مراقبت از مو

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر

شوره سر از جمله مشکلات بسیار رایجی است که در بین آقایان و خانوم ها شیوع پیدا کرده است. شوره تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد می گردد و محصولات متفاوتی نیز برای درمان آن، تولید شده است. شوینده ها از جمله پر کاربردترین محصولات در درمان شوره سر می باشند. در این مقاله پوست من قصد دارد بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر را معرفی نماید پس با ما همراه باشید تا ویژگی های این شوینده ها را بررسی نماییم.

شوره سر چیست؟ چگونه درمان می شود؟

در ابتدا لازم است در مورد شوره سر بیشتر اطلاع داشته باشیم. زیرا با شناخت بیشتر، می توان درمان مناسب تری نیز برای آن پیدا کرد.

شوره سر در واقع پوسته های ریز سفید رنگی می باشند که در اثر تجمع سلول های مرده در روی پوست سر ایجاد می شوند. عموما شوره سر آسیبی به موها و پوست سر نمی رساند. اما ممکن است باعث التهاب، قرمزی و خارش شدید پوست سر گردد.

شوره تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله افزایش چربی در پوست کف سر، خشکی بیش از اندازه پوست سر، حساسیت و تحریک پوستی، رشد و نمو قارچ مالاسه زیا، تغییرات هورمونی، بیماری های پوستی و … رخ می دهد.

به طور کلی دو نوع شوره داریم

شوره خشک: رایج ترین نوع شوره می باشد و در اثر خشکی پوست کف سر رخ می دهد. این شوره به شوره خفیف نیز معروف است.

شوره چرب: در اثر ترشح بیش از اندازه چربی ، تحریک پوست کف سر و رشد و نمو قارچ مالاسه زیا رخ می دهد. یه این نوع شوره، شوره مقاوم نیز می گویند.

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر

ترکیبات موثر در درمان شوره

به طور کلی سه گروه ترکیبات در درمان شوره موثر می باشند.

ترکیبات رطوبت رسان

این نوع ترکیبات برای شوره های خشک یا خفیف مناسب می باشند. ترکیبات رطوبت رسان مانند سرامید، آلوئه ورا، هیالورونیک اسید و … رطوبت مورد نیاز پوست کف سر را تامین می کنند و از خشکی و پوسته ریزی آن جلوگیری می نمایند.

ترکیبات آنتی باکتریالی

این ترکیبات که به ترکیبات ضد قارچ نیز معروف می باشند، پوست کف سر را ضد عفونی می کنند و از رشد و نمو قارچ مالاسه زیا جلوگیری می نمایند. از جمله این ترکیبات می توان به سالیسیلیک اسید، پیروکتون اولامین، زینک پیرتون، کلیمبازول و … اشاره داشت.

ترکیبات کنترل کننده چربی و ضد التهاب

این ترکیبات نیز ترشح چربی را در پوست کف سر کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه پوست سر و موها جلوگیری می نمایند. برای مثال می توان به عصاره بید کانادایی، روغن درخت چای، گزنه، رازیانه، رزماری و … اشاره داشت.

معرفی بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر
شامپو ضد شوره ایروکس مدل سباروکس

این شامپو برای درمان انواع شوره های خشک و مقاوم مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات آنتی باکتریالی استفاده شده است که پوست کف سر و موها را ضد عفونی می کنند.

شامپو ایروکس التیام بخش و تسکین دهنده پوست کف سر می باشد و از پوسته ریزی آن جلوگیری می نماید. در فرمولاسیون آن از ترکیباتی چون پیروکتون اولامین، کلیمبازول، آلوئه ورا و گل همیشه بهار استفاده شده است.

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر
شامپو ضد شوره فولیکا مدل Sulfusal

این شامپو حاوی آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده که پوست کف سر و موها را به طور کامل ضد عفونی می کند و از رشد و نمو باکتری مالاسه زیا جلوگیری می نماید.

شامپو فولیکا فاقد سولفات، پارابن، الکل و ترکیبات مضر می باشد و برای انواع  مو نیز قابل استفاده است. این محصول تسکین دهنده و التیام بخش پوست سر بوده، شوره سر را درمان کرده و خارش پوست کف سر را نیز برطرف می نماید.

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر
شامپو ضد شوره پرو ویکات مدل Oily

 در فرمولاسیون این شامپو از ترکیباتی چون سالیسیلیک اسید و عصاره گزنه استفاده شده است. که خاصیت آنتی باکتریال و لایه برداری دازند.

شامپو پرو ویکات ترشح چربی را در پوست کف سر کنترل می کند و نقش موثری در رفع پوسته ریزی و درمان شوره سر دارد. این شامپو از خارش پوست کف سر جلوگیری کرده و تغذیه کننده و تقویت کننده موها می باشد.

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر
شامپو ضد شوره خشک کاندید

این شامپو یک ضد شوره تخصصی برای درمان شوره های خشک و خفیف می باشد. در فرمولاسیون این محصول از ترکیبات رطوبت رسان استفاده شده که از خشکی و پوسته ریزی پوست کف سر جلوگیری می کنند.

شامپو کاندید حاوی سالیسیلیک اسید، پیروکتون ا ولامین و کلیمبازول بوده که هر سه ترکیبات ضد شوره و آنتی باکتریال می باشند. این شامپو همچنین تسکین دهنده و التیام بخش پوست کف سر می باشد و از خارش پوست سر جلوگیری می نماید. علاوه بر این در فرمولاسیون آن از سولفات، پارابن و الکل نیز استفاده نشده است و هیچ گونه آسیبی به پوست سر و موها نمی رساند.

بهترین شامپو ایرانی برای درمان شوره سر
شامپو ضد شوره چرب سریتا

یک شوینده بسیار تخصصی برای شوره های چرب و مقاوم به درمان می باشد. ترکیبات ضد شوره قوی استفاده شده در این شامپو، پوست سر و موها را به طور کامل ضد عفونی کرده و از رشد و نمو قارچ مالاسه زیا جلوگیری می نمایند.

شامپو سریتا ترشح چربی را در پوست کف سر کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه موها نیز جلوگیری می کند. این شامپو تسکین دهنده و التیام بخش بوده و نقش موثری در رفع خارش پوست کف سر دارد.

کلام آخر ...

اولین گام هنگام انتخاب شوینده جهت درمان شوره، تشخیص نوع شوره می باشد و به سادگی به توجه به زمان چرب شدن موها می توانید نوع شوره خود را تشخیص دهید. در صورتی که با استفاده از شوینده، شوره سر درمان نگردید توصیه می شود که به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *