آرایشی, آموزشی

راه های ترمیم سایه خورد شده

راه های ترمیم سایه خورد شده

سایه چشم در زمره محبوب ترین ابزارهای آرایشی قرار می گیرد که در حال حاضر از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول جذاب بسیار حساس است و البته عموما دارای بسته بندی ضعیفی می باشد و به همین خاطر با یک ضربه کوچک خورد می شود. در این مطلب قصد داریم روش های ترمیم سایه خورد شده و شکسته شده را به شما آموزش دهیم البته از این روش می توانید برای ترمیم سایر محصولات آرایشی پودری نظیر رژگونه و پنکیک و … نیز استفاده کنید.

از الکل استفاده کنید

همان طور که می دانید الکل بسیار فرار است و سریع بخار می شود. می توانید از این ویژگی خاص الکل برای ترمیم سایه خورد شده استفاده کنید. البته این روش برای سایه های تک رنگ کارایی بیشتری دارد.

ابتدا سایه چشم خود را به طور کامل خورد و پودر کنید (دقت داشته باشید که در این روش حتما باید سایه به شکل پودری در می آید). سپس چند قطره الکل را درون سایه پودر شده بریزید و با استفاده از یک وسیله ظریف مانند خلال دندان آن را به خوبی مخلوط کنید تا سایه چشم شما حالت خمیری پیدا کند. (توجه داشته باشید که نباید هیچ قسمت پودری در سایه باقی مانده باشد).

روش های ترمیم سایه خورد شده

خمیر به دست آمده را درون ظرف سایه چشم خود پخش کنید. سکه یا وسیله ای پیدا کنید که هم اندازه با پالت سایه چشم شما باشد. دستمالی دور آن بپیچید و سپس محکم روی سطح سایه چشم خود فشار دهید. سپس اجازه دهید سایه به طور کامل خشک شود و بعد آماده استفاده خواهد بود.

اطراف پالت سایه را نیز می توانید با یک محلول دو فاز و گوش پاک کن به خوبی تمیز کنید تا سایه چشم شما به حالت اولیه بازگردد.

از سکه کمک بگیرید

اگر سایه شما شکسته شده است. ابتدا وسیله ای مانند سکه که هم اندازه قطر پالت سایه باشد پیدا کنید. سکه را درون پارچه بپیچید و سپس چند قطره الکل روی سایه شکسته شده بریزید و بعد سکه را روی سطح سایه به مدت چند ثانیه فشار دهید تا بخش های شکسته شده به هم نزدیک شوند و بعد اجازه دهید سایه خشک شود و آماده استفاده گردد.

از دستمال مرطوب استفاده نمایید

اگر جزو کسانی می باشید که از محصولات فاقد  الکل استفاده می کنید. می توانید از یک دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنید. بله درست شنیده اید می توانید سایه چشم شکسته را با دستمال مرطوب ترمیم کنید.

ابتدا سایه چشم خود را به طور کامل پودر کنید (هر چه قطعات سایه کوچکتر باشد، ترمیم آن راحت تر و بهتر خواهد بود). سپس دستمال مرطوب خود را روی سایه قرار دهید و به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه آن را فشار دهید و بعد اجازه دهید خشک شود.

روش های ترمیم سایه خورد شده

آن را تبدیل به یک سایه پودری کنید.

گاهی به جای ترمیم می توانید استفاده بهتری از آن داشته باشید. سایه شکسته شده را تخلیه کنید و سپس آن را به طور کامل پودر کنید و در یک ظرف سایه پودری بریزید. حالا شما یک سایه پودری زیبا خواهید داشت.

یک رژگونه و هایلایتر بسیار زیبا بسازید.

می توانید سایه شکسته شده را به طور کامل پودر کنید و سپس آن را درون ظرف رژ گونه و یا هایلایتر مایع خود ریخته و یک رژ گونه یا هایلایتر درخشان و زیبا برای خود بسازید.

کلام آخر

تمامی روش های گفته شده در بالا را می توانید برای محصولات پودری آرایش نظیر هایلایتر، رژ گونه، پنکیک و … استفاده نمایید. شاید بعد از ترمیم ظاهر محصول شکسته شده مانند قبل نشود اما همچنان کارایی قبل را دارد و می توانید از آن جهت یک آرایش زیبا استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *