مراقبت از مو

روش استفاده از ماسک مو

روش استفاده از ماسک مو

آفتاب ، گرما ، باد و آلاینده های زیست محیطی همه می توانند تاثیرات منفی بر موهای ما بگذارند زیرا باعث خشک شدن موها و از بین رفتن سلامتی و درخشش آن می شود. راه شماره یک برای مقابله با این روش استفاده از ماسک موهای مرطوب کننده غنی شده با ویتامینها می باشد. این روش درمانی نه تنها تمام رطوبت و روغنهایی را که موهایتان به شدت نیاز دارند ، برمیگردانند بلکه به تقویت کوتیکول مو( لایه محافظ و پوشاننده غشای مو) نیز کمک می کنند تا از ریزش مو در آینده جلوگیری شود.

چه زمانی باید از ماسک های مو استفاده کرد؟

یک ماسک مو بسته بندی شده پر از روغن غنی شده، ازمواد آبرسان مانند ماست و کره و همراه با مواد مغذی مفید مختلف ، تارهای موی شما را می پوشاند و آنها را ضمن آبرسانی خوبی ترمیم می کند. این روش درمانی برای همه مشکلات مختلف مناسب است و بسته به اقلیمی که در آن زندگی می شود زمان استفاده از آن برای افراد مختلف متفاوت می باشد.

 hair masks

در تابستان ، هوای گرم و قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش آفتاب باعث می شود موهای شما خشک شود و شکننده و ضعیف شود.در زمستان وضعیت بهتر نیست ، زیرا رطوبت موجود در هوا می تواند پوست سر شما را خشک ، خارش دار و پوسته پوسته کند ، در حالی که هوای طوفانی و بارندگی با گذاشتن کلاه و روسری های ضخیم کوتیکول های مو ما حالت خوردگی پیدا کرده و می تواند منجر به شکنندگی مو شود.

در ادامه به روش های استفاده صحیح از ماسک های مو و بررسی محصولات مناسب می پردازیم.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری بهتر از موهای رنگ شده کلیک کنید.

استفاده صحیح از ماسک های مو

برای به دست آوردن بیشترین نتیجه از ماسک مو ، باید به درستی آن را بکار ببرید. استفاده از ماسک مو یک بار در هفته رطوبت لازم مو را تضمین می کند و به مقابله مؤثر با موهای خشک و شکننده کمک کند. البته برای موهای آسیب دیده شدید باید برنامه استفاده از ماسک مو را ۲ یا ۳ بار در هفته ادامه دهید. اگر در حال استفاده از ماسک مو در خانه هستید ، بعد از استحمام و زمانی که موها مرطوب هستند، بااستفاده از یک شانه دندانه دار توزیع کنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت همه رشته ها را می پوشاند. توجه کنید موهای خشک دارای سبوم( غدد میکروسکوپی در پوست هستند که ماده روغنی یا مومی به نام سبوم را ترشح می کنند. ) کمتری هستند، بنابراین بیشتر در معرض آسیب قرار دارد.

پس از استفاده از ماسک مو ، موهای خود را در یک حوله گرم بپیچید و تا زمانی که روی بسته بندی محصول توصیه شده است روی موهایتان نگه دارید. این می تواند بین حدود ۱ تا ۲۰ دقیقه متغیر باشد. گرم نگه داشتن موها به نرم شدن لایه های کوتیکول مو کمک می کند تا مواد فعال بتوانند به راحتی در شاخه های بیرونی مو نفوذ کنند. پس از اتمام زمان مذکور مو را کاملاً آبکشی نمایید. اگر آب در منطقه شما دارای املاح زیاد می باشد و درجه سختی آن بالا است ، باید از آب معدنی برای شستشوی نهایی استفاده کنید تا از دست رفتن کلسیم و منیزیم جلوگیری کنید ، که این امر به نوبه خود باعث درخشش بیشتر موهای شما می شود.

نکات و ترفندهای مهم

برای درمان بهتر و نتیجه ملموس تر ، ابتدا ماسک مو را به ریشه های مو بمالید و پنج دقیقه به همین حالت باقی بگذارید. سپس از سمت پوست سر به سمت نوک موها به آرامی ماسک مو را قرار دهید . اگرچه این روش کمی وقت گیر است اما تضمین می کند که ماسک کاملاً به طور عمقی موهای شما را پوشانده و باعث بهتر رفع شدن خشکی و شکنندگی مو می شود.

حین استفاده از ماسک مو و بخصوص در فصل سرما به دلیل خشکی هوا سعی کنید از دستگاه بخور استفاده نمایید .در صورت عدم وجود دستگاه بخور در هنگام حمام و بخار آب مناسب از ماسک مو استفاده نمایید تا تاثیرات عمیق تری روی موهای شما داشته باشد.

درمان مو برای مشکلات مختلف

این مهم است که برای درمان از ماسک مو متناسب با موهایتان استفاده کنید.

موهای شکننده یا خشک: ماسکهای مخصوص موهای خشک رطوبت مو را دوباره افزایش می دهد و روغنهای طبیعی مو را بازیابی می کند. برای این موضوع ماسک موی ترمیم کننده لاکابین می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

موخوره یا ریزش: برای از بین بردن موخوره ، یک روش درمانی مو را با زمان استراحت منظم انجام دهید. مطمئن باشید که به طور کامل درمان را به دقت انجام دهید.برای مشاهده ماسک مو ضد موخوره اینجا کلیک کنید.

شوره یا خارش پوست سر:استفاده منظم از ماسک های مو باعث رطوبت رسانی به پوست سر می شود و به جلوگیری از خشکی و شوره سر کمک می کند.برای این مشکل همچنین از شامپوهای مناسب برای رفع شوره سر می توانید استفاده کنید.

schwarzkopf 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *