسیاری از افراد آزار دهنده می باشند و اغلب به فکر روش های برای سفید کردن پوست بدن می باشند که گاهی ممکن است به پوست و بدن نیز آسیب برساند. امروزه برای این امر روش های بسیار زیادی وجود دارد، در ادامه برخی از موثرترین آن ها را معرفی می کنیم.

لک چیست و چگونه ایجاد می شود؟

اما در ابتدا باید بدانیم که لک ها چگونه روی پوست بدن ایجاد می گردند؟ لک و تیرگی وقتی ایجاد می کند که تولید ملانین در پوست افزایش پیدا کرده و تجمع کند. این تجمع باعث تیره شدن رنگ پوست می گردد.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ملانین چیست؟

ملانین در واقع رنگ دانه های طبیعی پوست هستند که رنگ پوست، مو و چشم را تعیین می کند. میزان ملانین در بدن هر فرد به الگوی ژنتیکی او بستگی دارد. اما عموما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میزان ملانین در پوست افزایش پیدا می کند.

ملانین در چوست توسط سلول های رنگ دانه ای بنام ملانویست تولید می شود که این سلول ها در لایه اپیدرم پوست می باشند و نقش محافظتی را برای پوست ایفا می کنند.

چرا پوست تیره می شود؟

روش های سفید کردن پوست بدن

نور خورشید

همان طور که قبلا هم گفتیم نور خورشید یکی از اصلی ترین عوامل تیرگی پوست و ایجاد لک می باشد. در واقع شایع ترین علت تیرگی پوست نور خورشید می باشد.

علت های ژنتیکی

بعضی از اختلالات ژنتیکی و مادرزادی مانند “آکانتوزیس نیگریکانس، نوروفیبروماتوز، اینکانتینا پیگمنتی و …” می توانند باعث تیرگی پوست و ایجاد لک گردند.

تغییرات هورمونی

این نوع لک ها که ملاسما نیز نام دارند در اثر عوامل مختلفی مانند بارداری، پرکاری تیروئید، مصرف داروهای ضد بارداری، بیماری کوشینگ و … اتفاق می افتد.

افزایش سن

این نوع لک ها نیز عموما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می گردند.

راه های سفید کردن پوست بدن

استفاده از لوسیون های روشن کننده

استفاده از کرم ها و لوسیون های روشن کننده یک راه ساده اما بسیار موثر است که به شما کمک می کند به راحتی مشکل تیرگی پوست خود را حل کنید.

لوسیون روشن کننده بدن اریکه

این لوسیون بدن فرمولاسیونی فرانسوی دارد و تمام مواد اولیه آن نیز از فرانسه وارد می گردد. این محصول شامل ۱۰ عصاره روشن کننده و ضد لک گیاهی می باشد که هیچ گونه آسیبی به پوست نمی رسانند. این عصاره ها شامل:

عصاره بیربری، گریپ فورت، لیمو ترش، نخود فرنگی، بلوبری، گوجه فرنگی، شی باتر، روغن بادام شیرین، روغن دانه آفتابگردان و عصاره آلوئه ورا می باشد.

علاوه بر این در فرمولاسیون این ضد لک قوی از ۵ اسید AHA (آلفا هیدروکسی اسید) استفاده شده است که شامل استئاریک اسید، لاکتیک اسید، اسید سیتریک، اسید مالیک و کوجیک اسید هستند.

به همین خاطر این لوسیون روشن کننده بدن برای انواع پوست حتی افرادی که پوست حساس دارند و خانم های باردار مناسب است. این لوسیون علاوه بر روشن و سفید کردن پوست بدن، به آبرسانی و هیدراته ماندن پوست نیز کمک بسیار زیادی می نماید.  

روش های سفید کردن پوست بدن

لوسیون ضد لک وچه

این لوسیون بدن نیز به واسطه دارا بودن ترکیبات گیاهی ضد لک مانند روغن هسته انگور، عصاره ریشه شیرین بیان، گل مینا چمنی، گل سوسن سفید و عصاره دانه کامو به روشن شدن رنگ پوست بدن کمک بسیار زیادی می نماید.

لوسیون ضد لک وچه در عین حال پوست را آبرسانی نیز می کند و نقش موثری نیز در حفظ استحکام بافت پوست و جلوگیری از پیری زود رس آن دارد. این محصول فاقد پارابن، هیدروکینون و سیلیکون بوده و برای استفاده روزمره انواع پوست مناسب می باشد.

از لوسیون بدن وچه می توانید برای روشن کردن نواحی چون زانو، آرنج، کشاله ران و … استفاده کنید ضمن اینکه به نرم و لطیف ماندن پوست نیز کمک شایانی می نماید.

لوسیون بدن مدیلن

این محصول حاوی ترکیبات لایه برداری چون اوره می باشد که علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست و آبرسانی کامل و عمیق آن، سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند و این امر به روشن شدن و شفاف شدن رنگ پوست کمک بسیار زیادی می نماید.

لوسیون بدن مدیلن ترمیم کننده و التیام بخش پوست می باشد. این محصول برای استفاده روزانه انواع پوست مناسب می باشد و در فرمولاسیون آن از پارابن و سایر ترکیبات آسیب رسان نیز استفاده نشده است.

روش های سفید کردن پوست بدن

استفاده از ماسک های خانگی

ماسک های خانگی راه حل بسیار ارزان تری می باشند که البته اغلب به علت دردسرهای زیادی که دارند، مداوم نمی باشند و همین امر باعث می گردد که تاثیر گذاری آن ها کاهش پیدا کند.

 ماسک شیر، آرد و جوش شیرین

بارها و بارها در مورد خواص بی نظیر شیر برای سفید شدن پوست شنیده اید. برای تهیه این ماسک باید دو قاشق شیر را با یک قاشق آرد و یک قاشق جوش شیرین به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید.

 این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز بدن قرار داده و بعد از خشک شدن با آب ولرم شست و شو دهید.

 

ماسک زرد چوبه، آبلیمو و ماست

دو قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و نصف قاشق غذا خوری آبلیمو تازه مخلوط کنید. سپس به مدت ۲ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

روش های سفید کردن پوست بدن

ماسک خاک رس و گلاب

این ماسک علاوه بر این که به سفید شدن پوست کمک می کند، باعث کوچک شدن منافذ پوست و جوانسازی آن نیز می گردد.

مقداری خاک رس را با گلاب مخلوط کنید تا خمیری تقریبا روان به دست بیاید. این خمیر را روی پوست قرار داده و صبر کنید تا خشک شود بعد پوست خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

ماسک موز و روغن بادام

یک عدد موز کوچک را به خوبی له کنید و سپس یک قاشق چایخوری روغن بادام به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

روش های سفید کردن پوست بدن

ماسک لیمو و سیب زمنی

یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و مقداری آب لیمو تازه و تفاله لیمو به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار داده و بعد با آب ولرم پوست خود را آبکشی نمایید.

کلام آخر …

همه روش های معرفی شده در بالا در برای سفید شدن پوست و روشن شدن آن موثر می باشند و اما آنچه که این تاثیرگذاری را ماندگار می کند مراقبت از پوست است.

در درجه اول لازم است که هر زمانی که در معرض نور خورشید قرار گرفتید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا نور خورشید شایع ترین علت ایجاد لک است. 

پوست صورت و بدن خود را به طور مرتب لایه برداری کنید. برای لایه برداری نیازی نیست که هزینه گزافی انجام دهید. می توانید از کرم های اسکراب یا ماسک های اسکراب خانگی استفاده نمایید.

و در هر حال استفاده از کرم های رطوبت رسان و آبرسان را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *